• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hjorthan

VackraMagnolia skrev 2009-01-21 16:57:29 följande:

Hej tjejer!Tack till alla er som varit inne och röstat på min blogg jätte snällt av er. Till er andra gå in och rösta behöver eran hjälp jätte mycket!Kram Tina www.vackramagnolia.blogspot.com
    Jag har röstat!
  • Saga74

Åh kaktus kan inget annat än att instämma med alla andra! MASSOR av styrkekramar från mig. Jag önskar innerligt att det fanns nåt jag/vi kunde göra för dig! HOPPAS det blir en dyr historia husköpet! Som häxan sa, sveda & värk!

• Häxan Hedda
    Hjorthan skrev 2009-01-21 17:10:42 följande:
    Häxan Hedda skrev 2009-01-21 16:23:31 följande: Jag ska erkänna en sak, jag har bara sytt ihop överkastet med vadd, inget foder. Så det var inga problem!
    Din lilla buse  där Men det är främst vadderingen jag är ute efter, blir inte det som foder ? Har jag fått allt om bakfoten... *förskräckt*
    Är det bara vadd bakom om man lyfter på täcket?

Stopp,stopp,jag looovar att jag inte ska komma och lyfta på erat täcke Hjorthis,haha,det lät ju helt tokigt juh
  • LissAnna
    Hjorthan skrev 2009-01-21 14:31:39 följande:
    Hej Hedda! Jodå, här är det väl sisådär. Är hemma för andra dagen med sjuk dotter. Hon är förkyld, har feber och riktig ordentlig skrällhosta. Själv börjar jag känna av en sårig hals. VILL INTE FÅ HALSFLUSS!!!! Så jag försöker intala mig själv att det är någon typ av endagarsskit jag fått! Hur är det själv? Jag har förresten sytt klart mitt lapptäcke. Har inget plus längre men visar bilder i bloggen! mintryggavra.blogspot.com
    Vad fint du gjort!
  • Hjorthan

Häxan Hedda skrev 2009-01-21 18:51:24 följande:

Din lilla buse  där Men det är främst vadderingen jag är ute efter, blir inte det som foder ? Har jag fått allt om bakfoten... *förskräckt* Är det bara vadd bakom om man lyfter på täcket? Stopp,stopp,jag looovar att jag inte ska komma och lyfta på erat täcke Hjorthis,haha,det lät ju helt tokigt juh
    Du får gärna komma och lyfta på täcket!
    Jo, alltså, det blir ju allra snyggast om man har själva överkastet, vadd och sen ett foder i nått lite silkigt material. Så gjorde jag på ett av mina andra överkast, och på två av dom sydde jag bara på själva fodret, men de blev ju så himla tunna utan vadd.

Vi får väl se om jag syr på ett fodertyg eller om jag låter det vara som det är nu. Det är ju bara om du kommer och lyfter som det syns.
  • Lillsyrran
    K a j s a s skrev 2009-01-21 14:24:01 följande:
    Hej på er!Det är ingen här som bor i de småländksa skogarna? Tänkte i så fall tipsa om en butik som heter Rum no7 i sävsjö. Den lägger ner och säljer ut all inredning just nu. De har massor av vita shabby chic grejer. Kaktus- Jag har sagt det förr, men jag lider verkligen med dig. Det måste vara supertufft att gå igenom detta. Man får väl försöka trösta sig med de knäppa orden: det som inte dödar härdar. Du kommer komma förbi detta och se en ljusning, även om det änns svårt just nu. Kram!
    Hi, hi har varit där idag och fyndat lite. Kommer att visa i bloggen framöver!
    KRAM
  • plisseplosse

Är hemma och vårdar barn denna veckan, så jag haft haft tid att städa och pyssla här hemma.
    Tog lite nya bilder till bloggen. Välkomna in!

vitavillan.blogspot.com/

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9