• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • Rafiiki

FrökenW: Tillhör inte Lund men usch vad trist att ni är inlagda igen! Hoppas Melvin och Alva mår bättre snart så ni får komma hem! Tänker på er.
    Stora kramar

I har fått sån himla hosta men jag hoppas att det inte leder till mer!
    I morgon är d vägning och BVC annars en lugn vecka!
    Ska jobba inatt, ledig 1 natt sedan jobba igen

• catmat

FrökenW: Tråkigt att ni är sjuka igen. Hoppas ni blir bättre snart. Stora kramar

• johlinn

Fröken W - trist att ni är sjuka igen!! Hoppas sjuklingarna får komma hem snart igen!

sunshine - kul o höra ifrån dig igen!

rafiiki vännen, inte är det konstigt att du känner dig trött. Du har tre barn o har nyss börjat jobba igen, nyss har ni varit igenom hela operationskarusellen med I, hade varit konstigare om du känt dig pigg o glad!!! Ta det lugnt, det är ok o vara gnällig en period, om det inte går över får du se över situationen och se om det är något som behöver förändras, men just nu tror jag kanske mer du behöver lite tid!
    kramar

Har varit i Örebro o hälsat på lite släkt o vänner, var trevligt, men det är också skönt o komma hem. Jag börjar jobba i morgon o det känns SKÖÖÖÖÖNT! Får se om jag säger nåt annat i slutet av månaden KRAMAR alla!

• Rafiiki

johlinn: Tack för pepp men d är så frustrerande att känna såhär!
    Jag vet att vi haft mkt och att det någon gång måste smälla men hon är ju 20 mån nu och d känns som om jag bearbetat allt 1000gggr trodde det någon gång skulle bli bättre!
    Vet inte vad jag ska göra för att allt ska kännas bättre!
    Synd att kuratorn på HAB inte är så bra, skulle nog behöva prata lite tror jag!
    Vet inte om d är att jag känner att jag inte har 100% kontroll! Vet inte riktigt vad som händer på dagis när sjukgymnasten var där! Stör mig nog lite på d!
    Vill att allt ska bli bra och att jag ska få bli glad igen
    Känner mig som den värsta gnälligaste och negativaste person som finns......
    Har försökt prata med chefen om bättre schema men d var stopp!

Så skönt att ni haft en bra helg! Hoppas du får en skön start på jobbet
    Vi ska väga imorgon, hoppas d är bra!!!

• catmat

Rafiiki:  När jag behövde prata med någon.Jag anmälde mig till Lukasstiftelsen och du behöver bara betala upp till högkostnadsskydd.

• Oskis

Rafiiki: Hoppas att du känner dig bättre snart. Jag förstår precis hur du känner, vissa dar mår jag oxå så. Ibland tror jag att jag nog har bearbetat allt som hänt men så räcker det med att jag känner mig lite deppig och allt kommer tillbaks igen.Jag hoppas att det ska bli bättre med tiden. Det hjälper mig JÄTTE mycket att ha er här att bolla med, jag kan ju prata med vänner oxå men dom kan inte förstå riktigt vad jag har gått igenom.
    Är hemma idag med lillkillen feber hosta förkyld.

• Rafiiki

Det har väl varit lite mkt annars har jag tyckt att jag mått ganska bra!
    Livet är ju som en berg och dalbana hela tiden! På gott och ont!
    Hade jag inte er här att klaga på hade jag nog gått in i vägen för länge sedan!
    Tack ALLA för ni finns *ler* och *kramar*

Är hemma idag för I har feber och hosta..... Hon vill inte äta, trist

• FrökenWonka

Måste bara gnälla av mig lite. Melvin har slutat med syrgas på test för att han blödde i näsan av den. Men hans saturation går neråt så vi får nog börja med den igen sen. Han äter dåligt och kräker ofta det lilla han får i sig så nu är det tal om dropp. Hans CRP har iaf gått ner jättefint och jag tycker han låter lite bättre även om han har det jättejobbigt med hostan. Hoppas han snart blir så pigg att vi kan få lämna rummet åtminstone. Nu är han så tagen så han sover drygt 20 timmar om dygnet. Hans tarmar krånglar jättemycket så snart blir det hårt mot hårt och vägra åka härifrån förräns dom gjort en buköversikt.

Okej att det krånglar lite och blir förstoppat rätt ofta men det ska inte vara så att han ligger och har panikont flera gånger om dagen och när sjuksköterskan skulle klyxa honom igår var det så fullt att klyxet inte ens kom in utan rann ut vid sidan om. Dessutom hände detta bara en halvtimme efter jag tömt hans tarmar och det gjorde jag för 5:e gången bara igår. Det måste sitta ett stopp längre upp. Det kan inte vara nåt annat.

• johlinn

Fröken W - Men stackars lilla gubben Fy vilken ilsksint lunginflammation han verkat fått! hoppas ni får ordning på tarmarna också!

rafiiki - tycker att du ska söka kontakt med annan kurator eller psykolog. Att prata med någon vettig kan ibland vara det som räddar en! Eller kanske kan du få prata med någon i kyrkan eller om bvc:s psykolog kan vara ett alternativ? Ibland behövs det ju bara ett par samtal så får man ordning på sina tankar igen!
    Att vara en kontrollmänniska är svårt ibland, särskilt när man måste släppa kontrollen... Vet vad du går igenom till viss del, jag börjar ju jobba nu o måste lita på att sambon (även han med fjärilsminne) kan ta hand om allt runt Elias utan att jag påminner honom... *kramar*

Jodå, första dan på jobbet snart avklarad. Känns BRA!! Nästan som att jag inte alls varit borta

• catmat

{#lang_emotions_flower}A är i dag 9 år och livet går lättare. Det är andra problem när man kommer till den här åldern. Jag blir så stolt över mig själv men framför allt ÖVER er för att ni gör ett så fantastiskt jobb med era barn. för det är inte lätt man pendlar mellan stor glödje och djup förtvivland. Man undrar om det nånsin kommer att gå men så plötsligt en dag så fungerar det och man får mer energi att förssätta

Kram till alla otroliga mammor

Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4