Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

Bugaboo tråd nr 16

lilla sandra skrev 2009-01-17 22:37:50 följande:

Äääh, bättre dålig städtaktik än ingen alls.
    Vi har en dammsugarrobot. Me löööve.
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-18 11:13:34 följande:

Klurar på om vi ska fixa en liten sån i allafall till vardagsrummet
    Jag kan rek. i e robot roomba 560 eller nåt sånt. Köpt på trettio.se

Vi har tom döpt vår. Han heter Tord Låt Tord ta hand om det där säger vi. Känns som att han en betjänt
  • modestyclara

Emmsan skrev 2009-01-18 11:29:21 följande:

haha nu förösker jag övertala min man men är det något den inte klarar av???? typ under vårt matbord sitter lilleman o kastar mack bitar osv :)
    får ju såklart inte vara för stora bitar...så man får ju fortfarande röja leksaker och sånt. Om något fastnar så stannar den och meddelar vad felet är. Om det är stora grejor så föser den det framför sig... Man får ju inte ha för höga trösklar heller men har man det kan man ju låta den ta ett rum i taget och hjälpa den att byta rum. Man ska helst ha spikat upp sina sladdar också. Den har ett anti-sladd system där den spottar ut sladdar och skonsören och sånt den råkar trassla in sig i men det är ju inte 100 %-igt. Men jag tycker fortfarande att den är toppen. Man röjer och sedan är det någon annan som dammsuger Ska tydligen komma en som våt-torkar också har jag hört.
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-18 13:25:21 följande:

Intressant att TVÅ olika säljare bor i samma del av sthlm säljer likadana kopior på buggavagnen på tradera och båda nya i kartong typ.. hmm
    Hur går det med städningen? Dammsuger du nätet
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-18 13:27:32 följande:

Tyst kvinna
    jag städar för fullt här i soffan. Eller rättare sagt Tord dammsuger köket... ;-P
  • modestyclara

Alexa skrev 2009-01-18 14:08:17 följande:

Skit i länken.. Här är den... Fanns inte i helbrun på hemsidan men denna var ju faktiskt rätt snygg den med..
    Var inne och kikade i ditt galleri. Jättefin. det enda som stör är ju Brio-ettiketten
  • modestyclara

MissR skrev 2009-01-18 18:17:15 följande:

Hur länge kan man ha en cam? jag menar hur stor kan barnen vara, växer dom ur den snabbt???Köper jag en vagn för så mycke pengar vill jag ju kunna ha den läääääänge!!!
    Tills barnet slutar åka vagn. Men behöver aldrig någon annan.
  • modestyclara

Gravidhjärna nr 2 här med en OT-fråga: Om man ska testa sjal till nyfödd vad ska man ha för nån då? Blir helt yr i huvudet av alla sjal-sidor.

• modestyclara
    FridaLee skrev 2009-01-18 20:42:32 följande:
    jag gillar min ringsjal, för jag använder den inte till att bära långa stunder utan mer om jag ska ut och hämta posten, följa sonen ut till skolbussen eller om dotern vill sova hos mig på dagarna. smidig att ta av och på och få ner dottern i. köpte en som går att bada och duscha med en sorts vattenringsjal.
    Vad heter den och var har du köpt den?
  • modestyclara

caessa skrev 2009-01-18 20:51:00 följande:

Har hört att trikåsjalar ska vara bra, om man ska bära längre sträckor med nyfödd i. Men de rekomenderar den bara upp till ca 7 kg. Själv har jag en vävd sjal då dottern vägde ganska mycket när jag köpte den.
    [/citat]
    panzermensch skrev 2009-01-18 20:52:12 följande:
    [citat]
    Jag hade en.. moby wrap tror jag den hette.. tom flummiga jag kunde använda den
    Nä men hörrni det här hjälper ju inte. Nu blir jag ju ännu mer förvirrad. Trodde alla som har samma smak i vagn skulle ha samma smak i sjal och så behöver jag inte välja utan att ni skulle rek. samma. Orkar inte välja själv *gnyr*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16