• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess
    Essi73 skrev 2009-01-05 11:16:46 följande:
    Pess välkommen till de storas soffornas skara. Till min fasa insåg jag att vår nya var ännu större än vår gamla, ibland råkas jag och J här på vår *s*Grattis till soffans nedkomst ...då surfar jag mig till Teutonia och kikar en sväng...
    *asg* Ska bli skönt i vårt fall att bara ibland råka stöta på M i soffan

Ja, det var en sjutusan till förlossning. Jäkligt svår..Den kom i tre JÄTTEkartonger. Och ivrig som jag är var jag bara tvungen att göra det själv. (M jobbar) Men nu är det gjort och jag har sår på händerna och ont i ryggen. Och HELA hemmet är invaderat av kartonger och plast  
  • Essi73
    Pess skrev 2009-01-05 11:20:24 följande:
    *asg* Ska bli skönt i vårt fall att bara ibland råka stöta på M i soffan Ja, det var en sjutusan till förlossning. Jäkligt svår..Den kom i tre JÄTTEkartonger. Och ivrig som jag är var jag bara tvungen att göra det själv. (M jobbar) Men nu är det gjort och jag har sår på händerna och ont i ryggen. Och HELA hemmet är invaderat av kartonger och plast  
    *FRUST ASG*!! Begreppet "skita ut en soffgrupp" fick just ett helt nytt innebörd!
    Jag vet det går bara inte att låta bli att packa upp och ha sig när di nya små kommer in i ens liv, synd bara att de skall komma så himlens införpackade liksom...
  • Essi73

Gogglade just upp Nytillskottet. Shit pommes vad snygg den är  

• Pess

Åter från en långpromenad (delvis på is) med L och L. Guuuud vilket underbart väder det är!!!! Sedan att jag är på gott humör efter att ha tappat 1,2 kilo första veckan med LCHF gör det inte bättre. Jag har verkligen hittat min mat. Har aldrig ätit så gott och så mycket och gått ner i vikt. Helt sjukt. Vispgrädde i kaffet, kryddsmör till maten och goda ostar efter maten varje dag. Fattar det knappt

SS; den heter Bel air och finns på Folkhemmet. Vår är mörkt grå, så gott som svart.

• Essi73

*Ligger på soffan och äter kola täpt i näsan*

Yeeih vad roligt med LCHF'n. Känner att jag bör kolla up det hela närmare och jämföra med GI för en framtida bruk.

• Essi73

Ska förresten snart hämta hem Boll från dagis. Vi trodde att det skulle bli tårar och förvåning vid lämningen idag.. pfffst kunde inte ha mer fel, kiddon slängde sig in till barnen och sände J en slängpuss på vägen.
    Konstaterar alltså att han inte alls led av att komma tbx dit.

• Minna72
    Essi73 skrev 2009-01-05 13:54:46 följande:
    Ska förresten snart hämta hem Boll från dagis. Vi trodde att det skulle bli tårar och förvåning vid lämningen idag.. pfffst kunde inte ha mer fel, kiddon slängde sig in till barnen och sände J en slängpuss på vägen.Konstaterar alltså att han inte alls led av att komma tbx dit.
    Vi fick samma reaktion här i morse. Öki hade inte ens tid att säga hejdå till oss för han skulle in och leka med sin favvokompis och alla dagisleksaker.
    Aetti 26 mars 2007
  • Nafrung

Essi. Jovisst var det en Teutonia fun vi köpte (begagnat) när buggan inte gick in i hissen. (Vi sålde dock aldrig buggan som tanken var från början ) Och Teutonia fun är faktiskt en helt ok vagn.

Nåt jag saknade rätt mycket var dock fjädring på framhjulen. Det har ju buggan. Teutonian är mer stötig helt enkelt, men enormt smidig och trevlig att köra.

Om jag skulle köpa en Teutonia fun nu så skulle jag dock inte välja citykorg (en typ av hårdlift). Den satt liksom fast på "stålben" på vagnskarossen, kan inte riktigt förklara, men det gjorde det ännu stötigare.

När man sedan använde sittdelen så blev det en mjukare färd, för då fjädrade vagnen mer naturligt. Så jag hade mao valt en mjuklift i sittdelen till att börja med, till en liten bebis.

Av vänner vet jag dock att mjukliften är ganska liten, men bara man har en mjuk och skön åkpåse, och kanske lite skinn eller nåt under så går det ju utmärkt att ligga i sittdelen (som har fullt liggläge) även utan själva mjukliften.

*postar*

• Essi73
    Minna72 skrev 2009-01-05 14:15:13 följande:
    Vi fick samma reaktion här i morse. Öki hade inte ens tid att säga hejdå till oss för han skulle in och leka med sin favvokompis och alla dagisleksaker.
    -Föräldrarna som dissas för dagisets skull
    Och uh så dåligt samvete jag hade ett tag när det inte såg ut som om vi skulle kunna ha Boll hemma så många dgr under Julen. Helt onödigt ju.
Svar på tråden Minnas tjejer X