• Bam

Är skånska en vidrig dialekt?

Som skåning blir jag nästan lite irriterad över all galla som spys över vår fina, gemytliga dialekt.
    Är den verkligen så hemsk?

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är skånska en vidrig dialekt?
  • danosani

Jag tycker att skånska är mysigt :)
    (Förövrigt känns det som att det spys galla även över den fantastiska göteborgskan...)

• k girl

Nä, jag tycker att det är en trevlig dialekt. Jag älskar att lyssna på mina vänner från Malmö. De sjunger när de pratar! Men jag har svårt att förstå det ibland.

• Morbid angel
    idiblon yes skrev 2008-12-01 14:14:12 följande:
    O-ou! Skånskan varierar ju lika mycket som nyansen på piss... Jag tycker "min" skånska är okej, men det finns fulskånska också.
    Ja absolut,det finns ju mindre och mer "grötig" skånska
    Bor i halland och dialekten här är också ganska hemsk men jag har jobbat bort det värsta av den

Göteborgska är den dialekt som jag gillar mest,skitmysigt
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • idiblon yes
    Morbid angel skrev 2008-12-01 14:21:23 följande:
    Ja absolut,det finns ju mindre och mer "grötig" skånska Bor i halland och dialekten här är också ganska hemsk men jag har jobbat bort det värsta av den Göteborgska är den dialekt som jag gillar mest,skitmysigt
    Vafan bor du så nära?
    Det krävs mycket resurser för att orka hålla en hög moralisk standard. - idiblon
  • MyggaMygg

Skånska är vackert, stockholmska är gräsligast.

• MansonDust

Jaa, jag hatar skånska ! Ryser bara av att höra t.ex Carolina Gynning prata.

♥ Star -02, Ninja -06, Trean BF 9 Jan -09 ♥
  • Morbid angel
    idiblon yes skrev 2008-12-01 14:22:16 följande:
    Vafan bor du så nära?
    Jepp
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld.
  • Mumu

Jag har lite svårt att förstå att man kan tycka någon dialekt är vidrig. Dialekter är fina och kryddar språket, dessutom är det roligt!

Skånska är en trevlig dialekt, fast all skånska är inte lättförståelig för mig. Men jag skulle inte sträcka mig så långt att jag påstod att man inte fattar vad skåningar säger.

Bäst just nu: Wii Fit!
Svar på tråden Är skånska en vidrig dialekt?