• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Visst är hon. Lite svårt att hålla lussekatten på brickan ända in till pappas säng (och ännu svårare att inte äta upp den ) Men GUD vad de är söta....

• Pess
    Minna72 skrev 2008-12-13 21:46:45 följande:
    Var det tidigt på morgonen? Hon ser lite sömnig i ögat ut.
    Ja, jag var uppe 07 och tittade på TV. Kl 08 väckte jag henne....
  • Minna72
    Pess skrev 2008-12-13 22:05:37 följande:
    Ja, jag var uppe 07 och tittade på TV. Kl 08 väckte jag henne....
    Det är så det skall vara på lucia, grus i ögonen!
    Öki 070326
  • Pikku myy

Vi ska lussa på måndag. Hinner jag, lägger jag in en bild då på min lucia och min pepparkaks gubbe

Ha en skön söndag tjejer...

• FISK78

Vilka söta barn ni har UNDERBART att se!!!

Vi har en barnfri helg och njuter i fulla drag. Jag har fått sömntabletter och har sovit iaf 4-5 timmar/natt i två nätter, känner mig som en ny människa. UNDERBART efter ca 1 vecka utan sömn...

Status quo på kollen på SÖS i fredags. Nu VILAR jag och Sid ska stanna kvar hos mormor och morfar till imorn kväll. Saknar ihjäl mig men samtidigt är det skönt med lite avlastning i vårt läge! Underbart att det går så bra oxå!

Så läget är inte bra men iaf stabilt Jag och Mr D har slagit in alla julklappar och lagt under granen, jättemysigt! Dessutom var vi på Brunch i morse, hur ofta kan man göra sånt nu för tiden!?! UNDERBART!

Kramar på er och TACK för allt stöd

• Pess
    FISK78 skrev 2008-12-14 15:33:38 följande:
     Jag och Mr D har slagit in alla julklappar och lagt under granen, jättemysigt!
    Chocka mig inte så.....Det skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG funka att lägga paket under granen här...

1. Granen skulle välta eftersom L skulle ta sig under för att ta fram dem
    2. Alla klappar skulle vara öppnade inom 15 minuter

Vi köpte gran idag, men den får stå på balkongen tills nästa helg...När jag var barn togs granen in dagen före julafton, men jag kommer ta in den några dagar före iaf. Klapparna får ligga i en säck som tomten kommer med...

Skönt att läget är stabilt Fisk och att du får vila denna helg....Jag har alltid haft svårt för att vara från L, men sedan avbrytandet i måndags kan jag knappt gå på toaletten utan henne....Förstår att du längtar efter Sid. Själv skulle jag varit död efter 2 timmar.

Vi har haft en mysig Luciahelg med skansen och sång i kapellet...L fick följa med eftersom barnkörerna skulle sjunga och gå luciatåg. L satt som ett ljus och tittade fascinerat. 

Sedan har vi bokat resa till fjällen, åker på annadagen och är borta 4 dagar...Ska bo på spahotell och jag ska fanimej skämma bort mig....Eller låta någon annan göra det...Massor av massage och bubbelpool. Sedan ska jag åka utför som en galning (precis som jag äter allt otillåtet för gravida som en galning just nu) Känns som om jag tar ut allting dubbelt upp som någon slags protest just nu. Men det är lite skönt att få utagera...På tal om det ska jag värma lite starkvinsglögg nu och bli lite varm i skallen.....M och jag kommer inte jättebra överens just nu. Inget allvarligt, men han tycker jag är sur jämnt och bara otrevlig. Jag tycker att HAN är sur och att han bara låter allt vara som om inget hänt. Han frågar inget om hur jag mår eller känner och då blir jag ännu surare....Ond cirkel...Men det vänder...
  • FISK78

Pess: Ja, nu är det ju så att Sid har ju inte kommit tillbax från mormor och morfar än så vi får väl se hur det går med alla paket... Lär nog inte funka så länge... Tråkigt att du och M är lite i otakt, ni sörjer säkert olika på varsitt håll. Det är ju så svårt och man hanterar ju ofta saker helt olika lixom...

Jag tycker du gör HELT RÄTT i att dricka starkglögg, MUMS!

Tack gumman för att du är så bra och bryr dig, visst är det svårt att vara ifrån Sid men oxå skönt att bara slappna av när man inte mår bra...

Nu kom Mr D hem från gymet - så nu är det filmDAX!!! Mysa lite...

Kram på er alla!

• Pess

Barnen går det ju ingen nöd på. DE har det säkert alldeles jättekul hos sina mor och farföräldrar....Det är ju mest en annan som lider....Du gör helt rätt som ger dig lite lugn och ro och låter Siddan bli bortskämd av sina gammelpäron

Svar på tråden Minnas tjejer X