• Fridapida

Smink smink smink!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi föregående tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m36118235.html

Mitt tips den här omgången är Urban Decays ögonskuggor! Jag köpte deras Box of shadows och kvalitén på skuggorna är fantastisk. En del är krämiga en del lite torra, men alla är pigmentrika. Jag kommer definitivt prova fler av Urban Decays ögonskuggor.

Mitt andra tips är ett nygammalt. Jag har nu varit ute och virrat i mascaradjungeln snart ett år. Jag förstår inte varför. Jag hade en kanonmascara, varför lägger jag pengar på andra trots att jag är nöjd med Max Factors Masterpiece (både orginal och max)? Jag fullständigt älskar denna mascara. Så nu kommer jag hålla mig till denna (ett tag).

Jag bloggar också... kolla gärna in.
    www.svalmarkskan.blogg.se
    Här är det mycket FOTD men ibland lite annat, men det är alltid skönhetsrelaterat.

Så nu kör vi igen!

• Svar på tråden Smink smink smink!
  • Kajsan
    Kajsan skrev 2008-12-12 23:36:23 följande:
    Ja, det är ju så den funkar, man ska liksom dra av mascaran istället för att gnugga, det ramlar av som långa gummipinnar när man tvättar av den.
    Kanebos 38 var ju egentligen den första tubmasvaran, och många gillar den just därför.
    Själv tycker jag att det typ är det enda bra med den, att den sitter , inte smular och ändå är lätt att få bort.
    Men den ger ingen vidare effekt.
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Fluffguf

Är det någon som har testat IDs brushless mascara? Jag har funderat i veckor på hur i hela friden den fungerar egentligen

• Ms Kanga
    Fluffguf skrev 2008-12-13 16:53:03 följande:
    Är det någon som har testat IDs brushless mascara? Jag har funderat i veckor på hur i hela friden den fungerar egentligen
    Jag har IDs Magic Wand Mascara. Funkar riktigt bra ger lååånga fransar men torkade väldigt fort så den smular en hel del nu efter att jag har använt den i 1 månad
    Yesterday is history,Tomorrow is a mystery. Today is a gift thats why they call it the present
  • Fluffguf
    Ms Ms Kanga skrev 2008-12-13 19:45:26 följande:
    Jag har IDs Magic Wand Mascara. Funkar riktigt bra ger lååånga fransar men torkade väldigt fort så den smular en hel del nu efter att jag har använt den i 1 månad
    Vad kul Hur gör man med den egentligen? Det känns som att det borde bli klumpigt!
  • madigan

nu undrar jag använder ni bara en svart kajalpenna när ni målar nedanför vid fransraderna eller vad har ni?

• trollsanna
    trolltyg skrev 2008-12-12 09:31:58 följande:
    Trollsanna: Jag har jagat nouba-skuggan men den är slut överallt plus att de slutat tillverka just den modellen. Då beställde jag av en kompis i stockholm en MAC-palett med 6 st skuggor från deras julkollektion. Fina rosa och lila skuggor. Så nu är besvikelsen över noubaskugggan något mildrad. Men jag fick höra att de ska komma ut med en nästan lika dan fast ännu rödare så det ska bli spännande när den kommer.

Vad trisst när man hittat någon man vill ha men du fick ju fler skuggor istället Låter spännande med att dom kommer ut med en som är ännu rödare.

Luxor

Mina 2 favorittidningar är Amelias Hår & Skönhet och Topphälsa. Dom köper jag alltid. Sedan kan jag köpa DV,Plaza, Glamoure, Hair & Lifestyle osv. Inte varje nr men brukar variera lite.

madigan skrev 2008-12-13 22:43:27 följande:
    nu undrar jag använder ni bara en svart kajalpenna när ni målar nedanför vid fransradern ja eller vad har ni?
    Jag använder ibland gel-liner som man målar med pensel. Eller så har jag en ögonskugga som man kan använda med vatten och målar dit med en pensel. Har oftast bara kajalen på insidan av fransarna.
  • madigan

trollsanna skrev 2008-12-13 23:30:34 följande:

Jag använder ibland gel-liner som man målar med pensel. Eller så har jag en ögonskugga som man kan använda med vatten och målar dit med en pensel. Har oftast bara kajalen på insidan av fransarna.
    ok, jag ser att du använder alla färger, kan man ha vilken blandning som helst av färger eller beror de på ögonfärg?
  • Luxor

Hur gör ni för att få in mascaran intill fransrötterna? Jag har upptäckt att jag inte kommer åt längst in vid rötterna. Man vill ju inte komma åt ögonlocken och sabba ögonskuggan.

• trollsanna

madigan
    Jag tycker man kan ha alla färger så länge man trivs i det själv. Bara att prova sig fram och testa lite. Sedan jag började hänga här i tråden har jag fått tips och ideer på färger som jag aldrig annars skulle ha använt som tex färgen grön. Vissa färger tar fram den egna ögonfärgen mer osv så visst kan färgen ha lite betydelse men det beror på vad man vill framhäva. Så testa färger. Själv trivs jag bäst i rosa och lila.

Har jobbat nätter så jag har inte orkat med så mycket smink. Har lagt upp fredgens och lördagens sminkningar i bloggen. Dock inga speciella utan rätt enkla lite tråkiga. Har haft liknande förr.
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/

Svar på tråden Smink smink smink!