• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Pess: jag har skrivit på med vattenfast penna, funkar bra.

• cirkel

Och där var Emma framme och bankade på tangentbordet...

• Pess
    cirkel skrev 2008-12-15 17:50:21 följande:
    Och där var Emma framme och bankade på tangentbordet...
    Hon ville väl bara ha ett ord med i laget...Det är ju ändå faktiskt HENNES nappar vi pratar om
  • cirkel
    Nu badar hon med pappa som övervakare iaf, så nu får jag vara i fred en stund.
  • Pess

Min lilla hulligan springer omkring näck efter att ha diskat i heeeeela köket och var mer blöt än torr efteråt...

• FISK78

Pess: Du skulle ju ha kommit upp och hälsat på... HALLÅ LIXOM, du kan ju inte bara komma och shoppa utan en fika!?! Jag är ju solokvist FORTFARANDE!!! De är lite sena upp med Sid, men snart kommer min älskade prins... ÄLSKAR butiken nedanför oss, aha så det är REA då ska jag kila ned imorn!!! Vill ju helst invänta UL på fredag och se om jag kan köpa tösasaker... Förresten, har L fått julkort av Siddan??? Jag har varit så förvirrad och tror att jag skrev fel adress på typ hälften av alla kort...

Cirkel: JAPP, skriver på att tröttheten kom tillbaka prick i vecka 30 för mig... SKITJOBBIGT!

Kul att läsa om alla 18-månaders koller... Sid vägrade oxå att peka på kroppsdelar och sånt, men de frågade D det mesta och litade på oss. Sen så sa de att han var en så fin pojke, STOLT!!!

Imorn är det BM som gäller, jag har helt rabiat slutat med BT-sänkande eftersom det inte ger nåt resultat förutom SÖMNBRIST för min del... Skäms lite när jag gör saker på egen hand men mår man inte bra så gör man inte...

SAKNAR MIN LILLA ÄLSKLING, SNART SNART SNART... Sid snackar oxå som 17 just nu, både engelska och svenska men precis som för er så förstår man hälften... Men det är häftig ålder, älskar di små!!!

• FISK78

Pess: Pussa sötis-L från oss... Charmtrollet!

• Pess

Fisk på dig i massor oxå. Jag TÄNKTE lite snabbt att jag skulle ringa på, men du behäver din vila och kanske, KANSKE du låg och sov Men nästa gång så

• Pess

Just det....Jaaaaa Lovisa fick ett JÄTTEFINT julkort från Siddan...TACK

(det blir inga julkort från oss i år - jag kom av mig för en vecka sedan )

• cirkel

Pess, hur är det med dig nu? Har känslorna kommit fram ngn mer gång? KRAM på dig!

Svar på tråden Minnas tjejer X