Det är samma sak med mig! När jag träffar mitt ex så inser jag att vi inte kan vara tillsammans och att jag inte VILL vara tillsammans med honom! Inte nu i allafall...Men jag vet inte vad som gör att jag har så svårt att släppa honom! ;=( Visst jag har provat alla varianter. Att vi inte ska varken höras eller ses, att vi ska höras med inte ses, att vi ska träffas när vi träffas och ringa när vi har lust och till sist att vi ska vara bra vänner! Alla varianter har gått åt pipan för mig! ;=( Den som funkat bäst är ändå att vi ÄR vänner och ringer varandra och träffas ibland. Vi pratar nästan varje dag med varandra, men vi ses kanske en gång i veckan.
Jag VILL ha honom i mitt liv, jag VILL att han ska vara min vän eftersom vi har sååå kul ihop, när vi GÖR saker. Men vi har INGET att prata om direkt och det går inte alls om vi ska sitta ner och snacka! Det kommer säkert att komma, men när vi sitter ner så snackar jag nu konstant om "oss" fast jag vet att det inte finns något "oss" och att jag inte vill att det ska finnas något oss ;=( Han pratar om att "man vet aldrig vad som händer i en framtid!"...kanske är det det som får mig att fastna i mina tankar!?
Jag vet inte varför jag inte kan gå vidare... han har ju gjort mig så himla illa det sista året... betett sig som en person jag inte trodde han någonsin kunde bli! Jag VILL ju INTE vara tillsammans med honom!! Varför funkar hjärnan såhär????
Jag försöker att inte ringa honom allt för ofta och jag försöker att inte träffa honom allt för ofta, men sedan trillar jag dit igen och hör av mig i allafall! Och jag känner lite att jag "kollar" honom när han varit ute och så för att se om han träffat någon ny! Fast just nu säger han att han vill vara själv! jag tycker inte om mig själv för att jag gör sånt!
Själv har jag en underbar kille på g, som jag faktiskt träffat via nätet... eller på g, vi har inte träffats än, men det känns bra och vi planerar att träffas framåt! Samtidigt så vågar jag mig inte på dejter än... men jag är så rädd att detta har med mitt ex att göra... att jag inte kommer våga dejta och sen helt plötsligt står HAN där med en ny tjej och jag blir ännu mer förkrossad!
Oj, detta blev långt sorry!