• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • tjolahopp81
    Svar på #665
    Pyssilullan skrev 2009-01-24 09:58:41 följande:
    ngn som vet några fina webb butiker som inte är allt för dyra eller har rea nu??
    www.alvashus.se

Tycker jag har bra priser!
  • Deia

Hej alla!
    Följer denna tråden noga då vi håller på och bygger hus. Har tittat på många bilder och länkar och ser att många har en olivkrans på en dörr eller i ett fönster.
    Ska man ha en äkta, naturlig eller en i siden? Var köper man en sån???

• vackrastarflow

Grattis Musli!!!

Nu har mina vita möbler hamrats ihop... Dock hann vi inte med allt idag, så först imorgon kommer de på plats. Men så snyggt! Är glad

Letar nu efter nåt att ha på byrån, och gärna nåt som jag ska ha ovanför också. Funderar på en lampett...

• LissAnna
    Deia skrev 2009-01-24 16:15:48 följande:
    Hej alla! Följer denna tråden noga då vi håller på och bygger hus. Har tittat på många bilder och länkar och ser att många har en olivkrans på en dörr eller i ett fönster. Ska man ha en äkta, naturlig eller en i siden? Var köper man en sån???
    Det finns oäkta som ser äkta ut, hos nordljus.net.
  • LissAnna
    vackrastarflow skrev 2009-01-24 20:11:39 följande:
    Grattis Musli!!! Nu har mina vita möbler hamrats ihop... Dock hann vi inte med allt idag, så först imorgon kommer de på plats. Men så snyggt! Är glad Letar nu efter nåt att ha på byrån, och gärna nåt som jag ska ha ovanför också. Funderar på en lampett...
    Förstår att du är glad.
  • tjolahopp81

Jag har just lagt in två bilder i mitt bildgalleri på vårt nyinköpta lilla bord som vi har som sängbord i gästrummet! Jag gillar verkligen formen på bordsskivan

En liten fråga också: Vart hittar jag fina bordstabletter/tallriksunderlägg till vårt ovala ekobord? Jag är mäkta trött på våra gamla Ikeaunderlägg.

• vackrastarflow

Tjejen81
    supersött bord!!

Fråga nr 1: Någon som har tips på var jag kan köpa en burk för kaffe, där hela paketet får plats som det är (alltså fyrkantigt)?

Fråga nr 2: Funderar nu på att måla om i vardagsrummet. Vilken slags vit har ni använt? Jag vill inte att möblerna smälter ihop med väggarna för mycket utan gärna en liten kontrast.

• Häxan Hedda

Hjorthan, vad tråkigt att läsa att ni inte är på samma våglängd längre när det gäller verksta´n
     Jag har liknande problem...eller kanske inte, jag har liksom inte fått över honom på min planhalva överhuvudtaget Men shit vad jag vill ha en bebis!

Jag har ju även den något annorlunda hobbyn att tycka att barnvagnar är hur ballt som helst. Och då inga modäärna åbäken utan det ska vara fina linjer från 50, 60 & 70 -tal helst men det kan sträcka sig till 90-tal också. De flesta har jag foton på i galleriet men inte alla

• Häxan Hedda
    Kaktus ,vad roligt att läsa din nya blogg! Det låter som om du anar litet ljus trots att din tillvaro har varit/är  total kaos.

Vet du att mina tankar söker sig till dig ibland när jag lyssnar på radion   
    Jag är en sån person som "hämtar" mycket ur musik och texter och när jag hör tex Pink´s senaste singel " So What" så höjer jag musiken ,sjunger med i texten och tänker för mig själv att måtte hon lyssna på denna.
    Man kan samla så mycket kraft  och energi på det sättet så det är helt otroligt

Hang in there ,du är fantastisk ,glöm inte det
  • Häxan Hedda

Musli, "Häxan, jag hör av mig, lovar. Är ledig måndag och tisdag så då ska jag försöka få ett par timmar helt själv här i huset, så måndag eller tisdag kväll kommer jag försöka finnas här och tjabba med dig om du finns tillgänglig då!!! *kramkram*"

Känn ingen stress gumman, jag har full förståelse för att ni har rätt mycket omkring er just nu. Jag är i gott sällskap här bland alla underbara snälla människor
    Det är mer så att när du inte är här så fattas det ju en  

Imorgon så ska vi skriva kontrakt på nya sommarhuset,ska bli såå spännande att få planera upp hur vi ska lösa saker och ting. Det är likadant som på Torpet dvs inget vatten och ingen el

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9