• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • chibaby

Det är uppfriskande i slaskmörkret att se alla färgfulla sminkningar!

Läser ni många bloggar som handlar mycket om make up?
    Jag läser inte så många på regelbunden basis, det är väl egentligen bara 3 som jag alltid återkommer till.

En tjej jag är bekant med skriver mkt om smink och lägger ofta upp EOTD's, problemet är bara att det oftast är så katastrofala resultat att man nästan blir generad... jag vet som inte hur jag skall ställa mig till det där, å ena sidan fnissar jag rätt bra åt det hela men samtidigt är det ju tragiskt & å andra sidan så får väl hon göra det bara det känns bra för henne.
    Men det lämnar mig ju iaf inte oberörd :)
    Nåväl, kanske någon annan skrattar åt mig så det går jämt ut :)

BTW; jag och mascara har aldrig haft något varmare relation till varann men jag blev så glatt överraskad av Helena von Rubinsteins mascara jag fick när jag fyllde år i somras. Nu vet jag inte vad den heter och lyckades inte googla fram det heller men det är som djurprint på behållaren :) Den rekommenderar jag till folk som liksom jag inte har någon djupare relation med mascara!

• LMK

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

chibabyVälkommen hit!Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Snyggt med grått!
  • Fridapida

LMK

hmm jo jag har använt deras consealer, bra. Sedan är det bara ngn ögonskugga och så. Helt okej smink.

• chibaby

Här är min blogg;
    vadskaminbloggheta.blogspot.com
    Dock väldigt LITE sminkinnehåll , mest bebisprat faktiskt!, haha :)

Jag tittar in hos Rocketqueen och Sminkan lite nu och då :)
    Fridapidas hela blogg slukade jag i ett svep :D

• Fridapida

chibaby skrev 2008-12-17 17:18:26 följande:

Här är min blogg;vadskaminbloggheta.blogspot.comDock väldigt LITE sminkinnehåll , mest bebisprat faktiskt!, haha :)Jag tittar in hos Rocketqueen och Sminkan lite nu och då :)Fridapidas hela blogg slukade jag i ett svep :D
  • Phantera

chibaby skrev 2008-12-17 16:52:49 följande:

Det är uppfriskande i slaskmörkret att se alla färgfulla sminkningar!Läser ni många bloggar som handlar mycket om make up?Jag läser inte så många på regelbunden basis, det är väl egentligen bara 3 som jag alltid återkommer till.En tjej jag är bekant med skriver mkt om smink och lägger ofta upp EOTD's, problemet är bara att det oftast är så katastrofala resultat att man nästan blir generad... jag vet som inte hur jag skall ställa mig till det där, å ena sidan fnissar jag rätt bra åt det hela men samtidigt är det ju tragiskt & å andra sidan så får väl hon göra det bara det känns bra för henne. Men det lämnar mig ju iaf inte oberörd :)Nåväl, kanske någon annan skrattar åt mig så det går jämt ut :)BTW; jag och mascara har aldrig haft något varmare relation till varann men jag blev så glatt överraskad av Helena von Rubinsteins mascara jag fick när jag fyllde år i somras. Nu vet jag inte vad den heter och lyckades inte googla fram det heller men det är som djurprint på behållaren :) Den rekommenderar jag till folk som liksom jag inte har någon djupare relation med mascara!
    Vad betyder EOTD egentligen... ???

Din kompis blogg lät ju spännande...hihi...
    Länk?
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Meh åh! DET var SNYGGT! Fina färger, me like!
  • Phantera

Jag har faktiskt sminkat mig lite idag...hehe...

phantera.blogg.se

Glad att jag fick tag på en Book of Shadows innan de tog slut!

• trollsanna

Fridapida
    LMK
    Phantera

Tusen tack!

Grått är faktiskt fint till mycket har jag upptäckt på sistone. Man kan matcha den med olika färger coh sådant gillar jag. Har väl hittat en grå nyans som inte gör att man ser trött ut. Skuggan Storm från FACE hittade jag helt orörd när jag sist städade sminkväskan Flört  kan vara bra med sminkrensning för då hittade jag ju en ny skugga. Min man tycker jag är galen i skuggor och skakar bara på huvudet.

Svar på tråden Smink smink smink!