Trådträff Mars 09
Här planerar vi vår trådträff 2009
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 20:40
Vår andra tråd där vi diskutterar annat än träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39702964.html
Här planerar vi vår trådträff 2009
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 20:40
Vår andra tråd där vi diskutterar annat än träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39702964.html
kanske bara jag och björn som äter 2st med mycket kött i? det är iaf mina erfarenheter. men vi kan ju kolla innan hur många som äter kött i. och ungeför hur mycket. trist om någon som vill ha ska stå utan. nu ska jag sluta tjata :)
Nu har jag googlat på tacos-recept. Alla beräknar 100 gram köttfärs per person. Så om vi räknar med 200 gram/person så måste det ju räcka!
De flesta vill såklart ha kött i, om man inte är vegetarian. Jag själv har lite kött och mycket grönsaker, men jag äter gärna två st. Vi kommer nog fram till nått bra. Tror det räcker bra med 4 kg färs i alla fall. Nåja, jag ska också sluta tjata om detta. ![]()
så länge jag får mycket kött i mina två så är jag nöjd. vet att björn också vill ha det. alla ska få de de är nöjda med ju. själv använder vi bara en halv tomat till 4st tortillia medan någon kanske har 2 hela tomater i sin. En smaksak :)
Kan inte låta bli att skratta lite åt diskussionen...
tror nog att allt löser sig.
Och blir det för lite köttfärs får vi ju bara helt sonika gå och köpa mer. ![]()
eller får vi äta köttfärs till lunch på söndagen :)
Vi äter alltid kött i, och vi delar ca 400 - 500 gram på mig, Robert och Alva, och det brukar bli över, så jag tror nog att 200g per person bör räcka. Även om någon skulle äta mer, så äter andra mindre.
300 kan jag jämkas med ;) åt tacos ikväll appropå inget ;)
recept guacemole:
2 mogna avocados
2 klyftor vitlök
1krm Sambal oelek
2dl creme fraige
1krm salt
1krm svartpeppar
1st pressad lime
allt mixas med stavmixer :D
jag, björn och julia delade på 800gram