• frukarlssonn

Jag blir så trött... del 3

Nu var det dags för en förlängning av tråden igen

Här samlas alla som kämpar månad efter månad efter det oerhört efterlängtade plusset. Några har redan lyckats bli gravida, men hoppas vi kan följas åt ändå, några kämpar på för fullt!

Vi har bestämt att 2009 är året då det ska hända grejer Nu ska det plussas!!

Och nya trådare som kämpar är oerhört välkomna att ventilera tankar. Det är även tillåtet att spy galla om man känner så

Våra gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m34085712.html

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m36716466.html

Jag hoppas vi kan följas åt nu under 2009!

Välkomna!

• Svar på tråden Jag blir så trött... del 3
  • kvinna79

Under de snart två år som vi har försökt bli gravida har jag aldrig trott att det skulle bli något. Bara en gång (då mensen var 8 dagar för sen och jag samtidigt fick vinterkräksjuka) har jag tagit gravtest. Även om jag självklart har hoppats så har jag inte riktigt trott på det. Jag har gått och haft täta trängningar och behövt springa på toa en gång per halvtimme och jodå.. Nog har jag tänkt "tänk om" men jag har aldrig riktigt trott på det på riktigt. Jag har på något vis vetat att det kommer få tid.

Sen har jag haft oregelbunden mens, så det har varit svårt att räkna ut när man ska ha mens och när jag väl (efter ca 1 år) köpte ägglossningsstickor så fick jag utslag med apolivas och inget utslag alls med de billigare från testlagret (det tog några månader innan jag kom fram till att det var teststickorna som inte funkade på mig. Med samma urin blev apolivas positivt och på de andra syntes inte ett jota). Och när jag väl testade med apoliva igen hade jag en superlång cykel (pga ett stort prov som skulle ge mig min legitimation) så att då sköts ju ägglossningen upp så länge att jag inte orkade testa längre.

Men nu, den här månaden så går jag och hoppas och funderar mer än vad jag gjort tidigare. Antagligen är det bara psyket som spelar mig ett spratt, men tänk om... Ända sen jag var liten har min familj och jag själv omtalat mig som den som inte gör något förrän det nästan är för sent. Det började när jag föddes och sen har det fortsatt. Om jag inte kommit när jag kom hade det blivit kejsarsnitt samma dag eftersom mamma var tre veckor över tiden, jag städar inte förrän det verkligen behövs (när vi får besök) jag pluggar inte förrän det verkligen behövs etc, etc.. SÅ... Det skulle inte förvåna mig om jag blev gravid den här månaden eftersom vi har vårt infomöte för IVF i mitten av februari. Och den här månaden har vi verkligen tajmat in ägglossningen något otroligt. 6 varannan dag och antingen dagen innan ägglossning och samma dag, eller samma dag som ägglossning och dagen efter. Så nu hoppas jag. Mysko eller hur..

• frukarlssonn

Kvinna 79: jag håller tummarna för den här månaden, eller ja varje månad såklart! Man kan aldrig sluta hoppas även om man så vill ibland, jag önskade så att jag skulle sluta hoppas för att inte bli ledsen varje månad, men där nånstans så kunde man aldrig sluta hoppas ändå.

• Kotten7381

Kvinna79: Men det passar väl jättebra att bli gravid denna månad, då slipper ni ju IVF o allting. Fast jag förstår dina känslor, jag var också i den där situationen. Trodde att jag var gravid den månaden vi skulle på info.möte också. Var på BIM+5 samma dag som info.mötet var och berättade det för doktorn. Mensen kom på kvällen så det var ingenting...

• ÖnskanS

Hej, Tillbaka efter en underbar semester. Kommer dock rakt in i den här verkligheten. Mensen har varit typ två veckor senare än vanligt vilket gav mig hoppet att jag kanske skulle få börja mitt 2:a IVF-försök IDAG när jag kom hem. Är dock på dag 4 och måste tydligen börja på dag 2 eller 3, kändes riktigt tufft i morse när det diffade på en ynka dag! Nu är det bara att vänta ut en menscykel till, hoppas bara att den inte tänker vara lika långdragen som den här var! Vill gärna få mens om två veckor igen ;)

• Solkattan

Välkommen hem ÖnskanS!
    Har allt tänkt på dig och undrat hur varmt o skönt du har haft det därborta!
    Trist som du säger med den där ynka lilla dagen som det ska handla om...
    Augistibruden ska ju strax också köra igång med IVF härinne och det ska bli så spännande att  Ni faktiskt kommer igång ungefär samtidigt. Håller alla tummar jag kan för Er...
    Nu vet jag ju inte om detta stämmer.... men många tjejer här på FL som har lätt för att bli överstimulerade har plussat. Och du har ju haft många äggblåsor... hoppas hoppas!
    Hur var Indien nu då? Varmt? Mycket bad? God mat..? Skrattande

//Solkatta

• Miraklet09

IGÅR FICK JA MITT PLUS

haha ja glämde ju uppdatera här, förlåt.. hehe kram på er

E
  • ÖnskanS

Solkattan: Ojdå, glömde vara positiv, har typ inte sovit nått i natt eftersom att vi satt på planet hela natten och då blir det lite si och så med sömnen och man ser bara en massa negativa saker... Men nu är det snart sovdags här hemma =)

Indien var helt underbart! Perfekt temperatur, ca 32 grader. Maten var också suverän, har bara ätit jättegott hela tiden. Dessutom är det ju typ gratis att leva där. Indien är verkligen ett land jag kan rekommendera varmt! Jag tycker alltid att det är så häftigt att se dessa människor som lever i små enkla hyttor och inte har några av våra självklara bekvämligheter och ändå är så glada och tacksamma för allt! Då kan man verkligen känna sig bortskämd... Vem vet, lyckas vi inte få en bebis på egen hand kanske vi en dag återvänder till Indien för att ta hand om ett barn där som saknar föräldrar.... Det får tiden utvisa...

Augustibruden: när är det du kommer igång?

• Solkattan

Krillesfruga:
    Grattis! Visst är det härligt att efter många år äntligen få se ett plus!

ÖnskanS:
    Låter hur härligt som helst... här hemma har ju vädret varit lite sisådär...
    Skulle vara himla skönt att åka nånstans där det är varmt just nu... så lite avis är jag allt på dig som kunnat njuta av sol! .
    Fast nu blir vi nog hemma ett bra tag. Törs ju knappt åka utanför länet iom. att jag är livrädd för att nåt ska hända mm bebisen i magen...

//Solkatta

• frukarlssonn

ÖnskanS: va härligt att ni haft det bra! Jo visst är Indien underbart! Jag tyckte oxå det va så trevligt där för människorna är så tacksamma och trevliga där. Känns inte så typiskt turistigt där även om dt är en populär turistort. Skulle gärna återvända till de fina stränderna där och den billiga maten och, ja allt var ju billigt. Ändå är Goa dyrt i jämförelse med övriga Indien, så ni kan ju tänka er vad billigt det är i det landet 5 spänn för en lunch liksom, 2 spänn för en kopp the, inte illa Men det va på ett mindre ställe iofs och där är det extremt billigt.

Så trist att du missa denna månad, förstår att du längtar efter mensen.

• Miraklet09
    Solkattan skrev 2009-01-21 18:03:03 följande:
    Krillesfruga:Grattis! Visst är det härligt att efter många år äntligen få se ett plus!ÖnskanS:Låter hur härligt som helst... här hemma har ju vädret varit lite sisådär...Skulle vara himla skönt att åka nånstans där det är varmt just nu... så lite avis är jag allt på dig som kunnat njuta av sol! .Fast nu blir vi nog hemma ett bra tag. Törs ju knappt åka utanför länet iom. att jag är livrädd för att nåt ska hända mm bebisen i magen...//Solkatta
     Ja det är undebart men om ja räknat rätt (får veta nästa vecka) så är jag i denna veckan
     vecka 8 snart 9 nästa vecka på tisdagen..

Men det känns forf overkligt, men försöker vara så positiv som möjligt att allt
     ska gå som det ska

redan ont i pattarna mellanåt, ömmande mer när jag ovit, eller tat av mig bhn
     lite sådär ont i sidorna av magen och just nu hungrig (illamående)

äcklig mat idag.. bläää sallad för min del, ne nu börjar lektionen igen

krama
    E
Svar på tråden Jag blir så trött... del 3