• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • Anonym

Trapphus är inte en lämplig plats för lek och stoj, sånt gör man utomhus. Jag vet av egen erfarenhet från när jag var liten att det lätt blir en hets i en grupp när det gäller att retas med sura tanter och farbröder. De är liksom tacksamma offer. Och de känner sig nog lite hjälplösa mot en grupp 9-10 åringar som springer iväg bara de visar sig för att säga till. Jag förstår att tanten slog till din son även om jag tycker att det var fel gjort av henne.

Jag tycker att både TS son och tanten gjorde fel i detta läget. Man leker inte i trapphus och man slår inte andra människor. Tyvärr har opinionen vänts mot din familj TS men det beror nog inte så mycket på er som på att många idag anser att det finns för många föräldrar som är för slapphänta mot sina barn och låter dem komma undan med vad som helst.

• Anonym (mamman)

Har fått ett hot brev nu igen:( när ska det här sluta?

• Erik Forsell

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:14:29 följande:

kärringen agar och får stöd men barnet som blivit agat blir utsatt för ännu mera saker efter?? puckon!!
    Du tror inte att du bidrar till den hetska stämningen genom att beskriva damen som 'kärringen' och samtidigt kalla alla som inte tycker som du för 'puckon'. Nä, gör om och gör rätt. I det stora hela tror jag att de som givit damen sin förståelse gör det för andra orsaker än att hon använde sin käpp. Min tolkning är att den falang som 'håller på' damen anser att polisanmälan i kombination med att anmälaren inte närvarar vid rättegången blev för mycket. Att anmälaren sedan lyfter ämnet hit var kanske droppen? Jag har försökt tala med TS, andra har förskt få henne att förstå eller åtminstone se saken ur ett annat perspektiv. Det är hart när omöjligt.
  • Erik Forsell

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:25:11 följande:

våld föder våld o hoppas kärringen blir ordentligt rappad!
    Jag är mållös när jag läser dina inlägg.
  • Bevabus

Ignorera det där Du har ju oss här på FL som stöttar dig! Hela situationen har blivit en höna av en liten fjäder och att dom skickar hotbrev är bara omoget. Visa att du är vuxen och att du inte tar åt dig av sånt barnsligt beteende Dom kommer ju aldrig genomföra det dom hotar med. Dom är ju bara människor som gör det dom tror är rätt, utan att tänka. Men dom skulle aldrig ha modet att genomföra sina tankar.
    Anonym (mamman) skrev 2009-01-16 08:36:48 följande:

Har fått ett hot brev nu igen:( när ska det här sluta?
  • Erik Forsell

Anonym skrev 2009-01-15 18:15:01 följande:

Problemet har varit uppe hos hyresvärdarna och polisen också men de har ju inget kunnat göra eftersom de inte vet vilka barnen är.
    Detta är ju ytterst intressant och går helt emot va TS hävdar. Har du källa på det?
  • Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-15 19:39:28 följande:

Då hade det varit bättre att Kerstin haffat pojken istället för att slå honom och sagt att nu vill jag tala med dina föräldrar. Att slå har hon ingen rätt till och jag tycker mycket illa om henne pga att hon gjort det. Sympati och medkänsla sparar jag till den som förtjänar det och det gör inte en barnmisshandlare.
    Jamen DU är ju klok som en bok! Givetvis skulle den ålderstigna damen med reumatism kastat sin käpp åt sidan (för den är säkert bara skådebröd va?) och sprungit efter gossebarnet med ystra hoppsasteg. När han hade torkat körsbären av sina mjuka barnahänder skulle hon ha omfamnat honom och tagit honom till sin barm och med rara ord förklarat att hon ville samtala med modern - som för övrigt är TS - och som vägrar svarar på alla inlägg som inte håller med henne. Jaaa, så skulle det ha gått till. Nu ska jag ta en morgonkaffe med Snövit och Pomperipossa btw!
  • Anonym

Jag hade flyttat med en gång. En sådan här start skulle jag aldrig vilja att mina barn fick uppleva i en ny stad. Man blir ju stämplad tyvärr, fastän detta är helt sjukt. Skicka detta till Janne josefsson på uppdrag granskning här e adressen: granskning@svt.se, eller gå vidare i en ny stad.

• Erik Forsell

Anonym skrev 2009-01-16 08:53:17 följande:

Jag hade flyttat med en gång. En sådan här start skulle jag aldrig vilja att mina barn fick uppleva i en ny stad. Man blir ju stämplad tyvärr, fastän detta är helt sjukt. Skicka detta till Janne josefsson på uppdrag granskning här e adressen: granskning@svt.se, eller gå vidare i en ny stad.
    JAAAA!
    Kontakta Janne. Detta kan ju bli sanslöst intressant! *applåderar*
    Jag sätter dvd på inspelning, detta vill jag ju inte missa!
    Jag mailar över honom lite förslag på frågor. Inga konstigheter utan mest sådant som andra frågat här och på andra ställen - och som TS konsekvent vägrat svara på.
  • Glamrockare

Säger så här TS, tycker det är förjälvligt att din son blev misshandlad. En vuxen människa borde veta bättre en ett barn att man slår inte  ngn främst inte ett barn.

MEN samtidigt om det nu stämmer att denna dam blivit kränkt o trakasserad i flera år av en grupp barn o det måste ju du ha hört om, om hon bott i ditt område, är det inte då din skyldighet som förälder att se till att han inte umgås med de barnen som gör detta mot denna dam.

SEdan att hon inte har ngn som helst rättighet att misshandla din son det skall gudarna veta men pressa en människa tillräckligt länge så slår det slint till slut.

Gravid med andra barnet i vecka 28
Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!