• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:

Anonym skrev 2009-01-15 15:10:18 följande:
    Jag tycker det är HELT sjukt!! Ett barn ska inte få slås och absolut inte med käpp eller andra tillhyggen!familjen hann knappt flytta in utan att detta händer?? att stödet senare går till kärringen som slagit ett barn som bara bott där i en vecka e helt sjukt! kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
    Jag sa aldrig att det var rätt av tanten att slå honom utan att jag förstod att hon tröttnade.
  • AnnaPannaPlutt

Anonym skrev 2009-01-15 15:21:30 följande:

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:
    Jag sa aldrig att det var rätt av tanten att slå honom utan att jag förstod att hon tröttnade.
    då borde hon kanske... ringt polisen, soc, mydigheterna, ta reda på vilka föräldrarna var o kontkta dom! våld föder våld o hoppas kärringen blir ordentligt rappad!
  • 08Mommy

Barn är väldigt utsatta varelser. Det är svårt för vissa att förstå för att de ser barn som skräniga o jobbiga, kanske t o m stöddiga. O en del gillar helt enkelt inte barn. O en del gillar helt enkelt inte utbölingar, såna som inte är från området eller har annan härkomst kanske, så vad hennes motiv är i att slå barn o bete sig illa är väl för att hon är gammal o inskränkt, bättre anledning finns inte.

• december bebis

Fast ts fanns ju andra än tanten som sa att de blivit trakasserade. Även om din son inte bott där så länge så har kanske de andra barnen hållt på en längre tid. Tänkte mer att som nyinflyttad så är man utsatt. Lätt att barnen får en att göra saker för o se hur tuff man är osv. Många barn gör nästan vad som helst för att få kompisar. Har en vän vars son har en diagnos inte adhd men nått liknande. Han gör lätt vad kompisarna säger åt honom att göra. Han tänker liksom inte efter förrän man ifrågasätter hans handlande. Säger absolut inte att tanten gjorde rätt. Aga är förbjudet o tur e det. Fast reagerar på att det verkar som ni bara försvarar sonen o inte verkar kolla upp vad som eg hände. Barn talar inte alltid sanning. Ibland måste man själv gå till botten o kolla upp vad som verkligen hände. Att folk terroriserar er nu e ju bara så sjukt...

• Anonym (JD)

Damen kanske också lider av någon diagnos där dålig impulskontroll är ett av symtomen. Har någon tänkt på den möjligheten och isåfall tagit hänsyn till det?
    Tycker ändå att hela situationen fått orimliga proportioner men det blir ju alltid följden av sådant som får medial uppmärksamhet.

• Bevabus

Jag säger inte att barnet inte gjorde något fel. För det vet ju inte jag. Men oavsett vad barnet gjorde så skulle tanten inte rört honom. Hon säger att hon inte gjorde något som var så allvarligt, mend et bryr jag mig inte om. Hon skulle inte ha rört honom överhuvudtaget.

Det jag tycker är så konstigt också är att tanten har trakasserats i många år, men det är först NU som det tas upp! Hon har inte gjort något för att göra saker och ting bättre. Hon kan inte klaga och sen varken polisanmäla eller prata med barnens föräldrar. Då är det VERKLIGEN inte pojkens fel att hon en dag tröttnade och använde käppen!

• Igloo79

Bor själv i Åtvidaberg och har inga problem alls. TS får verkligen Åtvidaberg att låta som att alla trakasserar varandra. En sak jag har undrat ang artiklarna, i en artikel säger du, TS, att sonen inte är ute så sent på kvällarna för han är hemma med sina rutiner då, men ändå så var det din pojke som fick ett slag? Hur kan då din son fått slaget om han inte var där? Ja det området har det varit mycket stökigheter på ett tag nu, dock lugnat ned sig en aning nu, och det var otur att det var din son som fick ta emot detta eftersom han inte hängt med detta gäng tidigare och varit med om allt. Men jag förstår att de gamla på området har tröttnat.. Du har ju tröttnat på att ni utsätts för både det ena och det andra eller hur? Är det bara vissa som får tröttna och andra ska bara stå ut med allt? Om föräldrarna kunde hålla reda på sina barn istället och fostra dem så vore det bra mycket bättre.En person säger något om ett ställe och det blir svartlistat på FL, så konstigt.. nää inte ett dugg..
    Alla har rätt till att tröttna på fel som begås mot dem, men ingen har rätt att ta lagen i egna händer. Man har inte rätt att slå ett barn eller en vuxen för den delen heller bara för att man tröttnat. Är det så de vuxna lär barn att lösa problem och konflikter?
  • Anonym

Igloo79 skrev 2009-01-15 18:11:45 följande:

Alla har rätt till att tröttna på fel som begås mot dem, men ingen har rätt att ta lagen i egna händer. Man har inte rätt att slå ett barn eller en vuxen för den delen heller bara för att man tröttnat. Är det så de vuxna lär barn att lösa problem och konflikter?
    Nej man har ingen rätt att göra det, det håller jag med om. Men barn har heller ingen rätt till att trakassera äldre och andra människor, så vad lär föräldrarna till dessa barn sina barn?
    Problemet har varit uppe hos hyresvärdarna och polisen också men de har ju inget kunnat göra eftersom de inte vet vilka barnen är.
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!