• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Allt mitt stöd till dig TS. Varför är det plötsligt rätt att ta lagen i egna händer bara för att man är en gammal tant? Hur långt är det till 50-åringen var det nu var som sköt ihjäl en ungdom för att hans familj blev trakasserad? För mig rör sig båda i samma laglösa mörker.

Väldigt olyckligt att det har blivit såhär för er. Inte direkt bra för Åtvidaberg och för huspriserna den dag någon av alla som trakasserar er vill sälja och flytta. Själv skulle jag aldrig flytta dit efter att ha läst detta.

Kram på dig och din familj!

• Carola J

Fy att människor håller på sådär.. Vuxna borde juh veta bättre.. Om min mormor skulle slå till ett barn så skulle jag bli fly förbannad och förstå om det blev en anmälan osv..
    Att folk inte har något bättre för sig än att trakassera en barnfamilj på det här sättet.
    Nu är det juh faktiskt så att det blev bevisat i en rättegång att tanten gjort fel, kan inte bara resten av samhället då acceptera det?!?!
    Blir riktigt förbannad...

• Igloo79

Sist jag hörde något om det så är aga förbjudet enligt svensk lag. Tycker att du gjorde rätt som anmälde. Sen att tanten inte vill ha busstreck kan man förstå, men det finns andra sätt att gå till väga en att misshandla ett barn.

• Mymlan L

Nu ska jag vara riktigt elak mot många i den äldre generationen. Och många av deras barn. De som inte vet bättre, vill säga.

Många gamla människor, så som de som nu är far- och morföräldrar och de som är så gamla att de kan ha barnbarnsbarn, tror, tycker och anser att individer med olika funktionsnedsättningar/-hinder, allergier och andra medicinska diagnoser bara "fabulerar". Eller så beror den sjukes symptom på att hon/han vill ha uppmärksamhet eller har fått en dålig uppfostran.

Ni kanske inte tror mig, men jag känner många som resonerar så. Därför tror jag att denna misshandlande tant både upplevs som en person som gjort något bra och riktigt och därför får hon också många anhängare.
    Det handlar alltså till stor del om varumärket för personer med diagnosen ADHD och liknande diagnoser och vad denna diagnos och symptomen på funktionsnedsättningen signalerar till folk som inte har ork, lust eller intresse av att lära sig om nygamla diagnoser på funktionshinder som alltid funnits. Helt enkelt omvärdera stökiga barn. Förr fick många av dessa barn stå i skamvrån och de blev även agade i skolan. Då visste man inte bättre och det är inte så länge sedan.

• johansson79

Carola J skrev 2009-01-14 22:52:36 följande:

Fy att människor håller på sådär.. Vuxna borde juh veta bättre.. Om min mormor skulle slå till ett barn så skulle jag bli fly förbannad och förstå om det blev en anmälan osv..Att folk inte har något bättre för sig än att trakassera en barnfamilj på det här sättet. Nu är det juh faktiskt så att det blev bevisat i en rättegång att tanten gjort fel, kan inte bara resten av samhället då acceptera det?!?!Blir riktigt förbannad...
    i den här hålan tycker nästa alla att min pojke fick vad han förtjänade,,,, tycker det är hel sjukt, jag förstår mig inte alls på dessa människor, våld föder ju våld
  • Carola J

johansson79 skrev 2009-01-15 01:03:30 följande:

Carola J skrev 2009-01-14 22:52:36 följande: i den här hålan tycker nästa alla att min pojke fick vad han förtjänade,,,, tycker det är hel sjukt, jag förstår mig inte alls på dessa människor, våld föder ju våld
    Ett barn förtjänar aldrig att bli slaget, så är det bara. Står väl till och med i lagen.
    Alla säger att de hatar krig osv men när man slår barn på hemmaplan så är det tydligen okej vilket jag inte kan förstå.
    Och jag håller helt med dig att våld föder våld.
    Tycker att svenska folket borde öppna ögonen o inse att det tanten gjorde INTE var okej. Hon har blivit fälld för det och det borde säga en hel del......
  • december bebis

Har de andra föräldrarna nu gjort nått för att stoppa trakasserierna, nu när de vet om det? Lät ju som det oxå fortgick?

• gutegirl
    Mymlan L skrev 2009-01-14 23:42:40 följande:
    Nu ska jag vara riktigt elak mot många i den äldre generationen. Och många av deras barn. De som inte vet bättre, vill säga.Många gamla människor, så som de som nu är far- och morföräldrar och de som är så gamla att de kan ha barnbarnsbarn, tror, tycker och anser att individer med olika funktionsnedsättningar/-hinder, allergier och andra medicinska diagnoser bara "fabulerar". Eller så beror den sjukes symptom på att hon/han vill ha uppmärksamhet eller har fått en dålig uppfostran. Ni kanske inte tror mig, men jag känner många som resonerar så. Därför tror jag att denna misshandlande tant både upplevs som en person som gjort något bra och riktigt och därför får hon också många anhängare. Det handlar alltså till stor del om varumärket för personer med diagnosen ADHD och liknande diagnoser och vad denna diagnos och symptomen på funktionsnedsättningen signalerar till folk som inte har ork, lust eller intresse av att lära sig om nygamla diagnoser på funktionshinder som alltid funnits. Helt enkelt omvärdera stökiga barn. Förr fick många av dessa barn stå i skamvrån och de blev även agade i skolan. Då visste man inte bättre och det är inte så länge sedan.
    Eller också så är det stökiga barnet just det, ett stökigt barn.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Yrslan

Jaha så då är det fritt fram att slå gamla som beter sig illa och säger kränkande sajker rätt ut? Eller har sin TV på så högt att det hörs in till en? Bedrövligt att vuxna rosar misshandel konstigt att de gnäller sedan över hur det ser ut i samhället....

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!