• Kaxmaja

Lets dance 2009

Snart börjar Lets dance och självklart behöver vi en tråd där vi kan följa det hela

I denna tråd diskuteras allt runt och omkring lets dance på en högst ovetenskaplignivå . Vi vet inte speciellt mycke om dans men de e kul att tycka och tänka ändå

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:41
    Deltagare
    Morgan Allning (Komiker)
    Mojje (Barnprogramledare)
    Hasse Aro (Programledare)
    Kitty Jutbring (BB deltagare, programledare)
    Linda Haglund (Löparstjärna)
    Magdalena Graaf (Artist, modell, författare)
    George Scott (Boxare)
    Magnus Samuelsson (Stark)
    Carl-Jan Granqvist (Krögare)
    Isabella Löwengrip (Blondinbella)
    Laila Bagge (Jurymedlem i Idol)
    Elisabet Höglund (nyhetsankare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 20:41
    Mojje har ersatts av Niclas Wahlgren
  • Svar på tråden Lets dance 2009
  • Kaxmaja
    maruttan skrev 2009-01-20 10:20:13 följande:
    Å andra sidan så har ju Carl-Jan dansat balett.....
    Åhhh han borde diskas direkt HAHAHA
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • bossemoren
    maruttan skrev 2009-01-20 10:20:13 följande:
    Å andra sidan så har ju Carl-Jan dansat balett.....
    Hahaha.......det såg man ju direkt på hans snygga handledsrörelser sist  !!
    When life gives you lemons, make lemonade!
  • Bevabus

Det står att Bagge har varit DANSLÄRARE. Alltså, om hon hade gått ett par kurser så hade jag tyckt det var okej att hon var med i Lets Dance. Men om hon verkligen har varit danslärare som det står i artikeln, så tycker jag att hon inte ens skulle ha erbjudits en plats i programmet ifrån första början. LÅGT TV4!

• xxmeyaxx
    Bevabus skrev 2009-01-20 12:14:35 följande:
    Det står att Bagge har varit DANSLÄRARE. Alltså, om hon hade gått ett par kurser så hade jag tyckt det var okej att hon var med i Lets Dance. Men om hon verkligen har varit danslärare som det står i artikeln, så tycker jag att hon inte ens skulle ha erbjudits en plats i programmet ifrån första början. LÅGT TV4!
    men bara för att man är bra i jazz och balett, så betyder det inte att man kan dansa quickstep.
    Tack Beta-FL. Jag har nu drabbats av klaustrofobi. Ni hittar mig gungandes i hörnet där borta..
  • Kaxmaja
    Bevabus skrev 2009-01-20 12:14:35 följande:
    Jag tänker direkt på alla danslärare som kommer till audition i amerikansk SYTYCD ha ha ha De kan iallafall INTE dansa

Men e inte de där lite som att Marcus fick vara med i stjärnor på is? Han har spelat hockey på høgnivå klart han kunde åka skridskor då?
    Før mig spelar de dock nada roll. Jag har varit fotbollstränare tro mig jag e inget fotbollsproffs bara før de
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Lilla Samuel ska bli storebror ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • xxmeyaxx

Läser man artikeln så står det ju också att hennes elever var mellan 6 och 11 år..
    Lite lättare danser där va?

Tack Beta-FL. Jag har nu drabbats av klaustrofobi. Ni hittar mig gungandes i hörnet där borta..
  • xxmeyaxx

Domaren Dermot Clemenger tror inte att Laila Bagges tidigare danserfarenhet ger henne en orättvis fördel.

– Det här är en helt annan teknik. Det kan faktiskt vara en nackdel, säger han. 

Exakt.

Dessutom säger Elisabeth att hon räknar med att bli utröstad.
    Ja, redan där visar hon ju enormt engagemang för att vinna.

• Bevabus

Men det spelar ju ingen roll. Som dansare så har man ett helt otroligt försprång. Jag vet själv. Jag är discodansare men kan lätt ta en tiodans-koreografi och jag har inte ens gått någon kurs i de danserna. Det är väldigt orättvist emot de andra deltagarna som verkligen börjar från grund och botten.

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:35:17 följande:
    men bara för att man är bra i jazz och balett, så betyder det inte att man kan dansa quickstep.
  • Bevabus

haha ja dom människorna är för roliga

jo det har du helt rätt i, det där är så individuellt. men Bagge har danserfarenhet iaf och det ska räcka för att hon inte ska få vara med i programmet. det är ju som sagt personer som börjar från grund och botten och har inte hon gjort..

Kaxmaja skrev 2009-01-20 12:38:05 följande:
    Jag tänker direkt på alla danslärare som kommer till audition i amerikansk SYTYCD ha ha ha De kan iallafall INTE dansa Men e inte de där lite som att Marcus fick vara med i stjärnor på is? Han har spelat hockey på høgnivå klart han kunde åka skridskor då? Før mig spelar de dock nada roll. Jag har varit fotbollstränare tro mig jag e inget fotbollsproffs bara før de
  • Bevabus

Behöver det inte vara, jag känner proffsdansare som är i den åldern...

xxmeyaxx skrev 2009-01-20 12:39:41 följande:
    Läser man artikeln så står det ju också att hennes elever var mellan 6 och 11 år.. Lite lättare danser där va?
Svar på tråden Lets dance 2009