Är skånska en vidrig dialekt?
Som skåning blir jag nästan lite irriterad över all galla som spys över vår fina, gemytliga dialekt.
Är den verkligen så hemsk?
Som skåning blir jag nästan lite irriterad över all galla som spys över vår fina, gemytliga dialekt.
Är den verkligen så hemsk?
Nej, skånska är fint tycker jag.
En dialekt som däremot INTE är fin är dialekten som talas kring Örebro/Köping/Kumla. Fy!!!! ![]()
Ingen dialekt är charmig, allt låter bara sämre än hur vi låter i Uppsala ![]()
Vidrig vet jag inte om jag skulle säga, men personligen tycker jag inte det är min favoritdialekt. Dessutom har jag sjukt svårt att fatta vad en del säger. Vet inte vilken del av Skåne man kommer ifrån då, men det är HEEELT omöjligt alltså....
Min kille är skåning.. så jag älskar såklart skånska.
(L)
Nej men ett problem som jag har vad gäller skåningars dialekt är att det oftast inte går att höra vad de säger vilket är synd för det är ju en grundförutsättning för att kunna kommunicera live.
Vidrigt är väl att ta i men jag tycker det är den fulaste dialekten och har lite svårt att "tåla" den.
Sorry! ![]()
Skånska är okej men lite omanligt.
Jag röstade på annat för jag bara ÄLSKAR den dialekten
.
Min mamma o hela hennes släkt är Skåningar. Så ja förstår ju va dom säger, o tycker inte d är så hemskt. Vad som dock är extremt hemskt är när skåningar står o bråkar med varandra. Fyfaaan va d låter illa =0P