• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • trollsanna
    Phantera skrev 2008-12-17 20:08:05 följande:
    Jag har faktiskt sminkat mig lite idag...hehe...phantera.blogg.seGlad att jag fick tag på en Book of Shadows innan de tog slut!
    såg snyggt ut. Såg inte så bra på bilden bara. Vill också ha Book of Shadows.
  • Phantera

trollsanna skrev 2008-12-17 21:11:24 följande:

såg snyggt ut. Såg inte så bra på bilden bara. Vill också ha Book of Shadows.
    Tack! De är ju rätt så ljusa och kamerablixten gör ju alltid bilderna ännu ljusare så färgerna kommer ju aldrig till sin rätt.
    Men jag gillar att de är ljusa och typ blanka.

Undrar vart Linny tagit vägen? Fullt upp med förhandlingar innan jul? Hon kan väl inte föda barn alla redan? Det var väl inte förräns i januari?
  • LMK

Ang. att läsa andra beautybloggar så har jag hittat ett gäng som jag kikar in på lite då & då. Tycker dock att många mest har produktlanseringar etc. Jag tycker EOTD (eye of the day) är roligast då det ger mest inspiration (även fast stilarna inte alltid är i min smak) samt recensioner.
    På de flesta bloggar länkar de upp andra, så det är lätt att klicka runt & hitta till nya.

• Indianica

nekoi skrev 2008-12-16 20:56:17 följande:

Indianica -> Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men inte ska väl giftcard:et läggas i korgen? Ska det inte anges någonstans när du ceckar ut/betalar, som kod eller liknande? T.ex. där det står discount code? Har själv aldrig handlat därifrån, bara kollar runt
    Hm, ska kolla det...
  • Phantera

LMK skrev 2008-12-18 10:32:33 följande:

Ang. att läsa andra beautybloggar så har jag hittat ett gäng som jag kikar in på lite då & då. Tycker dock att många mest har produktlanseringar etc. Jag tycker EOTD (eye of the day) är roligast då det ger mest inspiration (även fast stilarna inte alltid är i min smak) samt recensioner. På de flesta bloggar länkar de upp andra, så det är lätt att klicka runt & hitta till nya.
    Aha!! Tack då vet jag vad EOTD är!
    Lanseringar av div. slag är jag inte heller så intresserad av. Mer av hur folk sminkar sig och om de har någon särskilld produkt som de rekommenderar!
  • chibaby

Idag skall jag banne mig lyckas få på mig smink!
    Jag skall lägga mig i badet, sedan klä på mig några vettiga kläder och dyka ned i sminkväskan.
    Har varit så opeppad hela dagen, har meddelat mina lärare att jag inte kommer att slutföra sista kursmomentet eftersom jag pga värken inte tar mig till skolan. Det löste sig dock finfint och jag skall få veta hur jag slutför kursmomentet vid ett senare tillfälle så jag tänkte att denna fredag var värd att fira och inte bara sitta här hemma och deppa.
    Nån som har lust att slänga fram ett färgförslag för skojs skull!?

• Linny

Men hoppsan.. Har missat nya tråden

Men nu hittade jag er!! Gick på föräldraledighet idag. Så nu ska jag vara ledig i 13 månader. SKa bara se till att klämma ut tvåan också..

Tog någon bild imorse som jag kanske lägger in sedan. Börjar ju känna mig lite pluffsig nu och det är ju något stressigt på morgonen när man är själv med en treåring, höggravid och långsam och ska stressa till jobbet. Så det blir ju inte super..

• Linny
    Phantera skrev 2008-12-18 07:34:34 följande:
    trollsanna skrev 2008-12-17 21:11:24 följande: Tack! De är ju rätt så ljusa och kamerablixten gör ju alltid bilderna ännu ljusare så färgerna kommer ju aldrig till sin rätt.Men jag gillar att de är ljusa och typ blanka. Undrar vart Linny tagit vägen? Fullt upp med förhandlingar innan jul? Hon kan väl inte föda barn alla redan? Det var väl inte förräns i januari?
    Hihi Nä föder inte barn utan har väl ett klassiskt fall av gravidamnesi Har dock haft fullt upp också med att avsluta alla förhandlingar osv, men hade nog hunnit in här också..
  • Phantera

Linny > Åh! Tur du hittade hit!
    Jag hade för mig att jag hade sett dig här på sidan 1 eller något, men det hade jag visst inte då!

Svar på tråden Smink smink smink!