• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • chibaby
    Svar på #79
    Fridapida skrev 2008-12-17 07:34:54 följande:
    chibaby skrev 2008-12-17 01:04:49 följande: Tack Visst är det svårt att få bra bilder! Jag kan få ta ganska många innan det blir någon som är användbar. Var lägger du upp bilder? Här på FL eller har du blogg? En länk kanske... Jag gillar Deramlogicas multi activ toner, den är helt parfymfri och sprayas på.
    Jo jag har en blogg, dock ingen sminkblogg utan en mer "allmän" :) Har väl varit lite dåligt med EOTD's under graviditeten, min passion för smink har blivit lidande under alla dessa hormonsvängar men jag har gjort slag i saken och beställt massa nya verktyg och produkter så jag hoppas att intresset kommer tillbaka!
    Jag tycker åtminstone fortfarande om att titta på sminkningar som andra gjort :)

Dermalogica säger du, det skall jag lägga på minnet! Jag borde inhandla toner, face mist och åtminstone prova blend & fix som du skriver om på bloggen i bland - jag har varit lite nyfiken på det ett tag.

Har nu beställt hem smink från två oprövade märken. Taylor Made Minerals som anlände igår och som jag bara hann måla lite på handen med - men OJ så fina och bra dom verkar vara! och så väntar jag på en försändelse från e.l.f :)
    Har tidigare egentligen Bara haft produkter från MUS i en massa år men senaste året har jag provat Everyday minerals & Barry M.
  • Phantera

[citat]
    Dermalogica säger du, det skall jag lägga på minnet! [/citat]

Skriv upp det istället, annars lär du glömma det. (Tror jag?) Det gör jag.
    Man får så många tips och grejjer så man glömmer bort hälften! Så nu har jag en liten anteckningsfil på datorn där det står vad som "folk" tycker är bra och ev. var man kan få tag på det...hehe..

• Phantera

Vad muppigt det där blev då. Det var iaf riktat till Chibaby! (Välkommen förresten!)

• Phantera

Fridapida skrev 2008-12-17 07:37:22 följande:

Oj nu är det låg aktivitet i tråden! Julen tar all tid. Hoppas att ni hinner koka skinka, baka pepparkakor, städa huset, slå in paket och dansa en sväng runt granen. Själv längtar jag tills julafton så att jag får äta Janssons frestelse!
    Åh! Jag bara jobbar...sover...åker till familjeläkarna och sover lite till innan nattskiftet. Hehe...
    Men nu är jag ledig tills på måndag.
    Men ja, alla verkar vara busy busy!
  • trolltyg

Här har magsjuka och födelsedagsförberedelser tagit all min tid men jag hann faktiskt med att gå ut i lördags och då blev det en make i rosa och svart, var det tänkt iallafall men det svarta blev mrea lilablått när dt kom i kontakt med det rosa. Det blev en snygg sotning iallafall och fick höra av två st den kvällen att jag inspirerar dem till att dels sminka sig mera och även klippa håret så det var ju kul.

Melvin 051219 och Ian 071127
  • chibaby
    Svar på #83
    Phantera skrev 2008-12-17 13:00:45 följande:
    Vad muppigt det där blev då. Det var iaf riktat till Chibaby! (Välkommen förresten!)
    Du det är nog inte en dum idé! :) Jag är ju en typisk listmänniska också så det passar ju mig bra att föra anteckningar om såna saker.

Idag har jag suttit mer eller mindre hela tiden och kollat runt på olika sidor och drömt mig bort i ögonskuggornas värld. Men bara fönstershoppat än så länge!
    Det är dock synd att jag blivit lite snål sedan jag upptäckte alla billiga priser man kan få med mineralsmink. Besökte Urban Decays nätsida och det kändes plötsligt alldeles för dyrt för min smak!
    Har som snöat in mig på att köpa billigare mineralsmink och enbart spendera dyra pengar på M.U.S och FACE, annat duger inte, haha. Det verkar svårt att förändra mina innötta vanor
  • Fridapida

trollsanna skrev 2008-12-17 15:33:58 följande:

chibabyVälkommen hit!Jag jobbar rätt intensivt just nu så det blir inte att skriva så mycket men idag har jag faktiskt uppdaterat bloggen så dagens ''make'' finns där.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Kul att du hinner med att lägga ut en fin bild iaf
  • Fridapida

chibaby skrev 2008-12-17 08:59:33 följande:

Svar på #79
    Jo jag har en blogg, dock ingen sminkblogg utan en mer "allmän" :) Har väl varit lite dåligt med EOTD's under graviditeten, min passion för smink har blivit lidande under alla dessa hormonsvängar men jag har gjort slag i saken och beställt massa nya verktyg och produkter så jag hoppas att intresset kommer tillbaka! Jag tycker åtminstone fortfarande om att titta på sminkningar som andra gjort :)Dermalogica säger du, det skall jag lägga på minnet! Jag borde inhandla toner, face mist och åtminstone prova blend & fix som du skriver om på bloggen i bland - jag har varit lite nyfiken på det ett tag.Har nu beställt hem smink från två oprövade märken. Taylor Made Minerals som anlände igår och som jag bara hann måla lite på handen med - men OJ så fina och bra dom verkar vara! och så väntar jag på en försändelse från e.l.f :)Har tidigare egentligen Bara haft produkter från MUS i en massa år men senaste året har jag provat Everyday minerals & Barry M.
    Men länka!

UD är kanske inte direkt billigt men jag gillar faktiskt dem starkt.

Köp inte blend and fix... hade jag vetat att det är vaselin med konserveringsmedel hade jag inte gjort det utan köpt vaselin istället. Så köp det mycket billigare vaselinet.

Kul med att prova lite nya märken. Vi får kanske se lite bilder?
  • LMK

Hej hopp, hektiskt så här innan jul... som vanligt. Längtar till jullovet på måndag efter lunch!
    Är ovanligt "tråkig" i år & önskar mig inga beauty-relaterade klappar alls. Svårt då jag köper det mesta på nätet själv. Men vem vet, det kanske slinker ner något i Tomtens säck iallafall?

Idag är mina ögon mörkt blå av Racy från PL ihop med Muffin från MUS. Enkelt & snabbt.

Fick igår en ny mascara som premie för en prenumeration på Femina: Elisabeth Arden Ceramide Lash Extending Treatment Mascara (puh vilket namn! ) Någon som provat?? Har inte hunnit själv ännu. Premiär för mig med smink därifrån- om man inte räknar Eight Hour Cream så klart...

Svar på tråden Smink smink smink!