• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • Lille Mammsen

Jag fick ingen bok+dvd till min bee (butiken slarvat bort+slutat sälja bugaboo) och bugaboo vägrar skicka fast att butiken sa att det var "bara" att kontakta dom så skulle jag få! *suck* ingen skrivare hemma...men vill endå ha Orginal grejerna till! *suck*

arkeologitjejen skrev 2009-03-03 14:25:06 följande:
    Det sitter ju jättebra. I instruktionsboken kan du läsa hur du gör. Du ska alltså ha vagnen i upprätt läge och sedan bara trä över hela regnskydden tror jag det var. Har bara använt det en gång. Funkade toppen, men jag var också tvungen att läsa i boken innan jag fick till det ordentligt.
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-03-03 18:47:25 följande:
    Jag fick ingen bok+dvd till min bee (butiken slarvat bort+slutat sälja bugaboo) och bugaboo vägrar skicka fast att butiken sa att det var "bara" att kontakta dom så skulle jag få! *suck* ingen skrivare hemma...men vill endå ha Orginal grejerna till! *suck*
    Jag skulle kräva det av butiken. Det ska ju ingå i varan du har köpt.
    "Oj, vi har slarvat bort sladden till dvd:n men du kan beställa en själv"
    ???? Nej, tror inte det va!
    Har de slarvat bort dem ska DE beställa från Bugaboo.
    My sugar is raw
  • Lille Mammsen

Dom har inge med dom o göra längre...fick jag till svar! Därför ligger butiken på H på MINUS hos mig nu!

Shoegirl skrev 2009-03-03 21:07:34 följande:
    Jag skulle kräva det av butiken. Det ska ju ingå i varan du har köpt."Oj, vi har slarvat bort sladden till dvd:n men du kan beställa en själv"???? Nej, tror inte det va!Har de slarvat bort dem ska DE beställa från Bugaboo.
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-03-03 21:24:03 följande:
    Dom har inge med dom o göra längre...fick jag till svar! Därför ligger butiken på H på MINUS hos mig nu!
    Be att få det skriftligt (typ via mail eller liknande) så du kan vidarebefodra deras svar till Bugaboo.
    My sugar is raw
  • Lille Mammsen

Jag har redan varit i kontakt med butiken o bugaboo ang detta! Bugaboo har kontaktat butiken mm! Butiken har då sagt att jag köpt den som den var och fått rabatt (dom såldes ju till alla för 3500 ! Men alla andra fick då denna bok+dvd+garantikort PKT i sitt pris! Kan ju tycka att bugaboo kunnat va lite snälla och skicka detta pkt till mig endå!

Shoegirl skrev 2009-03-03 21:26:13 följande:
    Be att få det skriftligt (typ via mail eller liknande) så du kan vidarebefodra deras svar till Bugaboo.
  • arkeologitjejen
    Lille Mammsen skrev 2009-03-03 21:35:31 följande:
    Jag har redan varit i kontakt med butiken o bugaboo ang detta! Bugaboo har kontaktat butiken mm! Butiken har då sagt att jag köpt den som den var och fått rabatt (dom såldes ju till alla för 3500 ! Men alla andra fick då denna bok+dvd+garantikort PKT i sitt pris! Kan ju tycka att bugaboo kunnat va lite snälla och skicka detta pkt till mig endå!
    Om du köpt vagnen med rabatt pga att det var ett skyltex så har du köpt den i befintligt skick. Om du i samband med köpet informerades om att dessa saker saknades så har du i och med köpet godkänt att inte få med detta. Om butiken däremot lovat dig detta paket så är de skyldiga att se till att du får det. I annat fall har du rätt att låta köpet gå tillbaka (häva köpet). Du som kund ska inte behöva kontakta Bugaboo. Det är inte din sak att göra utan denna kontakt skall skötas av butiken. Även om de inte säljer dessa vagnar längre så har de ett återförsäljaransvar för vagnen som gäller i tre år från inköpsdatum (reklamationsrätten gäller i tre år). Du som kund är skyldig att påtala fel inom rimlig tid vilket oftast ses som två månader från det att du upptäckt felet. I vissa fall kan det dock ses som inom rimlig tid även om det gått längre tid än två månader (tex vid sjukdom).

Jag skulle råda dig att kontakta din konsumentvägledare om detta och sedan skriftligen framställa dina krav till butiken i detta ärende. Om de inte kan få fram en instruktionsbok (saknas denna och du inte informerats om detta så skall varan ses som felaktig) etc så kan du begära hävning av köpet. Man kommer då att göra prisavdrag för den nytta du ändock haft av vagnen när du får pengarna tillbaka för vagnen som du då återlämnar i så gott skick som möjligt.

Lycka till!

Ja, jag vet, lite arbetsskadad är man även om man är föräldraledig!
    Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Lille Mammsen

Har inte rullat den en meter sedan jag hämtade upp den! Ligger ner pacad i kartongen! Vet inte hur den skall plockas ihop eller hur den funkar Tänkte ta den biten efter att När jag kontaktade bugaboo (som butiken sa att jag var tungen att göra om jag ville ha detta kit) och fått div skickat! Blev faktiskt sur när jag fick höra vad butiken sagt till bugaboo.....stämmer ju inte!! Butiken skulle ha varit smarta o smidiga o info Bugaboo att dom slarvat bord det och önskat att dom skickade div till dom eller direkt till mig! Dvs Butiken va MYCKET osmidig!

arkeologitjejen skrev 2009-03-03 22:18:54 följande:
    Om du köpt vagnen med rabatt pga att det var ett skyltex så har du köpt den i befintligt skick. Om du i samband med köpet informerades om att dessa saker saknades så har du i och med köpet godkänt att inte få med detta. Om butiken däremot lovat dig detta paket så är de skyldiga att se till att du får det. I annat fall har du rätt att låta köpet gå tillbaka (häva köpet). Du som kund ska inte behöva kontakta Bugaboo. Det är inte din sak att göra utan denna kontakt skall skötas av butiken. Även om de inte säljer dessa vagnar längre så har de ett återförsäljaransvar för vagnen som gäller i tre år från inköpsdatum (reklamationsrätten gäller i tre år). Du som kund är skyldig att påtala fel inom rimlig tid vilket oftast ses som två månader från det att du upptäckt felet. I vissa fall kan det dock ses som inom rimlig tid även om det gått längre tid än två månader (tex vid sjukdom). Jag skulle råda dig att kontakta din konsumentvägledare om detta och sedan skriftligen framställa dina krav till butiken i detta ärende. Om de inte kan få fram en instruktionsbok (saknas denna och du inte informerats om detta så skall varan ses som felaktig) etc så kan du begära hävning av köpet. Man kommer då att göra prisavdrag för den nytta du ändock haft av vagnen när du får pengarna tillbaka för vagnen som du då återlämnar i så gott skick som möjligt.Lycka till!Ja, jag vet, lite arbetsskadad är man även om man är föräldraledig!
  • Lille Mammsen

PS Butiken sålde ut ALLA Bee´n för 3500:-

arkeologitjejen skrev 2009-03-03 22:18:54 följande:
    Om du köpt vagnen med rabatt pga att det var ett skyltex så har du köpt den i befintligt skick. Om du i samband med köpet informerades om att dessa saker saknades så har du i och med köpet godkänt att inte få med detta. Om butiken däremot lovat dig detta paket så är de skyldiga att se till att du får det. I annat fall har du rätt att låta köpet gå tillbaka (häva köpet). Du som kund ska inte behöva kontakta Bugaboo. Det är inte din sak att göra utan denna kontakt skall skötas av butiken. Även om de inte säljer dessa vagnar längre så har de ett återförsäljaransvar för vagnen som gäller i tre år från inköpsdatum (reklamationsrätten gäller i tre år). Du som kund är skyldig att påtala fel inom rimlig tid vilket oftast ses som två månader från det att du upptäckt felet. I vissa fall kan det dock ses som inom rimlig tid även om det gått längre tid än två månader (tex vid sjukdom). Jag skulle råda dig att kontakta din konsumentvägledare om detta och sedan skriftligen framställa dina krav till butiken i detta ärende. Om de inte kan få fram en instruktionsbok (saknas denna och du inte informerats om detta så skall varan ses som felaktig) etc så kan du begära hävning av köpet. Man kommer då att göra prisavdrag för den nytta du ändock haft av vagnen när du får pengarna tillbaka för vagnen som du då återlämnar i så gott skick som möjligt.Lycka till!Ja, jag vet, lite arbetsskadad är man även om man är föräldraledig!
  • ami

Visst kan man fälla ihop den fast sitsen är bakåtvänd? Men hur?
    Orkar inte leta rätt på instruktionsboken..

Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!