• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • villemina

Sorry, vet inte alls varför det blev citat ovanför mitt inlägg?!

• Stargirl
    villemina skrev 2009-03-01 13:54:56 följande:
    Veronica30 skrev 2009-03-01 12:31:53 följande: Ja, nu står Been här hemma på parad-plats i köket! Hämtade den på Toddler häromdagen, det blev en blå. *kär*Har hunnit prova den två dagar nu och ännu sålänge har jag många plus men bara ett minus: avsaknaden av fotstöd när vagnen är föräldravänd... Nu är det inga problem, eftersom sonen bara är 9 månader (han sitter som en skräddare nu, nästan, som om han satt på golvet, alltså), men när han är 1,5 år eller nåt, då kommer ju benen att dingla i luften... Kanske inte speciellt bekvämt...? En annan sak kom jag på nu: ryggstödet känns inte som att det är i ett bekvämt sittläge när det är helt uppfällt, det lutar ganska mycket... Sonen halvligger, liksom. Fler som reagerat på detta och vad hittar ni på för att kringgå dessa "problem"?En fråga: är det ok att gå i trappor (4-5 steg) med vagnen...? Det känns konstigt att handtaget inte har någon naturlig spärr (tänker på min gamla Brio Nova med höj/sänkbart styre, det är av en helt annan sort) och det kanske frestar för mycket att dra upp för en trappa...? Annars gillar jag vagnen, det verkar vara bra kvalitet.
    Eftersom man kan justera längden på fotstödet så tycker jag inte att det inte spelar ngn roll att det inte finns fotstöd. Dottern på 2 år sitter fortfarande helt rakt ut med benen. Bara skorna tittar utanför. Kanske till sommaren så drar jag in sittytan till kortare och då kommer kanske fötterna ner till fotstödet.
    Jag drar upp vagnen ibland för trappor utan problem. Men oftast undviker jag det med vagn om jag kan. Åker hiss eller ramp.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl

Så här ser det ut när dottern sitter i sin Bee. Ingen störs av att det inte finns fotstöd närmare. Om jag drar in sittläget till minsta möjliga kommer kanske fötterna ner......men har inte testat då det inte känns som att det behövs ännu.
  • villemina

Stargirl skrev 2009-03-01 13:58:49 följande:

Eftersom man kan justera längden på fotstödet så tycker jag inte att det inte spelar ngn roll att det inte finns fotstöd. Dottern på 2 år sitter fortfarande helt rakt ut med benen. Bara skorna tittar utanför. Kanske till sommaren så drar jag in sittytan till kortare och då kommer kanske fötterna ner till fotstödet.Jag drar upp vagnen ibland för trappor utan problem. Men oftast undviker jag det med vagn om jag kan. Åker hiss eller ramp.
    Tack för ditt svar! Vad säger du om sitt-läget? Har du funderat på varför det inte är mer 90 grader-likt...?
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-03-01 14:07:36 följande:
    Stargirl skrev 2009-03-01 13:58:49 följande: Tack för ditt svar! Vad säger du om sitt-läget? Har du funderat på varför det inte är mer 90 grader-likt...?
    Nej det är inte som på våran Cameleon. Alltså 90 grader. Inget som stör mig direkt men hade önskat spikrakt sittläge. Har funderat vad det beror på men kanske ngt med stabiliteten, tyngdpunkten lr liknande.
  • villemina

Stargirl skrev 2009-03-01 14:10:28 följande:

Nej det är inte som på våran Cameleon. Alltså 90 grader. Inget som stör mig direkt men hade önskat spikrakt sittläge. Har funderat vad det beror på men kanske ngt med stabiliteten, tyngdpunkten lr liknande.
    a, det kan ju vara nåt sånt. Jag satte en liten kudde bakom ryggen på sonen, så det funkar ändå.

Tror han sitter bättre i den när han blivit lite större, faktiskt. Är nog optimal till sommaren, då är han 1 - 1½.
  • Tullemi

Jag stör mig lite på sittläget, men däremot verkar inte dottern 1 år ha problem med att sitta så. Jag tycker det ser så ansträngande ut att hon lutar sig lätt fram hela tiden. En kudde som Villemina skrev kanske kan vara skönt för den lilla ryggen .

• villemina

Måste bara berätta: min pappa var här en stund ikväll och han kunde inte undgå att se Been i köket (stod uppställd brevid vår "gamla" vagn: en Brio Happy.

Pappas spontana kommentar: "Har du köpt en dock-vagn?!"

Hehe... Säger ju ganska mycket om storleksskillnaden på Happyn och Been.

• Tullemi
    villemina skrev 2009-03-01 20:36:55 följande:
    Måste bara berätta: min pappa var här en stund ikväll och han kunde inte undgå att se Been i köket (stod uppställd brevid vår "gamla" vagn: en Brio Happy. Pappas spontana kommentar: "Har du köpt en dock-vagn?!"Hehe... Säger ju ganska mycket om storleksskillnaden på Happyn och Been.
    Min pappa älskar att köra Bee´n. Han insisterar på att köra Milea när vi är ute och går. Även min bror kommenterade hur bra den rullade på "Åh, om det ändå funnits sådana här vagnar när mina barn var små..."
  • bennysson
    Stargirl skrev 2009-03-01 08:31:26 följande:
    [citat]
    Jag har fått några icke obekräftade uppgifter. Selen går att byta ut mot en längre sele med lösa axelkuddar. Man ska kontakta
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!