• Kaxmaja

Lets dance 2009

Snart börjar Lets dance och självklart behöver vi en tråd där vi kan följa det hela

I denna tråd diskuteras allt runt och omkring lets dance på en högst ovetenskaplignivå . Vi vet inte speciellt mycke om dans men de e kul att tycka och tänka ändå

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:41
    Deltagare
    Morgan Allning (Komiker)
    Mojje (Barnprogramledare)
    Hasse Aro (Programledare)
    Kitty Jutbring (BB deltagare, programledare)
    Linda Haglund (Löparstjärna)
    Magdalena Graaf (Artist, modell, författare)
    George Scott (Boxare)
    Magnus Samuelsson (Stark)
    Carl-Jan Granqvist (Krögare)
    Isabella Löwengrip (Blondinbella)
    Laila Bagge (Jurymedlem i Idol)
    Elisabet Höglund (nyhetsankare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 20:41
    Mojje har ersatts av Niclas Wahlgren
  • Svar på tråden Lets dance 2009
  • Kaxmaja
    Bevabus skrev 2009-01-20 12:54:00 följande:
    haha ja dom människorna är för roliga jo det har du helt rätt i, det där är så individuellt. men Bagge har danserfarenhet iaf och det ska räcka för att hon inte ska få vara med i programmet. det är ju som sagt personer som börjar från grund och botten och har inte hon gjort..
    Men då ska ju inte de som sjungit førut få vara med i Idol. De som redan kan åka skridskor vara med i Stjärnor på Is. Osv osv. 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • xxmeyaxx
    Bevabus skrev 2009-01-20 12:52:55 följande:
    Men det spelar ju ingen roll. Som dansare så har man ett helt otroligt försprång. Jag vet själv. Jag är discodansare men kan lätt ta en tiodans-koreografi och jag har inte ens gått någon kurs i de danserna. Det är väldigt orättvist emot de andra deltagarna som verkligen börjar från grund och botten.
    Klart man har det lättare! Men det är ju inte bara det som är orättvist med tävlingen.
    Ska man se det på det sättet så vet jag fler saker som Elisabeth kan gnälla på.

Hon är gammal.. typ, 64 år va? Och har någon sjukdom, så hon kan inte röra sig ordentligt. Då kan hon sitta och sura över att BlondinBella bara är.. 18 (?) år och kan göra hundratals volter efter varandra, utan att känna sig det minsta besvärlig i kroppen. 

Ska man tänka så, så måste ju alla vara 64 år. Ha ledbesvär. Och vara politikerjournalist.  
    Tack Beta-FL. Jag har nu drabbats av klaustrofobi. Ni hittar mig gungandes i hörnet där borta..
  • Kaxmaja

Fasiken man kanske ska ringa någon stor fotbollsklubb och erbjuda sina ben. Jag har ju trots allt spelat fotboll i över 10 år och varit tränare
    Helt ärligt så säger de INGENTING om hur bra jag är på fotboll. Eller hur dålig før den delen.

• Kaxmaja
    xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:57:30 följande:
    Klart man har det lättare! Men det är ju inte bara det som är orättvist med tävlingen.Ska man se det på det sättet så vet jag fler saker som Elisabeth kan gnälla på. Hon är gammal.. typ, 64 år va? Och har någon sjukdom, så hon kan inte röra sig ordentligt. Då kan hon sitta och sura över att BlondinBella bara är.. 18 (?) år och kan göra hundratals volter efter varandra, utan att känna sig det minsta besvärlig i kroppen. Ska man tänka så, så måste ju alla vara 64 år. Ha ledbesvär. Och vara politikerjournalist.  
    Fasiken vad trist de hade varit då
  • xxmeyaxx

Hon kan också kritisera t.ex. BlondinBella för att många tjejer, som läser hennes blogg, röstar på henne.

Tack Beta-FL. Jag har nu drabbats av klaustrofobi. Ni hittar mig gungandes i hörnet där borta..
  • Bevabus

Idol är ju ett talangprogram..det kan du inte jämföra med.

Stjärnor på is tycker jag däremot är helt rätt. Marcus hade ju åkt skridskor sen innan och det var faktiskt orättvist emot de andra. Se tex på Marie Serneholt, hon såg ut som Bambi på hal is för hon fick träna från grunden. Josefine var jätteduktig men det var ju ren tur att hon var så duktig på det. Vissa har "det" och andra inte. Det är ju det som är poängen med såna här program, att man ska se vilka som pallar utmaningen.

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:56:51 följande:
    Men då ska ju inte de som sjungit førut få vara med i Idol. De som redan kan åka skridskor vara med i Stjärnor på Is. Osv osv. 
  • xxmeyaxx
    Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:59:00 följande:
    Fasiken vad trist de hade varit då
    Jag vet
    Eller så måste alla vara överklassbarn som bloggar
  • Bevabus

Men det är fortfarande inget man kan säga är orättvist, dom har ställt upp i programmet frivilligt. Däremot så ska det finnas en regel emot att folk har danserfarenhet sen tidigare, helt enkelt för att det blir orättvist. Det är ju DANS hela tävlingen går ut på. Dans ifrån GRUNDEN.

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:57:30 följande:
    Klart man har det lättare! Men det är ju inte bara det som är orättvist med tävlingen.Ska man se det på det sättet så vet jag fler saker som Elisabeth kan gnälla på. Hon är gammal.. typ, 64 år va? Och har någon sjukdom, så hon kan inte röra sig ordentligt. Då kan hon sitta och sura över att BlondinBella bara är.. 18 (?) år och kan göra hundratals volter efter varandra, utan att känna sig det minsta besvärlig i kroppen. Ska man tänka så, så måste ju alla vara 64 år. Ha ledbesvär. Och vara politikerjournalist.  
  • Bevabus

Men dans och fotboll är rätt olika saker vet du väl..
    En dansares grunder sitter alltid kvar och det syns ju tydligt på Bagge att hon har det kvar.

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:58:18 följande:
    Fasiken man kanske ska ringa någon stor fotbollsklubb och erbjuda sina ben. Jag har ju trots allt spelat fotboll i över 10 år och varit tränare Helt ärligt så säger de INGENTING om hur bra jag är på fotboll. Eller hur dålig før den delen.
  • xxmeyaxx
    Bevabus skrev 2009-01-20 13:02:38 följande:
    Men det är fortfarande inget man kan säga är orättvist, dom har ställt upp i programmet frivilligt. Däremot så ska det finnas en regel emot att folk har danserfarenhet sen tidigare, helt enkelt för att det blir orättvist. Det är ju DANS hela tävlingen går ut på. Dans ifrån GRUNDEN.
    Samma sak med IDOL och sång.
    Vissa har tagit sånglektioner. Andra inte.
Svar på tråden Lets dance 2009