• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • Ladyelone

Smulan80- Du kommer säkert att bli kär igen (verkar som om det kan vara på gång Lita på någon kommer du säkert att göra,, får du känslor för någon, så kommer du säkert oxå att lita på honom.
    Ofta sägs det ju att man inte kan styra sina känslor,, men jag tror att man kan det ett tag i allafall. Jag lyckades att intala mig att jag inte alls var intresserad av min"prins" i 2 veckor (jobbade med honom varje dag) tills det att jag slutade o kom på mig själv med att vara i drömmarnas värld o bara tänkte på honom, då började jag släppa på mina spärrar litegrann o frågade mig själv om det inte var så att jag blivit kär. Det skulle jag nog inte gjort för att nu är jag det.
    Ett tag lyckades jag att lägga dem tankarna på hyllan o tänkte ähh nu får jag ta o sluta han är ju upptagen, vad håller jag på med , ända tills att jag drömmde en dröm efter några månaders uppehåll plötsligt, där han och hans tjej hade gjort slut p.g.a att det inte fungerade mellan dem.
    Så var det igång igen...
    Nu tänker jag typ,,, hoppas att det var en sanndröm.
    Undra om jag har blivit bessatt av honom... Nä det kanske jag inte har...

• Cuthalion

Börjat tröttna på alla överlyckliga par i min omgivning men samtidigt glädjs jag med dem självklart. Får väl se när jag hittar någon också

• sussi72

Här är en nybliven singel. Blev dumpad efter 3,5 år! Är glad att det är över men samtidigt känns det tufft. Skriv gärna till mig tallie692003@yahoo.se

• vackrastarflow

hmm, jag tror jag blev fragad pa en dejt igar... ar man fortfarande valkommen har anda?? (tekniskt sett, i USA ar du singel tills den dag du gifter dig )

• smilla00

Så skönt att hitta andra i samma sits!
    Jag och mitt ex bröt för nio månader sedan - oj vad tiden går!! Men vi strulade några månader på våren, men han var inte på samma nivå som mig!
    Jag vet inte om jag vill vara med honom egentligen! Vi bröt fast vi fortfarande älskade varandra för att vi bara bråkade. Vi hade kommit in i en negativ spiral, som vi inte kunde komma ur utan att flytta isär!
    sedan när vi väl flyttat isär kom han på att han inte ville ha ett förhållande!

jag tycker fortfarande om honom och han mig, men jag tycker mer om honom än han tycker om mig :( Samtidigt som vi innerst inne vet att vi inte kan vara tillsammans så dras vi till varandra! eftersom jag vill mer än honom så slutar det alltid med att vi blir ovänner när vi pratar med varandra!

han vill att vi ska vara vänner och det vill väl jag också innerst inne, men jag känner att jag behöver en paus för att kunna gå vidare och senare ha honom som vän. Nu har jag brutit med honom på det sätt att vi endast hörs genom mail, sms och chat, för att jag ska "slippa" höra hans röst eller se honom! Sedan får vi se vart det leder!

Det känns så tomt nu! har pratat med honom nästan varje dag i 5 års tid... och nu ringer inte telefonen längre - för att jag har sagt att han inte får det! Det är jobbigt! det är tungt! Hur går man vidare?

Skönt att höra allas berättelser!

• mjukisvicki

ja du smilla har ingen aning. har aldrig varit ihop med någon så länge.. men är ledsen för din skull.. men som det låter på dig så hade ni inte ett speciellt bra förhållande och då kanske du mår bäst i längden att göra slut även om det gör ont just nu!!!

• smilla00

Vi hade det tokbra tills sista halvåret ungefär... men visst, som det är just nu så mår jag bara dåligt av att vara med honom! Därför tror jag det är bäst att vara ifrån varandra ett tag! kanske märker man då att man fortfarande tycker om varandra och är villiga att göra allt för att det ska funka igen. Eller också märker man att det finns bättre personer där ute för oss båda.

Dock är det så svårt att släppa det hela! Det är svårt att tänka att han ska vara med någon annan än mig! det är nog det svåraste! samt att släppa in någon ny inpå sig igen när mitt ex känner mig utan och innan! ;(

• vackrastarflow

jag tror att din reaktion ar himla normal. du verkar ha grepp om situationen men det betyder inte att du inte ar ledsen... det maste vara jobbigt att slappa nagot som varit vardag for dig sa lange.

• Lilla J

Idag är det en vecka och en dag sedan det tog slut. Men det hann inte gå mer än 3 dagar förrens 2 tjejer hade ringt till honom och försökt få en dejt. Varav den ena är hans ex och den andra är exets kompis. Fast det var bara jag som lyckades få en dejt Först om 2 månader...
    Exet hade typ ringt å tjatat att han skulle komma till henne och titta på film. Men han sa att han inte hade tid. Då föreslog hon att hon kunde komma till honom och dessutom sova över. Hallå ja!!! Men det ville han inte så hon fick nobben!!! hihi!!
    Vi ska hem till hans mamma idag. Hon vill träffa lillan innan hon åker iväg på semester. Å jag fick följa med!!! Tjohooo!
    Så nu har jag 5,5 timme på mej att göra mej iordning, städa, ta hand om lillan och göra henne i ordning.

Ställde mej på vågen i morse. Jag som ALDRIG lyckas gå ner i vikt har under denna veckan tappat tre kilo. Kul så sett. Men inte på sättet jag tappat dom. Har ingen aptit kvar...

• Fjärilen

Vad gör ni alla singlar idag då?

Svar på tråden För oss singlar!