• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • lolo21

Hej
    På Lollopards hemsida finns ett såå fint tapetträd!
    Detta vill jag ha i min sons nya rum i nya huset så småningom=)
    Vad tror ni är bäst, ljusblå tapet bakom?
    Och sen en fågelholk med lampa, vart kan man hitta det?
    Och små fåglar som tapet, har nån sett det nånstans?

• Mettan69
    Saga74 skrev 2009-01-19 20:27:15 följande:
    Hej!Det var mycket fint här idag Jag har klarat min tenta *jihuu* allt är i fas nu!Nytt hos mig ... mest blandat
    Jättegrattis till dig. Så skönt att det gick vägen med denna tentan också.
  • Saga74

Tusen tack alla för grattiset!

2TIMEAROUND: Vilket snyggt rum!!! *wow*

LOLO21: Hittade inget träd

Hur har ni det tjejer? Är ni friska & krya, några projekt på G?

Idag har vi snöoväder ute, det hör till ovanligheterna !!! Rätt så mysigt ändå. Fast det e ju så kallt och det gillar ju inte jag direkt.

Idag blir det inte så mycket pyssel utan mest STÄD! Igen, haha tycker inte att man gör så mycket annat ...

KRAM!

• Mettan69

2timearound: så mysigt ni har det i erat sovrum.

I dag skall jag städa toaletten när jag kommer hem. Brukar göra det varje måndag men hann inte i dag. så så roligt skall jag ha i dag. Fundersam Håller på att måla en liten griffeltavla men tre krokar vit. Den skall väl få ett lager färg i dag också. Sen så blir det nog soffan.

• Hannnas
    2timearound skrev 2009-01-20 09:51:00 följande:
    LillsyrranDet är naturligtvis fruktansvärt dåligt ljus, men nu finns det bilder på min liggande träpanel i sovrummet.www.familjeliv.se/hem/2timearound/galleri.php...
    URSNYGGT!! precis så vi tänkt ha det! roligt att se bilder hur det blir live, tacktack även från mig
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69

Så illa jag skriver i dag då. Förvånad Hann inte städa i GÅR och en tavla MED tre krokar. Generad

• Häxan Hedda

Åhh,vilken fin spis Hannnah! En sån vill jag också ha *muttrar avundsjukt*

Jag skulle ha ställt några små genomskinliga glas med värmeljus (ikea ha jättesöta ljusstakar med små blommor på)  runt kanten på spiskåpan. Sedan skulle jag haft ett fat med blockljus i olika höjder i hörnet och ställt fruktfatet på kanten in mot väggen ( då kanske det är finare med ett par höga ljusstakar med vanliga ljus vid närmare eftertanke) så att själva spisen kommer fram mer och inte är avstälnningsyta.
    Kanske inte vad du är ute eter men ändå

Här hemma,ligger vi lågt på inredningsfronten, dvs alla utom B... han gör sitt bästa för att måla om alla vita väggar med sina orange och illgröna KRITOR!!!! Blyerts funkar också om det kniper Skrikandes Spelar ingen roll hur arg man blir, han gör om det gång på gång i alla fall
     Han uthyres mer än gärna fram till sommaren!! *totalfrustrerad utmattad mammahjärna som tänker högt*

Vad roligt med en webb-butik vackramagnolia! Ska bli spännande att följa ditt projekt

Heaven,även jag är torsk på skjortklänningar,har inte så många själv men jag tycker de är sååå fina Kyss

Ha det gott  
    *går runt ett varv för att kontrollera alla väggar*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9