• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • sommarnatt

Har ett fint gammalt fönster hemma...men vet inte riktigt vad jag ska göra med det...nått förslag?

• Mettan69
    sommarnatt skrev 2009-01-22 14:30:35 följande:
    Har ett fint gammalt fönster hemma...men vet inte riktigt vad jag ska göra med det...nått förslag?
    Bara de vanligaste, sätta speglar i det, sätta foton i det eller ha det som det är och hänga upp det på väggen. Fint att hänga saker i det om glaset är kvar.

Visst är jag fantasifull...NOT. har också ett gammalt fönster som står i källaren så har någon annan andra förslag och gärna bilder så mottages det tacksamt. Oskyldig
  • Hannnas
    sommarnatt skrev 2009-01-22 14:30:35 följande:
    Skulle man inte kunna fästa upp ett snyggt vitt spetstyg som en gardin bakon så att säga, med volanger el hur man ska säga.. veckat... som man har det bakom skåp du vet o hänga upp det som fint någonstans
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • tjolahopp81

Vad kan jag sätta upp på väggarna om jag är trött på tavlor?

Gärna funktionellt också...

Det finns en stor tom vit väggyta vid matbordet. I närheten hänger två beiga franska planscher (en med råvaror till köttgryta och en med bilder om kakao) och på en vägg intill står våra Billybokhyllor i ek.

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-22 16:07:29 följande:
    Vad kan jag sätta upp på väggarna om jag är trött på tavlor? Gärna funktionellt också... Det finns en stor tom vit väggyta vid matbordet. I närheten hänger två beiga franska planscher (en med råvaror till köttgryta och en med bilder om kakao) och på en vägg intill står våra Billybokhyllor i ek.
    jag tycker det kan vara snyggt att fästa upp ett vackert tyg på en ram... som en tavla.. eller låta tyget gå ända från takhöjd o ner, beroende på hur rummet ser ut då...
  • tjolahopp81
    Svar på #626
    Hannnas skrev 2009-01-22 16:12:19 följande:
    jag tycker det kan vara snyggt att fästa upp ett vackert tyg på en ram... som en tavla.. eller låta tyget gå ända från takhöjd o ner, beroende på hur rummet ser ut då...
    Tunt - tjockt? Linne - bomull? Mönster - Lugnande?
  • Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-22 16:17:14 följande:
    Tunt - tjockt? Linne - bomull? Mönster - Lugnande?
    linne o spetstyger tycker iaf jag är ursnyggt! men det beror ju på rummet, hur "rustikt" det är tycker ju jag jag gillar enfärgat o spets som sagt, men det är ju jag det.. för mig går mönster som regel bort, iaf om man inte ska ha tyget slätt...
  • tjolahopp81

Jag är faktiskt rädd för mönster (vet liksom inte när jag går överstyr ) så jag är också enfärgad av mig!! Min mormor gick bort för ett år sedan och jag har fått spetsgardiner från hennes, kanske det vore något att dona med. Förresten, om vi inte bott i hyresradhus hade jag gärna gjort som såhär: hänga upp spetstyg på vägg, spraya med typ guld och sedan bort med tyget - vips så har du gjort eget schablontryck!

• K a j s a s

Lillsyrran skrev 2009-01-21 22:47:57 följande:

Hi, hi har varit där idag och fyndat lite. Kommer att visa i bloggen framöver!KRAM
    ojdå! Jag också! Då kanske vi var där samtidigt! När var du där? Jag var där runt 12-tiden.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9