• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Fridapida

Luxor skrev 2008-12-15 20:59:58 följande:

Ingen som har tips?
    Oj, missade det där. Jag trodde det hade med ID's mäsrkliga mascara att göra.

Jag måste säga att jag aldrig haft det problemet. Försök att inte trycka med mascaran mot ögonlocket för mycket. Jag har i stort sett alltid kajal/eyeliner utmed fransarna så om jag får lite mascara på ögonlocket så syns inte det. Men jag gör så som jag beskriver ovan. Jag "gnuggar" med borsten mot fransraden nedifrån, inte framifrån. Inte så lätt att förklara.

Bra att du puffar för din fråga. Det är lätt att man missar inlägg.
  • Luxor
    Fridapida skrev 2008-12-15 21:05:18 följande:
    Luxor skrev 2008-12-15 20:59:58 följande: Oj, missade det där. Jag trodde det hade med ID's mäsrkliga mascara att göra. Jag måste säga att jag aldrig haft det problemet. Försök att inte trycka med mascaran mot ögonlocket för mycket. Jag har i stort sett alltid kajal/eyeliner utmed fransarna så om jag får lite mascara på ögonlocket så syns inte det. Men jag gör så som jag beskriver ovan. Jag "gnuggar" med borsten mot fransraden nedifrån, inte framifrån. Inte så lätt att förklara. Bra att du puffar för din fråga. Det är lätt att man missar inlägg.
    Tack för ditt svar.
    Tror jag förstår vad du menar, men... att "gnugga" borsten underifrån går bra, det är när jag ska få färg på "ovandelen" av fransarna som det ställer till sig. Men ska prova lite olika tekniker de kommande dagarna, eyeliner är ju smart att använda. Hmm trodde att man kunde applicera mascara efter många års användande
  • Fridapida

Luxor skrev 2008-12-15 21:25:35 följande:

Tack för ditt svar. Tror jag förstår vad du menar, men... att "gnugga" borsten underifrån går bra, det är när jag ska få färg på "ovandelen" av fransarna som det ställer till sig. Men ska prova lite olika tekniker de kommande dagarna, eyeliner är ju smart att använda. Hmm trodde att man kunde applicera mascara efter många års användande
    Om jag målar på ovansidan av fransarna så gör jag det allra först. Då kan man dra dem nedåt för att sedan böja upp dem när man målar undersidan. Jag brukar iofs inte ofta måla på ovansidan just för att det lätt bara blir kladdigt. Men det är ju en smaksak.
  • Indianica

Är det någon här som vet hur everydayminerals "giftcards" funkar? Jag har fått ett giftcard, men då jag lägger det i korgen läggs ju summan för giftcerdet på mina produketer så det ser ut som att jag själv ska få betala för giftcardet, så jag har inte vågat använda det. Med ett presentkort borde väl(?) pengar snarare dras bort tycker jag?

Hoppas nå´n fattar hur jag menar

• Phantera

Indianica skrev 2008-12-16 09:21:42 följande:

Är det någon här som vet hur everydayminerals "giftcards" funkar? Jag har fått ett giftcard, men då jag lägger det i korgen läggs ju summan för giftcerdet på mina produketer så det ser ut som att jag själv ska få betala för giftcardet, så jag har inte vågat använda det. Med ett presentkort borde väl(?) pengar snarare dras bort tycker jag?Hoppas nå´n fattar hur jag menar
    Jag vet faktiskt inte. Men plocka på dig lite produkter och sen när det kommer till betalningen så se vad som händer. Det går ju alltid avbryta.

Skriv ev. upp vilka produkter du valt ut, ifall att du måste avbryta och vill slippa sitta och välja ut produkter igen. (Det är ju en del att välja mellan och kanske är svårt att komma ihåg vilken man valde...)

Men jag tror att det borde dras bort sen när du kommer till betalningen...
  • Indianica

Phantera skrev 2008-12-16 12:41:02 följande:

Indianica skrev 2008-12-16 09:21:42 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Men plocka på dig lite produkter och sen när det kommer till betalningen så se vad som händer. Det går ju alltid avbryta. Skriv ev. upp vilka produkter du valt ut, ifall att du måste avbryta och vill slippa sitta och välja ut produkter igen. (Det är ju en del att välja mellan och kanske är svårt att komma ihåg vilken man valde...) Men jag tror att det borde dras bort sen när du kommer till betalningen...
    Nope, testade det och det som hände var att giftcardsumman + summan för produkterna slogs ihop!!!! Skumt! Finns kanske en möjlighet att något händer då man knappat in själva kortnumret och klickat...men verkar inte så troligt tycker jag.
  • nekoi

Indianica -> Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men inte ska väl giftcard:et läggas i korgen? Ska det inte anges någonstans när du ceckar ut/betalar, som kod eller liknande? T.ex. där det står discount code? Har själv aldrig handlat därifrån, bara kollar runt

• chibaby

Här kommer en ny in i tråden.
    Har haft ett makeup intresse under ett flertal år nu och min svaghet är minst sagt ögonskuggor och gärna glittrande sådana.

Ser att ni diskuterat toners, personligen har jag tyvärr aldrig hittat ett bra ansiktsvatten. Alla jag prövat har varit för parfymerade samt att det känts som att jag snarare har smutsat ned mitt rengjorda ansikte av att lägga på ansiktsvattnet än skyddat det.

Fridapida; Jag snabbkollade in din blogg och dina senaste sminkningar faller mig verkligen i smaken. Sjukt snygga färger!. Själv lägger jag upp EOTD's lite nu och då men jag är sååå dålig på att få till bra bilder!

• Fridapida

chibaby skrev 2008-12-17 01:04:49 följande:

Här kommer en ny in i tråden.Har haft ett makeup intresse under ett flertal år nu och min svaghet är minst sagt ögonskuggor och gärna glittrande sådana.Ser att ni diskuterat toners, personligen har jag tyvärr aldrig hittat ett bra ansiktsvatten. Alla jag prövat har varit för parfymerade samt att det känts som att jag snarare har smutsat ned mitt rengjorda ansikte av att lägga på ansiktsvattnet än skyddat det.Fridapida; Jag snabbkollade in din blogg och dina senaste sminkningar faller mig verkligen i smaken. Sjukt snygga färger!. Själv lägger jag upp EOTD's lite nu och då men jag är sååå dålig på att få till bra bilder!
    Tack
    Visst är det svårt att få bra bilder! Jag kan få ta ganska många innan det blir någon som är användbar. Var lägger du upp bilder? Här på FL eller har du blogg? En länk kanske...

Jag gillar Deramlogicas multi activ toner, den är helt parfymfri och sprayas på.
  • Fridapida

Oj nu är det låg aktivitet i tråden! Julen tar all tid.

Hoppas att ni hinner koka skinka, baka pepparkakor, städa huset, slå in paket och dansa en sväng runt granen. Själv längtar jag tills julafton så att jag får äta Janssons frestelse!

Svar på tråden Smink smink smink!