ryggmärgsbråck/mmc del 4
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
Någon som tidigare besökt " leva & fungera" mässan i Göteborg? Blev lite nyfiken på den som i år kommer att äga rum 21-23 April i Göteborg... Känner att man behöver få veta vilka hjälpmedel som finns för det är ju inte så att HAB kastar hjälpmedel efter en... Men ska man ha nåt måste man ju veta vad som finns..
Frågan är om det är värt att åka över hela vårt land för denna mässa?
Hej alla tänkte bara önska er en trevlig helg. Äldsta dottern fyller 11 i dag så det blir kalas hela dan i morgon.
tingeling1974:
Jag har varit på den mässan men det var mest tekniska saker. Jag tyckte det var något när A blir större.
Men i april i sthlm finns en mässa som heter hjul mässan. Den räckomenderar jag varmt. Där finns alla möjliga rullstolar, elrullstolar, skotrar och en massa andra bra hjälpmedel. Permobil är på plats så man kan fråga om ombyggnad av bilen. Vi fick prova om den skotern som vi beställt fick plats i bilen och det fick den inte. Så vi han att byta.
Jag har varit många gånger och jag tycker den är lika bra varje gång
catmat: okej då kanske det är bättre att åka till Stockholm. det blir ju trots allt närmare för oss också...
sunshine9: Undrade var du tagit vägen
Så skönt att allt känns bra och du tycker d är kul att jobba!
Jag är helt under isen just nu......
Känner inte igen mig själv längre! Tycker att jag har blivit en gnällig, negativ och tjatig person!
Är inte alls glad att få börja jobba! Är helt slut. Somnar kl 8 framför TV´n, gnäller på jobbet och klagar på allt!!!!
Har alltid upplevt mig själv som ganska positiv och glad, undrar var den människan har tagit vägen????
Usch! jobbigt att inte känna igen sig själv längre, man blir ganska frustrerad!!!!!!!!!
Tack för alla tips om rullstolar! Ev ska arbetsterapeuten fixa så vi fick prova några! Har funderat på en micro eller Otto bock!
I helgen ska vi bara umgås med vänner, äta gott och fika!
Hoppas ni andra får en kanon skön helg!
Kram till alla som behöver en*ler*
Rafiiki: Låter trevligt att bara umågs med familjen och vänner. Det är okej att ibland känna sig under isen och sommna framför tven.
Spännande med första rullstolen. Bra att ni kan få prova några först
Tingeling1974:www.hjultorget.nu/ Det är en ny mässa nästa år. Jag får deras nyhetsbrev som jag tycker är bra. Jag skickar adressen om någon är intresserad
Rullstolen för barn som trivs i både havet och poolen . Terrängrullstolen Hippocampe. Den tål både salt- och poolvatten och kan köras på stranden lika smidigt som den går att bada med.
Minicrossers webbsajt finns på www.minicrosser.se
Jag tyckte den verkade häfigt. Om man vill ha/behöver nya hjälpmedel så måste man ta reda på själva eftersom Hab är så tjänstvilliga
catmat: verkar som det blir en tur till Stockholm nästa år... Skriver upp det!
Av er som tillhör Lund. Vet ni hur ofta dom har Spina Bifida mottagning?
Vi skulle egentligen dit på måndag då Växjö ska dit. Men lämnade återbud i fredags för vi var så dassiga på dagen. Och tur var väl det för det för på kvällen visade det sig att Melvin fått lungflammation och några timmar senare ringde pappa och sa att jag var tvungen att köra tillbaka till Ingelstad och hämta Alva. Hon hade fått öroninflammation på bägge öronen och det hade gått hårt på balansnerven så hon var alldeles väck så inatt har jag sovit med båda barnen på sjukhus. Nu har Alva fått åka hem men jag är lvar med Melvin som inte kan syresätta sig själv ordentligt och är helt utslagen den stackaren.
Iaf. Funderade på om dom vill ha ner Melvin till Lund och vore ju skönt om alla kunde titta på honom vid samma tillfälle.
Nån som vet om hur ofta det är eller kanske t.o.m när nästa gång är?