• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Betty2

Pess: Jag känner igen det där, din reaktion. Det var ofta vid sådana tillfällen (oväntade samtal med någon som t ex på något sätt hade med graviditeten att göra) som sorgen var svårast att förtränga för mig. Instämmer med övriga att du har all rätt att vara bitter. Kram!!

Fisk: Fy vad jobbigt, lider med dig som mår så dåligt och inte kan sova. Hoppas du slipper förlossningsdepr. den här gången och mår lite bättre när bebisen är född.
    Vad fick ni för frågor (test?) på 18-månaderskontrollen förresten? Skulle vara intressant att höra om det skiljer sig mot hur det var på vår kontroll här i Gbg.

• FISK78

Fotograferingen blev som den blev... Sid ville INTE samarbeta för 5 öre och fotografen var sådär... Har inte sett några bilder än så vet inte riktigt hur det blev - hoppas på det bästa!

Det var Mr D som var på kollen men de frågade om han sa mer än 10 ord, om han bygger med klossar, pekar på kroppsdelar osv osv osv. Inga test utan mer en konversation, Sid ville inte visa vad han kunde när han var där. Men det är okej det oxå!

Nu är det kvällsfika för oss

Kram på er!

• Betty2

Ja det är inte så lätt att få de små att samarbeta just när man vill ta extra fina kort... Hoppas det blev några bra bilder ändå!
    BVC-kollen låter ungefär som våran. Där var det också mest en konversation och så bockade läkaren i lite i datorn samtidigt (beroende på svar).

Dags även för mig att lämna datorn, tänkte se om det är något på tv... Gissar att jag sover i soffan om 5 minuter.

• maja under eken

hej vänner!

här packas d inför sälenresan, vi åker imorg vid 10 (när man har barn undviker man o säga exakta tider har jag märkt..) Skalmans kollega ska gifta sig, dom överaskade o var m på vårat så då ska vi minsann se dom säga ja o pussas! Ett par kompisar som har vagn däruppe åker med o vi lånar grannarnas husvagn, ska bli jättekul!
    Men shit va grejor man måste ha när man ska t fjälls! Kun o Minna, klarar ni er utan o packa resväska så fort ni ska till Konsum? ;-D

Mkt intressant m pratpratet! Har inte en chans o räkna upp alla Elviras ord, dom e mååånga. Igår spillde jag ut ett stort glas kaffe (förbannade tumjävlarna klarar inte o greppa ordentligt!) Jag torkade frenetiskt o bredvid står en o säger: "Ooooooj Mamma, toooooookigt!!! Ojojojojoj! Ia (Elvira) BACKA!" Jag hade sagt åt henne o akta sig o inte gå i kaffet... Hon lättade upp d hela för mamma kunde inte annat än skratta...

Pess, vilken käftsmäll m ett plötsligt samtal. D e väl inget konstigt alls att du känner dig bitter, hur mkt värre andra än har d. Kram till dig!!

Fisken, hoppas att du går m på o lägga in dig o tar emot hjälp. Kan d inte va idé att mr D tar föräldraledigt o du sjukskriver dig? Jag blir riktigt orolig för dig, kram!

Kram alla, ha en trevlig helg!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

maja, man lär sig knep (angående resväska till konsum)! T.ex. sitter stövlarna redan på plats i overallen så att det bara är att hiva i grabben rakt ner i overall och stövlar på en gång. Men visst, väskan som åker med till dagis varje dag är full av vantar, mössor, extrakläder, långkallingar... Skrattade gott åt Virans BACKA!

Fisk, hoppas du får hjälp idag. Det låter som en ohållbar situation nu. Ta emot all hjälp du kan få! Du grejar inte det hela helt på egen hand.

Essi, måste kommentera det där med att Boll inte pratar, men lyssnar instensivt. Det förvånar mig egentligen inte alls på den beskrivning du har gett på honom som en lugn Linné som iakttar och undersöker. Varför brådska med en massa pratande lixom? Sitter hellre under korkeken...

Öki 070326
  • Essi73
    Minna72 skrev 2008-12-12 08:30:12 följande:
    Essi, måste kommentera det där med att Boll inte pratar, men lyssnar instensivt. Det förvånar mig egentligen inte alls på den beskrivning du har gett på honom som en lugn Linné som iakttar och undersöker. Varför brådska med en massa pratande lixom? Sitter hellre under korkeken...
    huvudet på spiken Minna, huvudet på spiken, precis så är det!!
  • Essi73

Idag skall Boll förresten gå Luciatåg på dagis... shit så sött, alla di dära småmänniskorna! Vi har laddat både vanliga kameran och videokameran.
    Och snart skall vi Luciafika på jobbet, senare i em. skall jag på möte och ha bullar med, idag lär det spruta saffran ur öronen på en då vi avrundar med Luciafika på dagis efter tåget.

Ja guu' vad rolig Elvira var då.. "Ia backa"
    Seriöst, det finns inget sötare än när de små pratar!

• Özlem

Kram till pess o fisk.

Så sött maja att e pratar på

M har oxå lucia tåg men han har blivit sjuk igen.

Ni som ska få tös vad har ni för hjärtljud?

• cirkel

Öz: E låg kring 140. Nu vet jag ju inte om jag får en tjej denna ggn, men hjärtljuden låg på 128 tror jag det var nu, men började på 145.

Maja: Härligt med Sälensemester! Vad rolig Viran är!

Essi. Gulligt med lussetåg! Det fick inte vi på dagis utan det var pepparkaksbak igår. Blev lite besviken för det blev ingen vidare kontakt med ngn förälder utom den som jag redan känner. Får väl skylla mig själv, antar jag.

Fisk: Håller tummarna för att du får bra hjälp nu! Tycker verkligen att du ska sjukskriva dig och att mr D får ta huvudansvaret för Sid.

Jag är så grymt trött nu igen. Somnade före lunch och låg 1.40... Kollade i min förra gravidblogg och då var det inte så här. Undrar om det är ämnesomsättningen som spökar igen. Tog prov i onsdags, men har inte fått svaret än så jag mailade och bad att få svaret idag. Vill inte gå flera dagar i onödan med fel dos igen...

Emma är också en babbelmaja! Det roligaste nu är att hon har väldigt bra koll på Bä bä vita lamm! Hon kan inte hela men stora delar och ibland sjunger hon långa stunder.

Svar på tråden Minnas tjejer X