• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • helene306
    Lillsyrran: Vad känner ni själva som bästa alternativ av de du skrev upp i ditt inlägg? En fondtapet är snyggt, väv låter smidigt speciellt om man vill byta färg och liggande träpanel är lika snyggt som fondvägg. Liggande träpanel tror jag å andra sidan inte är så värst vanligt i ett sovrum så jag skulle nog satsat på det (om det var jag alltså )

Har en bild i min blogg på hur vår fondvägg ser ut om du vill titta.

Har spenderat kvällen med att sy vimplar. Det är ju så kul! Bilder finns i bloggen.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Häxan Hedda

Lillsyrran, träpanel låter riktigt snyggt tycker jag

Kommer ni ihåg att jag frågade om en docksäng jag hittat i en tidning? Nåväl,det var ingen som visste vart man hittade den men nu när jag tittade en gång till så fanns ju inköpsstället med Tyvärr så kostar den 730 kr vilket är åt hellskotta för dyrt för min del Nog för att jag älskar katten men det känns inte försvarbart

Annars är allt lugnt här hemma,livet tuffar på ,eller ska man säga skenar iväg kanske

Vädret är väldigt mysko,det är mulet men det ligger nästan som ett blått skimmer över hus och vägar. Nästan som skymmning fast på morgonen

• Saga74

Lillsyrran: Liggande panel gillar jag oxå =) det är ju så fint! Det skulle jag vilja a i mitt vardagsrum!

Helene306: Fint med vimplar !!! *vill ha*

Nytt hos mig om ni är nyfikna på hur jag spenderat helgen

• Saga74

GLASEN jag är ute efter är i pressat glas svårt att beskriva utan bild ... *sucka* men gammaldags iaf

• 2timearound

Lillsyrran

Vi har liggande träpanel på två väggar i sovrummet och det är skitsnyggt! Bästa vi har gjort i hela huset. Ska se om jag kan ordna någon bild. Återkommer om det blir av.

Bla, bla, bla.....det snackas jävligt mycket skit på fl.
  • helene306

Sitter här och funderar på att sy lampskärmar. Jag har ingen rund lampskärm, den är fyrkantig. Blir det bra om man trär över en sydd lakanskjol eller ser det helt knas ut?? Tänkte om det inte syns att skärmen är fyrkantig under ...

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Lillsyrran
    2timearound skrev 2009-01-18 11:50:04 följande:
    LillsyrranVi har liggande träpanel på två väggar i sovrummet och det är skitsnyggt! Bästa vi har gjort i hela huset. Ska se om jag kan ordna någon bild. Återkommer om det blir av.
    Ååå snälla försök att hitta bilder! Vore så roligt att se!
    Jag vill helst ha liggande panel som fond vägg, funderar då på att väva övriga väggar.

Ni som har liggande panel som fonvägg i något rum, vad har ni på väggarna i de övriga rummen?
  • Addes mamma

Liggande vit panel är ju hur snyggt som helst! Funderar på att fixa det i vardagsrummet. Måste bara övertala mannen, men han brukar gå med på det mesta. Jag bestämmer

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9