• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

MAN SLÅR INTE BARN OAVSETT VAD BARNET GJORT!
    Det lär ju förfan barn att man får slåss!

Denna jävla idiotiska tråd borde tas bort!

• Sniglar och Krut

Man SLÅR ingen människa!
    Man slåss inte med händerna, man slåss inte med någon käpp. Man slår ingen som är större, man slår ingen som är mindre. Man är inte en ball tant för att man klappar till en busunge eller två.

Man slåss jävlar i helvete aldrig, och så enkelt är det med den saken.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • TBS

Anonym skrev 2008-12-23 14:14:57 följande:

Jag blir helt mållös när jag läser TS!!!!Vad är vårt samhälle påväg? Hylla en barnmisshandlare??
    Håller med!
    Jag har ingen aning om vad pojken har gjort, men i mina ögon kvittar det.
    Att en vuxen brukar våld mot ett barn är ALLTID fel!

Tyvärr är världen full av idioter, som inte bara försvara våldet, de har dessutom mage att kalla det för "moraliskt"
  • Anonym

Sniglar och Krut skrev 2008-12-23 15:09:38 följande:

Man SLÅR ingen människa!Man slåss inte med händerna, man slåss inte med någon käpp. Man slår ingen som är större, man slår ingen som är mindre. Man är inte en ball tant för att man klappar till en busunge eller två.Man slåss jävlar i helvete aldrig, och så enkelt är det med den saken.
    PRECIS! få in det i alla idioters huvuden!
    Inte undra på att de är så mycket våld i världen som folk resonerar här :S
  • Anonym

Enda gången våld är berättigat är om det är rent självförsvar, att någon hotar ens familj eller att man räddar någon som blir misshandlad eller hotad!

Blev tanten skadad fysiskt av dessa 9 åringar??

• AnnAhl93

Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande:

Enda gången våld är berättigat är om det är rent självförsvar, att någon hotar ens familj eller att man räddar någon som blir misshandlad eller hotad!Blev tanten skadad fysiskt av dessa 9 åringar??
    En gammal tant med rörelsesvårigheter känner sig ju helt klart hotad när det springer runt en massa ungar och trakasserar henne. Jag tyder alltså i ditt inlägg att du anser det vara berättigat med lite lätt våld i denna situation. BRA, äntligen någon vettig här.
  • Ebbaspappa

Hejsan.

Jag har suttit här in och läst ett tag nu. Jag blir matt av hur vissa föräldrar resonerar när det kommer till den här händelsen.
    Ni mammor som brölar över hur fel Kerstin gjorde borde sätta er ner och fundera ett varv till.
    Om det vart eran farmor eller mormor som blivit utsatt för samma trakasserier så kan jag sätta min högra fot på att ni skulle starta en tråd här inne skrika om hur andra ungar är så ouppfostrade.
    Jag är själv förälder år en tjej som är 6. Skulle hon komma hem med en liknade berättade som TS påstår att hennes barn gjorde så skulle jag ställa två frågor.
    1. VAD GJORDE DU?
    2. HUR FAN LEKER MAN KURRAGÖMMA I EN TRAPP?

Att hälla bär i någons brevlåda är skadegörelse. Och om inte ungen har fått det klart för sig via uppfostran från sina föräldrar så tvingas omgivningen uppfostra ungen. Då är några blåmärken och en bula en ganska lindrig form av uppfostran.

• Erik Forsell

johansson79 skrev 2008-12-23 14:36:51 följande:

skulle jag tagit med min son och bett om ursäkt för att han fick en bula i huvet och 2 blåmärken av tanten? [/citat]

Gör du dig dum nu? Jag tar för givet att du faktiskt FÖRSTÅR vad många försöker få fram - att du skulle ha lärt din son konsekvens av handlande. Det är inte normalt och faktiskt inte okej att barn ränner runt och LEKER i ett trapphus. Förvisso har du svaret på en utav dina tidigare frågor där - inga barn leker på gården eftersom de tycks roa sig i diverse trappuppgångar. Om jag fick reda på att mina barn lekte på ett sådant sätt hade jag helt sonika plockat in dem, förklarat att deras lek kan störa andra boende och om jag fick reda på att de gjorde det igen så skulle det få konsekvenser. Att du och släptåg gick till tanten för att prata gör ju 'ingen sommar' (det är ett uttryck och jag vill bara poängtera detta eftersom jag vet att människor med npf KAN ha svårt med sådant). Varför tog ni inte mer er sonen? Om mina barn skulle hamna i en situation lik er så hade jag tagit med mig det aktuella barnet. Varför gjorde du inte det?

[citat]det här är ju inte heller första gången hon slår ett barn, det har hänt tidigare med tydligen enligt mina grannar ialla fall.... [/citat]
    Källa på det tack. Det finns, enligt mig, ingen substans i hörsägen. Trots allt tråkigt som har hänt dig/er så är det ju fantastiskt att du har lyckats knyta relationsband till grannar - tack vare denna händelse. Tack vare.

[citat]jag tycker jag tog mitt ansvar som mamma,... [/citat]
    Men vet du en sak? Det finns människor som INTE tycker att du tagit ditt ansvar. Är det så att sonen har bokstavsdiagnos och beteendestörning så kanske han inte ska vara ute och leka själv. har ni avlastning? Har sonen någon kontaktperson via LSS? Jag, som har barn med denna diagnos, kan inte förstå hur du kan stå hemma och packa upp flyttlådor samtidigt som sonen ränner ute ensam. Jag ringde flera andra familjer som har barn med liknande diagnoser och de baxnade när jag bad dem läsa det du skrivit. INGEN av oss skulle låta våra barn löpa fritt utan att ha fullständig koll på VAR barnet är och VAD barnet gör. Har du inte fått något handledning i hur man bäst fostrar och ledsagar barn med denna problematik?

[citat]Kerstin säger att barnen rycker upp hennes blommor från balkongen osv Men hur är det möjligt då hennes balkong är 4 meter över marken, vad jag vet har jag inte sätt ett barngäng springandes omkring med en stege under armen....
    Källa på detta också tack! Du måste förstå att de är av stor vikt att du inte dras med i några känslostormar när du skriver inlägg som skulle kunna hjälpa er och faktiskt vara till er fördel. Det är inte okej att fabulera (det betyder ungefär 'hitta på', bara så du vet) saker som inte har hänt. Har det framkommit att barn faktiskt varit PÅ tantens balkong??

Jag ställde en fråga till dig tidigare som du tycks ha missat eller undvikit. Här kommer en ny variant:
    Är det så att du kanske inte har kapacitet att förstå orsakerna till och bakom det som nu händer? Kan med andra ord ditt eget funktionshinder göra så att du inte kan greppa det som många skriver och som går emot dig?
  • TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:24:39 följande:

Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande:
    En gammal tant med rörelsesvårigheter känner sig ju helt klart hotad när det springer runt en massa ungar och trakasserar henne. Jag tyder alltså i ditt inlägg att du anser det vara berättigat med lite lätt våld i denna situation. BRA, äntligen någon vettig här.
    Ett upplevt hot är inte alltid detsamma som ett verkligt hot. Om tanten är rädd för invandrare, män, eller rödhåriga kvinnor, har naturligtvis inte någon rätt att attackera dem fysiskt!

Jag vet inte vad som är värst: Spelad idioti eller verklig idioti....
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!