• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym (trött)

Visst gjorde tanten fel som slog barnet med käpp.
    Men!
    Kan ts verkligen veta att hennes son enbart lekte kurragömma? Man kan tyvärr inte alltid tro på vad ens barn säger.
    Sen att han inte hållt på med dessa dumheter länge, han var ändå med. Igen tvingade honom.
    Jag är uppvuxen i lägenhet, och fick tidigt lära mig att leka, det gör man ute, INTE i trappuppgångarna (pga eko och att man stör sina medmänniskor) har aldrig mått dåligt över att inte få leka där. Uppfostran!

Dagens barn har alldeles för slapp uppfostran. Alldeles för många har för fira händer. Barnen sjäva mår inte heller bra av det, även om måna föräldrar tycks tro det.

Kan förstå att hon tröttnade! Det hade jag också gjort.
    Någon måste ju markera att barnens handlande är fel.
    Visst har ts son haft kompisar (som dessutom gjord det längre tid) men ts son var inte oskyldig.

Själv hade ja gått dit med min son och pratat alla 3 om vad som hänt, antagligen skulle man kunnat lösa det så.

Ingen av parterna är oskyldig, så vete fan om jag skulle haft samvete att anmäla. Se efter ditt barn istället, det är DIN skyldighet!

• dlopoel

Det låter som ni hade lite otur för när jag läst artiklarna så verkar det som det var ett gäng med barn som hittar på bus inte bara din son.

Jag var själv med och bussade när jag var i den åldern, så jag kan tänka mig vad din son och hans kompisar har gjort.

Så jag tycker du ska övervaka honom noga och förklara att man måste lyssna på vad andra vuxna säger och får han fler klagomål så lyssna.

Sen skulle jag också reagera om någon barn gick över gränsen för vad som är okej. Även om jag inte skulle slå något barn med en käpp. Det är lika fel att inte göra något som att göra för mycket. Sen måste man tänka på att det var okej att aga barn när damen växte upp. Så det var nog en nyttig läxa för din son. bättre att han fick lite ont nu en att han busar med fel människa längre fram. Då kanske det kunde gått riktigt illa.

Lycka till Sandra

• Anonym

Om hon blev sååå arg så måste ju Åtvidabergs barn varit där INNAN och under längre tid retat upp henne?

Och när han kom ny så fick han "uppdraget" att gå längst fram i ledet så att säga, och vad gör man inte för att få vänner??

Men man ska absolut aldrig slå barn!

Men man ska heller inte leka i trappuppgångar...

• Anonym (aga = fel)

Dlopel: Att det var OK med aga när tanten är väl ingen ursäkt? Hon kan ju knappast ha missat att det inte är tillåtet eller hur.

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-11 20:32:05 följande:

Om hon blev sååå arg så måste ju Åtvidabergs barn varit där INNAN och under längre tid retat upp henne?
    Hon hade tydligen fått utstå trakasserier dagligen i flera år.
  • Maskot

Usch vilken tråkig och jobbig situation för er familj.
    Jag tyckte ni gjorde helt rätt som polisanmälde, självklart får damen inte slå barn och det ska markeras tydligt att hon har gått för långt.
    Kan du kontakta tidningen och be dem göra ett STORT repotage där de intervjuvar er och beskriver er situation. Det är så lätt för ortsbefolkningen att höra på svaller och ta ställning för något de inte har en aning om. Tycker att tidningen också borde ta sitt ansvar och inte bara beskriva en händelse ur en synvinkel - media har enormt stor kraft att påverka. Ni har gjort rätt och folk kring er behöver få se mediabilden vriden ur ert perspektiv för att förstå och för att ni ska få upprättelse- Tyvärr.

Kramar och lycka till, Förstår att ni har det tufft nu.

• alexias mamma

men detta är ju helt sjukt!!! det står ju dessutom i artiklarna att detta har pågått i flera år??! va? ni e ju nyinflyttade???? ska din son sota för att några andra barn har busat? har ni försökt att prata med föräldrarna till de andra pojkarna?

Har ej läst igenom, svarar bara på ts

• Anonym

Jag är uppväxt i denna håla, vet att det finns vissa sjuka människor där ....

Usch vad hemskt för er!
    Man ska verkligen inte så barn!
    Tyvärr skulle jag säkert ta mitt pick o pack i din sits o flytta till en annan ort, för att slippa allt ...
    Tyvärr för att det är HON o de andra som gjort fel, och att ni får lida för det!

• Teza73

Ts: Jösses man blir ju aldeles mörkrädd, INGEN ska slåss, d är väl vad vi försöker lära just våra barn, knappast troligt dom tar det till sej om en gammal tant gör just det, barn gör inte alltid som man säger men garanterat som man gör, det vet väl ALLA. Känner så med dej, tycker du gjorde helt rätt som anmälde, ingen har rätt att slå ett barn vi vuxna e skylldiga att visa gott exempel och att det går att lösa konflikter utan våld!

Visst barn kan busa, och det kan gå över styr, där dom kan behöva en redig åthutning, å nä man kan inte va säker på vad ens barn gör och som mamma själv uppskattar jag om nån tillrättavisar mina barn om jag inte e där, e allas skylldighet i samhället att hjälpas åt med. Men såååå svårt e det inte att gå till föräldrar och prata, samla ihop alla om det är ett stort problem, vansiinigt att slå ett barn och med ett tillhygge som en käpp dessutom, fyyy faaaan, hoppas det löser sej för er. Sen att dom stöttar henne fine, deras åsikt om än skum som bara den, men att trakassera, å skada er då e ju dom ett bevis på hur det blir när någon startar med våld, blir bara värre och värre,

Tusen stora kramar till er

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!