• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Erik Forsell

Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande:

Enda gången våld är berättigat är om det är rent självförsvar, att någon hotar ens familj eller att man räddar någon som blir misshandlad eller hotad! Blev tanten skadad fysiskt av dessa 9 åringar??
    Backa bandet en smula nu och ta några djupa andetag.
    VAD är det som gör att du, per automatik, tolkar det som att tanten INTE känt sig hotad? Har du tolkningsföreträde?

På fl-svenska: har DU bestämt att tanten inte kände sig hotad?

Överkurs: OM nu tanten faktiskt kände sig hotad... menar DU då att käpprappet var okej?
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 15:28:07 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:24:39 följande:
    Ett upplevt hot är inte alltid detsamma som ett verkligt hot. Om tanten är rädd för invandrare, män, eller rödhåriga kvinnor, har naturligtvis inte någon rätt att attackera dem fysiskt!Jag vet inte vad som är värst: Spelad idioti eller verklig idioti....
    Givetvis har hon inte rätt att attackera dom om hon ser dom gående på stan eller liknande. Skulle däremot dessa män, invandrare och rödhåriga kvinnor kasta bär i brevinkastet, slänga blommor på Kerstins balkong och uppträda allmänt jävligt mot Kerstin så har hon helt klart rätt att slå till dom.

Jag anser att den sorts idioti som verkar ha drabbat dig är den värsta.
  • johansson79

tycker dom som klagar ska kolla upp vad ADHD är!

koncentrationssvårigheter i skolan betyder väl inte att han, ställer till en massa oreda för annat folk eller?

• AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 15:39:08 följande:

tycker dom som klagar ska kolla upp vad ADHD är!koncentrationssvårigheter i skolan betyder väl inte att han, ställer till en massa oreda för annat folk eller?
    Från wiki:

Diagnos

Diagnosen ADHD delas in i följande fyra varianter:
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, i kombination
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, huvudsakligen bristande uppmärksamhet
    Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet, huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet
    Uppmärksamhetsstörning/hypoaktivitet (underaktivitet)

Symptom:

För att en person ska få diagnosen ADHD så måste dessa symtom finnas och ha funnits under lång tid. Varje symtom ska också vara mycket mer påtagligt än vad man kan vänta sig utifrån personens ålder, kön och utvecklingsnivå.
    Koncentrationssvårigheter
    Dålig impulskontroll
    Hyperaktivitet
    Glömska

Det finns även andra symptom som är vanliga bland folk med ADHD men som inte är nödvändiga för att få diagnosen.
    Problem med motoriken
    Problem med sömn
    Sen tal- och språkutveckling
    Problem med att tolka sinnesintryck
    Hetsigt humör och trots
    Psykiska problem som ångest, stark oro eller depression
    Tendens att upprepa eller "haka upp sig på" ord eller meningar

Du menar alltså att ADHD slutar att gälla utanför skolans gränser? Att när han går hem från skolan blir han en frisk och helt normal unge? Hyperaktivitet, dålig impulskontroll, hetsigt humör och trots är väl några symptom som man kan sätta in i den här situationen?
  • TBS

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:37:41 följande:

TBS skrev 2008-12-23 15:28:07 följande:
    Givetvis har hon inte rätt att attackera dom om hon ser dom gående på stan eller liknande. Skulle däremot dessa män, invandrare och rödhåriga kvinnor kasta bär i brevinkastet, slänga blommor på Kerstins balkong och uppträda allmänt jävligt mot Kerstin så har hon helt klart rätt att slå till dom. Jag anser att den sorts idioti som verkar ha drabbat dig är den värsta.
    Naturligtvis får hon inte våldföra sig på någon i sin omgivning, men framförallt inte ett barn.

Hon FÅR däremot ringa polisen om hon känner sig trakasserad av kvarterets barn.

Vilken sorts idioti är det du syftar på?
  • johansson79

Finns medecin mot ADHD om du inte visste det!

Ge dig inte på något som du inte vet någe om!

• Sniglar och Krut
    Erik Forsell skrev 2008-12-23 15:30:12 följande:
    Anonym skrev 2008-12-23 15:12:13 följande: Backa bandet en smula nu och ta några djupa andetag. VAD är det som gör att du, per automatik, tolkar det som att tanten INTE känt sig hotad? Har du tolkningsföreträde? På fl-svenska: har DU bestämt att tanten inte kände sig hotad? Överkurs: OM nu tanten faktiskt kände sig hotad... menar DU då att käpprappet var okej?
    Men att känna sig hotad räcker ju inte hela vägen, såklart. Då skulle väldigt många människor kunna ta till det som argument alldeles för ofta. Hur pass hotande situationen faktiskt var måste ju självfallet bedömas, och man har gjort en bedömning där man anser att kvinnan har gått för långt.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Jillsan7003

johansson79 skrev 2008-12-23 15:49:03 följande:

Finns medecin mot ADHD om du inte visste det!Ge dig inte på något som du inte vet någe om!
    Men snälla? Man medicinerar inte bort ADHD! Det dämpar vissa av symptomen men det är ingen mirakelmedicin.
  • AnnAhl93

TBS skrev 2008-12-23 15:48:54 följande:

AnnAhl93 skrev 2008-12-23 15:37:41 följande:
    Naturligtvis får hon inte våldföra sig på någon i sin omgivning, men framförallt inte ett barn.Hon FÅR däremot ringa polisen om hon känner sig trakasserad av kvarterets barn.Vilken sorts idioti är det du syftar på?
    Du skrev ju nyss att om det var ett verkligt hot så hade man rätt att ta till våld.

Jag syftar på WT-idiotin som många här har drabbats av.
  • AnnAhl93

johansson79 skrev 2008-12-23 15:49:03 följande:

Finns medecin mot ADHD om du inte visste det!Ge dig inte på något som du inte vet någe om!
    Visst finns det medicin men det dämpar endast. Tar din son medicin endast i skolan och när han är hemma eller någon annanstans så får han härja runt hej vilt? Du om någon borde väl veta hur puckat det verkar.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!