• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hjorthan

Massa bamsekramar till dig Kaktus! Jag håller tummarna så hårt jag kan att det blir en ordentlig budgivning på huset. Och så är jag så himla ledsen för din skull, att behöva bryta upp från ditt vackra hus!

• K a j s a s

Hej på er!
    Det är ingen här som bor i de småländksa skogarna? Tänkte i så fall tipsa om en butik som heter Rum no7 i sävsjö. Den lägger ner och säljer ut all inredning just nu. De har massor av vita shabby chic grejer.

Kaktus- Jag har sagt det förr, men jag lider verkligen med dig. Det måste vara supertufft att gå igenom detta. Man får väl försöka trösta sig med de knäppa orden: det som inte dödar härdar. Du kommer komma förbi detta och se en ljusning, även om det änns svårt just nu. Kram!

• Häxan Hedda

Hjorthan,vad kul att se dig!
    Är allt bra?

• Hjorthan

Hej Hedda!

Jodå, här är det väl sisådär. Är hemma för andra dagen med sjuk dotter. Hon är förkyld, har feber och riktig ordentlig skrällhosta. Själv börjar jag känna av en sårig hals. VILL INTE FÅ HALSFLUSS!!!! Så jag försöker intala mig själv att det är någon typ av endagarsskit jag fått!

Hur är det själv?

Jag har förresten sytt klart mitt lapptäcke. Har inget plus längre men visar bilder i bloggen!

mintryggavra.blogspot.com

• Mettan69

Hjorthan. Så fint och vårigt ditt lapptäcke är.  Tråkigt att höra att ni är sjuka. Skickar friska kramar till er och hopppas resten av familjen klarar sig.

• Hjorthan

Mettan - tackar!

Jag hoppas också att resten håller sig friska. Fast jag tycker att min hals blir värre och värre. BLÄ!!!

• Tinkerbel

Hej!
    Nu har jag försökt läst ikapp lite!

VackraMagnolia: Kul med Webbutik! Ska hålla utkik efter när du öppnar!

Saga74: Grattis till avklarad tenta!

2timearound: Supersnyggt sovrum och panel :)

Kaktus76: Vilket hus! Det där lär det ju bli budgivning om! Snyggt!

Ja, idag har jag rotat fram lite stolar som ska målas om. Förebilder i bloggen. Efterbilderna får vänta tills jag hittat något snyggt att klä stolsitsarna med!

lillafrokenkavat.blogspot.com

• Häxan Hedda

Hjorthan, vad snyggt! Gud vad du är duktig  
    Tänkte passa på att fråga dig om det är jättesvårt att fodra? Har ju en gammal vacker duk som jag vill göra till överkast men den skulle behöva fodras för att bli mer "överkastig"

Hoppas att du kryar på dig snabbt

• VackraMagnolia

Hej tjejer!
    Tack till alla er som varit inne och röstat på min blogg jätte snällt av er.
    Till er andra gå in och rösta behöver eran hjälp jätte mycket!

Kram Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Hjorthan

Häxan Hedda skrev 2009-01-21 16:23:31 följande:

Hjorthan, vad snyggt! Gud vad du är duktig   Tänkte passa på att fråga dig om det är jättesvårt att fodra? Har ju en gammal vacker duk som jag vill göra till överkast men den skulle behöva fodras för att bli mer "överkastig" Hoppas att du kryar på dig snabbt
    Jag ska erkänna en sak, jag har bara sytt ihop överkastet med vadd, inget foder. Så det var inga problem!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9