• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • bella7878

Fan jag blir sååå arg, spelar ingen roll vad ett barn gör, el vuxen
    Man får inte höja handen åt någon.....hon kan ju ta o slå sig själv j----a k---------g

• Anonym (mamman)

Anonym (mamman) skrev 2009-01-12 22:08:56 följande:

efter mycket tänkande så gick jag med på en intrljuv i tidningen, den kan ni läsa här!www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2...
    Sönderskurna bildäck och hatbrev i trappan. Hoten mot familjen, vars nioårige son misshandlades av en äldre kvinna, har trappats upp. Nu vädjar pojkens mamma: ? Vi vill bara få lugn och ro.

Under hösten dömdes 76-åriga Kerstin Gunnarsson i Åtvidaberg för misshandel av en nioårig pojke. I somras slog hon till honom med sin käpp i trapphuset på Åkervägen efter att hon tröttnat på trakasserier av barn i området, som hon påstår ha pågått under flera år.

Den nioåriga pojken hade dagarna innan flyttat från sin pappa, som bor på en annan ort, till mamma Sandra i Åtvidaberg som bor i samma område som Kerstin Gunnarsson. Pojken fick snabbt kamrater och den aktuella julidagen befann han sig i ett trapphus med de andra barnen när han blev slagen.

Efter att händelsen uppmärksammades i medierna har familjen utsatts för trakasserier.

Däcken sönderskurna
    För en tid sedan skulle de åka i väg med bilen, när de svängde ut från parkeringen gick den knappt att styra. Någon hade skurit sönder båda framdäcken. I trapphuset har hotfulla anslag klistrats upp med uppmaning att familjen ska flytta från orten. På ytterdörren i trapphuset hade någon en dag spottat slemmiga loskor. Även på hemsidor på internet är tonen mot familjen hotfull.

Av handstilen att döma är hotbreven i trappan skrivna av vuxna, konstaterar nioåringens mamma Sandra.

? Det här har gått för långt, säger hon när vi träffar henne och maken.

Med hänsyn till barnen vill de inte framträda med sina ansikten och fullständiga namn i tidningen.

En dag i december orkade inte familjen mer. Sandra skrev ett nödrop på en familjesida på internet och frågade vad de skulle ta sig till. Personer som svarade vittnade om ett samhälle som är intolerant, en av dem skriver:

?Vem vill frivilligt bo i Åtvidaberg? Flytta från hålan med ett stort leende och en lättnad över att komma ifrån ett samhälle som uppmuntrar barnmisshandel!?

Tycker det är kränkande
    Men familjen vill inte flytta, Sandra är uppvuxen på orten och har en del av släkten i Åtvidaberg.

? Det var för att komma närmare min släkt som vi flyttade hit igen förra året, säger hon.

Sandra har själv sex barn mellan två och tretton år. Hennes nioårige son har diagnosen adhd och har strikta rutiner i sin vardag.

Uppmärksamheten har påverkat honom, säger mamman.

? Det är tufft för honom. I början hade han mardrömmar och när det är som jobbigast sluter han sig. Men vi försöker att inte prata om det hemma så mycket och skyddar honom från vad som skrivs i tidningarna. Men löpsedlar är svårt att ta ned och i skolan pratas det en del, säger Sandra som tycker det känns kränkande att folk i samhället samlat in pengar till Kerstin Gunnarssons dagsböter.

Brist på samtalsämnen
    Nu vill Sandra och hennes man att åtvidabergarna besinnar sig.

? Det är inte normalt att ge sig på en familj på det här sättet. Låt oss vara i fred, säger hon.

Maken Anders fyller i:

? På sommaren pratas det mycket om fotboll i Åtvid, nu när det är nedlagt har folket här fått något annat att snacka om. Det är mest de vuxna som håller på och det känns nästan som de hakat upp sig, säger han.

I dag leker knappt barn på gårdarna vid Åkervägen längre och Sandra och hennes familj åker till andra lekplatser med de minsta.

Ångrar du att du polisanmälde Kerstin Gunnarsson?

? Nej, jag tycker att jag gjorde rätt. Och hon dömdes ju för att ha slagit ett barn, säger Sandra.

Gamla vill ha stopp på trakasserier
    Dagsböter för slag med käpp
    Kerstin fick stort stöd efter käpp-domen
    Julpost väller in hos Kerstin

Christian Ströberg
    Reporter
    christian.stroberg@corren.se
    013-28 03 31
  • Helgona

du gjorde helt rätt!
    jag hade också anmält tanten! Att bli utsatt för bus dagligen ger ingen rätt att slå ett barn (eller vuxen)

Dock finns det liknande fall tex Rödeby fallet m pappan som sköt en pojke som trakasserade familjens son..

CARPE DIEM
  • Anonym (mamman)

man kan ju hoppas att folk slutar tracka oss, men senast härom dagen hade någon varit på våran bil igen :(

• Helgona
    Anonym (mamman) skrev 2009-01-12 22:36:35 följande:
    man kan ju hoppas att folk slutar tracka oss, men senast härom dagen hade någon varit på våran bil igen :(
    Fan vad trist! Undrar varför folk inte har några egna liv!
    CARPE DIEM
  • Erik Forsell

johansson79 skrev 2009-01-14 20:13:49 följande:

ja det kan man undra, jag letar hus för fullt nu!
    Lovely!
    Känner ni att det är den bästa lösningen så tycker jag absolut att ni ska flytta. För länge sedan sände jag dig ett privatmeddelande. Du missade säkert det. För det kan väl inte vara så att du s k e t i att svara?
  • Anonym

Har inte läst allt som folk har skrivit, men vill säga vad jag tycker: Jag blir så förbannad MAN FÅR INTE SLÅ BARN spelar ingen roll om barnet bus plinga för det är roligt när (nu i fallet) Tanten kanske kom ut arg (vilket jag tror dom flesta pysslat med som barn) eller om han gömde sej där.

Tycker du gjorde rätt i att anmäla k-ingen!

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!