• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • Rafiiki

catmat: Usch så orättvis, finner inga ord......
    Vet att du är en stark kvinna och kommer att finna styrka fast d känns mörkt nu!
    Sänder dig massor av styrke kramar

• Christina77

Catmat: usch vad orättvist livet kan va ibland, finner inte ord.

Har precis pratat med hab om L:s njurbäcksinfammation och de funderar på att sätta in något som underlättar för bajsningen så att säga.
    Jag undrar vad ni har för det har låtit som att det inte fungerar alltid och jag vill vara lite påläst till vi ska till bräcke nästa gång.
    Jag har aldrig uppfattat L:s bajseri som något problem men ska vi börja med nåt sånt så vill man ju veta lite om det och framför allt vad andra, föräldrar och inte läkare) tycker om hur det är och fungerar m.m.
    Vore jätteglad om någon kunde berätta lite.

• catmat

Hej
    Tack för alla varma ord, det värmer. Han börjar med cytostatika i dag. Den är i tablett form

Christina77: vi tillhör ju också Bräcke och vi har Magdalena vu Ming. Jag tycker hon är bra. Vi har ju vatten och vi använder ca 900ml-1200ml. När allt vatten gått in så räknar vi till hundra och sedan släpper vi tratten. Vi har provat oss fram och märkt att vatten och hon måste sitta en timme annars kommer det avföring.

• Dreamrose
    catmat skrev 2009-03-09 22:26:43 följande:
    HejMin man har klagat på att han är trött och hängig. Han gick till Vc och han ringde mig. Han hade 49 i Hb och högt på vita blodkroppar, läkaren trodde på blodsjukdom.De tog ett benmärgs prov.Han har Kronisk lymfatisk leukemi (KLL) är en cancer där för många lymfocyter (vita blodkroppar) produceras.Det känns väldigt jobbigt. Jag vet inte var jag ska få styrka till allt
    usch lider med er. Vet ju lite vad ni gåer igenom trots att jag inte fått diagnosen än. Men här befarar läkarna cancer, fast inte i blodet utan i mina lymfkörtlar. Ska till Kirurigen i morgon och diskutera min operation.
    Håller alla tummar jag kan.
    kram kram
  • V P E
    Dreamrose skrev 2009-03-10 17:22:29 följande:
    usch lider med er. Vet ju lite vad ni gåer igenom trots att jag inte fått diagnosen än. Men här befarar läkarna cancer, fast inte i blodet utan i mina lymfkörtlar. Ska till Kirurigen i morgon och diskutera min operation.Håller alla tummar jag kan.kram kram
    Lycka till hos kirurgen!
  • catmat
    Dreamrose skrev 2009-03-10 17:22:29 följande:
    usch lider med er. Vet ju lite vad ni gåer igenom trots att jag inte fått diagnosen än. Men här befarar läkarna cancer, fast inte i blodet utan i mina lymfkörtlar. Ska till Kirurigen i morgon och diskutera min operation.Håller alla tummar jag kan.kram kram
    Lycka till i morgon! håller alla tummar.

Per fick börja med cellgifter  i dag. Han har fått tre påsar blod och är uppe i 67 i Hb
  • Rafiiki

Dreamrose: Håller alla tummar för dig imorgon!
    Kram

catmat: Så skönt på ett sätt att de börjar behandling på en gång!
    Tänker på hela din familj!
    Kram

• Morrisey

Catmat och Dreamrose, tänker på er och era familjer!

Vi kämpar på och är nu uppe i 4 veckor på sjukhus. Hoppas hoppas att E snart mår så bra att vi kan få åka hem. Förra helgen var det meningen att vi skulle få åka hem på permis men då hade E helt plötsligt hög sänka och vita blodkroppar, så vi blev kvar. Nu är han dunderförkyld och har fått inhalera 12 ggr/dygn. Ikväll verkar han piggare men har fortfarande feber.
    De har sagt att de vill ha ordning på hans blodtryck (som blivit högt pga av kortisonbehandlingen) innan vi får åka hem. Igår började de ge honom blodtrycksmedicin så förhoppningsvis ska det gå åt rätt håll nu.
    Ser verkligen fram emot att vi ska få vara hemma hela familjen igen!

♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4