• Anonym (mamman)

HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!

jag och min familj hann bo i samhället och våran nya lägenhet i Åtvidaberg drygt en vecka.
    jag stod och packade upp kartonger när min son kommer in gråtande och berättar att han blivit slagen av en tant efter att han varit i hennes trappuppgång och lekt med en ny kompis han hittat samma dag, han hade en bula i huvet och var öm över ryggen och benet, jag plåstrar om min son och går sedan bort till tanten och ska kolla va det va frågan om, tanten var väldigt ilsken och tykte att hon gjort rätt som slagit min son för att att var i trappen, hon skulle kunna göra det igen sa hon!
    jag gick hem och pratade med sonen igen, jag bestämde mig för att göra en anmälan.

efter det har vi haft ett helvete, insamlingar har gjorts till tanten för att betala böterna som hon vart dömd till av tingsrätten för misshandel på min son ( vi var inte på rätten, vi var utomlands då klarade inte pressen! ), tanten hyllas som en hjälte för att hon slagit honom, står nästan i tidningen var dag, och nu senast hade hon fått julkort från hela sverige..... medans vi får lappar uppsatta i trappen om att sonen och familjen ska försvinna från åtvidaberg, hotbrev i brevlådan, sönder skurna däck på bilen, spottloskor på ytterdörren osv. osv. jag bryter i hop snart vad ska jag ta mig till????????? vi mår jätte dåligt! Måste nog flytta för vi pallar inte mer......... HJÄLP!!!!

länkar till några tidnings artiklar

nyhetskanalen.se/1.719362/2008/11/13/tant_slog_nioaring_far_beloning

archive.corren.se/archive/2008/11/11/jyxzlb4g9h4u1c0.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/12/jz0cvur5r718dzl.xml

archive.corren.se/archive/2008/10/1/jww2ffx7l7imr6v.xml

archive.corren.se/archive/2008/11/21/jzg3wkaw53qlg6y.xml

www.corren.se/archive/2008/12/19/k0w93uumagbxb9k.xml

archive.corren.se/sok/%E4pp&search=S%F6k

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-22 15:18
    vill tacka alla som stöttar

anser inte att jag har något att skämmas för så jag röjer min identitet.

Kramar pojkens mamma Sandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-12 22:10
    Efter mycket tänkande gick jag med på en interljuv av tidningen, den kan ni läsa här.

www.corren.se/archive/2009/1/2/k1kowhzztawak2c.xml

• Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!
  • johansson79

Glamrockare skrev 2009-01-16 08:56:39 följande:

Säger så här TS, tycker det är förjälvligt att din son blev misshandlad. En vuxen människa borde veta bättre en ett barn att man slår inte  ngn främst inte ett barn.MEN samtidigt om det nu stämmer att denna dam blivit kränkt o trakasserad i flera år av en grupp barn o det måste ju du ha hört om, om hon bott i ditt område, är det inte då din skyldighet som förälder att se till att han inte umgås med de barnen som gör detta mot denna dam.SEdan att hon inte har ngn som helst rättighet att misshandla din son det skall gudarna veta men pressa en människa tillräckligt länge så slår det slint till slut.
    hej!

jag har inte hört något om att tanten skulle vara trakasserad innan, men när det här hände min son hade vi bara bott ungefär en vecka, hör inte hört något nu heller om att hon skulle va trakasserad..... vad jag vet är bara att hon är mycket glad för alla tusentals kronor hon fått, men vem skulle inte bli glad för gratis pengar! men tycker det är omoraliskt att hon skryter eller vad man nu ska kalla det i tidningen........... det ger ett mycket konstigt budskap... "SLÅ BARN Å BLI RIK PÅ DET"!
  • Glamrockare
    Anonym (mamman) skrev 2009-01-16 08:36:48 följande:
    Har fått ett hot brev nu igen:( när ska det här sluta?
    usch så hemskt!!!! att vuxna människor beter sig så.
    Gravid med andra barnet i vecka 28
  • Glamrockare
    johansson79 skrev 2009-01-16 09:22:15 följande:
    Glamrockare skrev 2009-01-16 08:56:39 följande: hej!jag har inte hört något om att tanten skulle vara trakasserad innan, men när det här hände min son hade vi bara bott ungefär en vecka, hör inte hört något nu heller om att hon skulle va trakasserad..... vad jag vet är bara att hon är mycket glad för alla tusentals kronor hon fått, men vem skulle inte bli glad för gratis pengar! men tycker det är omoraliskt att hon skryter eller vad man nu ska kalla det i tidningen........... det ger ett mycket konstigt budskap... "SLÅ BARN Å BLI RIK PÅ DET"!
    o som du säkert läste skrev jag OM DET NU STÄMMER att hon var det!

o du behöver INTE ge mig någon moral predikan för ingenstans har jag rättfärdigat att slå ngt barn ngn gng.

Där emot skrev jag att om det nu stämmer att ett gäng barn på 9/10 år har trakasserat denna dam OM DET STÄMMER o TS låter sin son leka med dessa barn så förstår jag INTE ATT HON SLÅR TS SON men att det till slut slår slint.
    Gravid med andra barnet i vecka 28
  • AnnaPannaPlutt

Erik Forsell skrev 2009-01-16 08:42:51 följande:

AnnaPannaPlutt skrev 2009-01-15 15:25:11 följande:
    Jag är mållös när jag läser dina inlägg.
    Tycker du helt ärligt att det va okey att "tanten" som slagit ett främmande BARN med tillhygge får så mycket stöd från omgivningen? jag tycker det är rakt av SJUKT!!
    Jag kan i min vildaste fantasi inte förstå hur man kan ge stöd åt det!! Tänker ingen på barnet och vilka psykiska skador det här barnet kommer ta av detta?
    Visst kan jag ha utryckt mig klumpigt när jag säger att jag hoppas tanten blir rappad... men tänk om det var tvärtom o barnet slagit tanten o barnet fått stöd i detta? o tanten med sina 76 år på ryggen borde väl ha mer vett i skallen endå än o slå ETT BARN på 9??

tycker det är helt fruktansvärt att samhället tycker det är okey och att folk dessutom hoppar på den här familjen!!
  • Anonym (aga = fel)

Erik Forsell: Måste nu fråga, bor du i Åtvidaberg? För du skriver som du kände till situationen från källan. Annars är du nog lika sagobevandrad som jag. De befann sig i en trappuppgång. Var hon nära nog att rappa med käppen kunde hon sträcka ut handen och ta tag i pojkens hand. Och oavsett så säger hon till mamman att hon skulle göra det igen och där hade hon möjlighet att prata med en föräldre men gjorde hon det? Nej! Hon säger att det var rätt gjort av henne. Där kunde konflikten lösts men det ville hon inte. Om de rett ut det där och då tror jag inte det blivit någon anmälan. Men jag stöder det faktum att anmälan görs för man slår inte barn. Punkt slut. Att stötta detta är på det sätt som invånarna gör är rent av korkat och idiotiskt. Och att förstöra egendom och skriva hotbrev, då är man ute och seglar.

• AnnaPannaPlutt

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 14:03:58 följande:

Erik Forsell: Måste nu fråga, bor du i Åtvidaberg? För du skriver som du kände till situationen från källan. Annars är du nog lika sagobevandrad som jag. De befann sig i en trappuppgång. Var hon nära nog att rappa med käppen kunde hon sträcka ut handen och ta tag i pojkens hand. Och oavsett så säger hon till mamman att hon skulle göra det igen och där hade hon möjlighet att prata med en föräldre men gjorde hon det? Nej! Hon säger att det var rätt gjort av henne. Där kunde konflikten lösts men det ville hon inte. Om de rett ut det där och då tror jag inte det blivit någon anmälan. Men jag stöder det faktum att anmälan görs för man slår inte barn. Punkt slut. Att stötta detta är på det sätt som invånarna gör är rent av korkat och idiotiskt. Och att förstöra egendom och skriva hotbrev, då är man ute och seglar.
    Instämmer!
  • Anonym (Åtvid)

Hej
    Har läst länge i den här tråden, Måste bara få lite svar på några frågor gärna från TS om det går????

Först kan jag skriva att jag inte håller på nån sida!! Lika fel som det var av tanten att slå med käppen så var det fel av barnen att leka där o som tidigare skrivet så rann det över efter för många besök av busungar hos henne, Men det var inte just det jag hade frågor om....

Utan om varför det hela tiden står i tidningarna att ni hade bara bott i Åtvidaberg 1vecka då detta hände och att dina barn inte hade varit ute och lekt??

I en sån här pass allvarig sak ska man ju vara ärlig el hur? jag bor i Åtvidaberg och jag flyttade precis förre ni flyttade till området där ni bor och som ni har även jag barn, Min son var bjuden på kalas hos er i Feb och vad jag vet så bodde ni då vid området, och jag minns även att kalaset blev inställt på grund av sjukdom och det var synd då min son tyckte det skulle bli skoj att gå på kalas.....

Så har jag rätt el??

ps:håller med om att det är inte okej med hotbrev och sådant till er familj, Tycker det är tråkigt

• Erik Forsell

Anonym (aga = fel) skrev 2009-01-16 14:03:58 följande:

Nej, jag bor inte i Åtvidaberg. Men det hindrar ju inte att jag vägrar svepas med av de känslostormar många andra i denna tråd snurrat in sig i. Jag tänker inte skriva att vare sig ts alternativt damen är 'puckon'. Jag tänker inte önska någon att bli 'rappad'. Det ligger liksom inte för mig att låta som en del utav en mobb. Jag HAR åsikter, det sticker jag inte under stol med och visst har jag (och många andra i denna tråd) mer information än TS vill dela med sig av. TS har inga poäng att plocka på att servera sådant som kan misskreditera henne och sonen, eller hur? Har du själv kollat info och fakta eller brukar du ha som vana att döma i första hand och tänka efter i andra?
    För saknes skull bör jag väl påpeka att jag inte heller är vän av hotbrev och egenmäktigt förfarande. Så det behöver du inte tillskriva mig.
  • Erik Forsell

Anonym (Åtvid) skrev 2009-01-16 15:51:37 följande:

Hej Har läst länge i den här tråden, Måste bara få lite svar på några frågor gärna från TS om det går???? Först kan jag skriva att jag inte håller på nån sida!! Lika fel som det var av tanten att slå med käppen så var det fel av barnen att leka där o som tidigare skrivet så rann det över efter för många besök av busungar hos henne, Men det var inte just det jag hade frågor om.... Utan om varför det hela tiden står i tidningarna att ni hade bara bott i Åtvidaberg 1vecka då detta hände och att dina barn inte hade varit ute och lekt?? I en sån här pass allvarig sak ska man ju vara ärlig el hur? jag bor i Åtvidaberg och jag flyttade precis förre ni flyttade till området där ni bor och som ni har även jag barn, Min son var bjuden på kalas hos er i Feb och vad jag vet så bodde ni då vid området, och jag minns även att kalaset blev inställt på grund av sjukdom och det var synd då min son tyckte det skulle bli skoj att gå på kalas..... Så har jag rätt el?? ps:håller med om att det är inte okej med hotbrev och sådant till er familj, Tycker det är tråkigt
    Tack för ditt bidrag till en diskussion som KAN komma att bli intressant!
  • december bebis

Förvånar mig att sååå många kan ta ställning o kalla tanten för både det ena o det andra osv. Här kommer bara ena sidan till tals, hur kan man döma på det. Min sanning är kanske inte duin sanning osv. Vi ser o uppfattar saker på olika sätt. Svårt att ta ställning när man inte vet hela sanningen. Fegt att snacka så om tanten när man bara hör ena sidan. Hon kan ju inte försvara sig som ts kan. Sen är det jäkligt illa att vuxna människor terroriserar ts som de gör. Att man sen sänder en massa pengar till tanten e ju oxå helt sjuk. Hade jag varit tanten skulle jag nog gjort om det när jag behövde lite pengar Hon har nog fått mer pengar än till böterna vid detta laget.

Svar på tråden HJJJJJÄÄÄÄLP!!!! vad ska jag ta mig till snälla ge mig råd! vi mår så DÅLIGT!