• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • johansson79

december bebis skrev 2009-01-15 12:44:08 följande:

Har de andra föräldrarna nu gjort nått för att stoppa trakasserierna, nu när de vet om det? Lät ju som det oxå fortgick?
    Hej det är tanten som sagt att hon har blivit trakasserad i åratal men det kom först fram när hon dömdes, det är ingen som hört ett knyst om det innan! jag som likså andra tror att det bara var ett rent försvarstal från hennes sida, hon har ju tex gått ut i tidning och sagt att hon får sina blommor upp ryckna från balkongen och att barn stått och slagit på balkongen,,, Men det är ju helt omöjligt då hennes balkong är 3 meter upp i luften
  • Anonym (aga = fel)

Gutegirl: Så du framhärdar i ditt försvar av barnmisshandlerskan?

• gutegirl
    Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-15 14:48:28 följande:
    Gutegirl: Så du framhärdar i ditt försvar av barnmisshandlerskan?
    Jag förstår tanten. Om ett gäng ungar skulle hålla på och jävlas utan att deras föräldrar verkar reagera, så förstår jag att hon ruttnar och drämmer till med käppen.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Anonym (aga = fel)

Ja men hon kan ju tala med föräldrarna eller hur, hur svårt hade det varit?Så du skulle inte dra dig för att göra samma sak som hon? Man kan inte hela tiden ha sina barn i koppel max 3 m ifrån sig i den åldern. Så ursäkta men hon har ju mun att tala med nu, varför inte tidigare.

• latina

Även om barnen nu gjorde fel så borde damen vänt sig till föräldrarna. Om min son gör nåt fel så är det mitt ansvar som förälder att ta det med honom och inte någon annan.

Jag skulle alldrig lyfta ett finger åt min son och det ska fan inte någon annan heller göra för då får de med mig att göra.

• gutegirl
    Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-15 14:55:09 följande:
    Ja men hon kan ju tala med föräldrarna eller hur, hur svårt hade det varit?Så du skulle inte dra dig för att göra samma sak som hon? Man kan inte hela tiden ha sina barn i koppel max 3 m ifrån sig i den åldern. Så ursäkta men hon har ju mun att tala med nu, varför inte tidigare.
    Men hur får du det till att jag skulle slå barn bara för att jag säger att jag förstår att tanten gjorde det hon gjorde?
    Snacka om billig retorik och försök att plocka poäng.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • AnnaPannaPlutt

jäkla håla!
    mina föräldrar flyttade till den här hålan för ett tag sen o morsan jobbar som förskolelärare där nu! har hört massor av bra saker om stan men så får man se detta..
    inte klokt vad idioter det finns där!! hur FAN kan man ge stöd åt nån som slår med käpp på ett barn?? HUR I HELVETE ÄR DET RÄTT??

• Anonym (aga = fel)

Jag bara frågade om du skulle gjort likadant. Eftersom du så väl förstår henne och tycker det var rätt av henne.

• Anonym

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra.

En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där?

Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat..
    Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt?
    Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.

En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..

• AnnaPannaPlutt

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra. En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där? Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat.. Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt? Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..
    Jag tycker det är HELT sjukt!! Ett barn ska inte få slås och absolut inte med käpp eller andra tillhyggen!
    familjen hann knappt flytta in utan att detta händer?? att stödet senare går till kärringen som slagit ett barn som bara bott där i en vecka e helt sjukt! kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!