Trådträff Mars 09
Här planerar vi vår trådträff 2009
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 20:40
Vår andra tråd där vi diskutterar annat än träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39702964.html
Här planerar vi vår trådträff 2009
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 20:40
Vår andra tråd där vi diskutterar annat än träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39702964.html
Tur jag itne kommer då... SKA ju vara gräddfil till o inte creme f!! ;)
18 alt 19pers ska dela på alla kostnader. :)
hoppas de har en STOR gryta till köttfärsen... för vi får ju typ köpa 7,5 kg :)
du menar att göra det i ugnen? eller ha långpannan på spisen? har alltid gjort det annat än i stekjärn iaf
En gång i kastrull :)

flott...kan man vara utan det??
lägger till paprika på listan- RÖD alt GUL
gräddfil
tortilliabröd
köttförs
santamarias kryddmix
ost
tacosås-medium
champinjon
lök
tomat
sallad
avocado
vitlök
cremefraige
lime
oliver
tzatsiki
ajvar
salsa
Majschips (tortilla/natchos chips)
sambal oelek
majs
Röd/gul paprika
Men vi behöver inte lika mkt köttfärs som om vi skulle ha köttfärssås och spagetti. Man har ju så mkt annat i sin tacos så 7 kg blir nog liiiite väl mycket. Men det är fortfarande en senare fråga.
kan bara prata från erfarenhet att det är väldigt trist när alla har tagit en taco/tortillia och alla inte kan få en till med köttfärs i. Jag och björn brukar alltid dela på 800gram. och då blir det aldrig något över...
när björn lagade tacos på fallskärmsklubben var det ingen som lyssnade på honom och räknade på 200gram per person... sen blev alla förbannade eftersom den andra tacon fick vara helt vegetarisk :(
gräddfil
tortilliabröd
köttfärs
santamarias kryddmix
ost
tacosås-medium
champinjon
lök
tomat
sallad
avocado
vitlök
creme fraiche
lime
oliver
tzatsiki
ajvar
salsa
Majschips (tortilla/natchos chips)
sambal oelek
majs
Röd/gul paprika
ananas (ringar)
Men gör vi tacos på 7,5 kg köttfärs lär det bli mycket över. Kan jag nästan garantera. Vissa äter mer, andra mindre. Men de flesta äter nog inte ett halvt kilo själv.