• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • 2timearound

Tack alla snälla för komplimangerna! Det har varit hårt arbete, men jag är väldigt nöjd med resultatet.

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • Hannnas

Häxxan... tack tack o bra tips! ska fnula ihop nåt, som du säger är ju allt en jäkla pengagrej med... triiiist... tänk om man hade ändlösa nollor på kontot

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • VackraMagnolia

Hej tjejer!

Hoppas att allt är bra med er idag?

Jag måste ber er om lite tips , har funderat många dagar nu på fina namn på en webbutik och även butiksnamn ska det passa till, men kommer inte direkt fram till något har ett som vi pratat om här hemma men känner mig inte säker?? Har ni nu massor av ídéer kan ni väl vara snälla och slänga in en kommentar på bloggen !

Även om ni vet ni vet om fina leverantörer så är jag jätte tacksam för eran hjälp!!

Hoppas att ni har en massa idéer !

TACK för att ni finns kram Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• tjolahopp81

Har sett i en del inredningreportage att det finns de som har träpanel i badrummet. Vad bör man tänka på då med tanke på fukt, vatten etc? Tycker det verkar sååå mysigt med träpanelväggar just i badrum...

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-20 15:48:27 följande:
    Har sett i en del inredningreportage att det finns de som har träpanel i badrummet. Vad bör man tänka på då med tanke på fukt, vatten etc? Tycker det verkar sååå mysigt med träpanelväggar just i badrum...
    vi ska lägga in det i vårt badrum! snickaren ska komma i veckan o då kan jag kolla med honom om du vill

Vi ska ha vitmålad spont upp till 5/8 takhöjd överallt utom ovan badkaret (där vi ska ha vitt vågigt kakel)... inbyggt badkar, inbyggt handfat ett litet bås för den vägghängda toan och ett inbyggt skåp från golv till tak... vitmålat trätak och en tapet däremellan.. spegeln ovan handfatet ska oxå vara inbyggt i väggen...

Rörig jag är kanske ... men jag kan kolla vad de säger ang fukten för det ska gå
  • tjolahopp81
    Svar på #576
    Hannnas skrev 2009-01-20 16:04:20 följande:
    vi ska lägga in det i vårt badrum! snickaren ska komma i veckan o då kan jag kolla med honom om du vill Vi ska ha vitmålad spont upp till 5/8 takhöjd överallt utom ovan badkaret (där vi ska ha vitt vågigt kakel)... inbyggt badkar, inbyggt handfat ett litet bås för den vägghängda toan och ett inbyggt skåp från golv till tak... vitmålat trätak och en tapet däremellan.. spegeln ovan handfatet ska oxå vara inbyggt i väggen... Rörig jag är kanske ... men jag kan kolla vad de säger ang fukten för det ska gå
    Intressant!
  • Häxan Hedda
    Hannnas skrev 2009-01-20 16:04:20 följande:
    vi ska lägga in det i vårt badrum! snickaren ska komma i veckan o då kan jag kolla med honom om du vill Vi ska ha vitmålad spont upp till 5/8 takhöjd överallt utom ovan badkaret (där vi ska ha vitt vågigt kakel)... inbyggt badkar, inbyggt handfat ett litet bås för den vägghängda toan och ett inbyggt skåp från golv till tak... vitmålat trätak och en tapet däremellan.. spegeln ovan handfatet ska oxå vara inbyggt i väggen...Rörig jag är kanske ... men jag kan kolla vad de säger ang fukten för det ska gå
    Shit,vad snyggt det låter! Det kanske är deet man ska göra i badrummet
    Det är ju ändå kaklat där vi badar/dusckar så det skulle inte gå åt mycket.
    *smider planer på hur man ska lura den intet ont anande sambon*

Du kan väl höra efter åt mig också *frågar snällt*

Saga,glömde ju gratulera dig åt den lyckade tentan 

2timearound,verkligen fint sovrum!

Våran vilding härjade just runt bland storasysters skolböcker och snacka om att man är miljöskadad om man hotar sin lillebror med att man tänker sälja honom på loppis!!
  • Häxan Hedda

HAHAHA,här hemma duschar vi, inget annat ...

• Hannnas

Ska hålla er uppdaterade med före o efterbilder o all info jag bara kan suga åt mig ang badrummet såklart

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9