• johlinn

ryggmärgsbråck/mmc del 4

För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
    Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!

• Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4
  • catmat

Rafikii och johlin: Tack för alla varma ord och tankar det hjälper i en tuff vardag.

Dreamrose: Hoppas allt gick bra för dig i fredags och att tiden efter op blir så bra det går och att du får BRA besked av läkaren

Rafikki: Det lät inte bra med proverne. Bra att du ska ta om dem. Låter trevligt med myset framför tv till melodifestivalen

• Dreamrose

Hej
    Nu är jag färdig opererad. Jag blev sövd, det kom som en liten chock måste jag säga. Men allt gick bra. Har ont nu men det går väl över hoppas jag *ler* svaren från patologen skulle bara ta några dagar.
    Staackars narkos personalen i går. Allt påminde mig om när Robin föddes med kejsarsnitt och alla hans operationer så jag bröt ihop fullständigt när jag låg där på britsen i operationssalen. Samtidigt så är jag tacksam att Robin inte har behövt uppleva detta än eftersom han alltid har sövts i mina armar. Känslan av att ligga där på britsen i ett kalt, vitt, sterilt rum det blev för mycket för mig. Blir ju ledsen av att bara skriva om det. Det var jobbigt, trodde jag hade bearbetat detta, men tydligen inte. Nu ska jag lägga mig i soffan och vila lite.

• catmat

Dreamrose: Skönt att du är hemma och att allt "har gått Bra".  Att du gråt när du låg på operationsbristen är inte så konstigt. Känslorna måste ut nogonstans. Men är väldigt utelämnade när man ligger där och tankarna bara vandrar runt i huvudet. Jag har gråtit alla gånger jag legat där på operationsbordet.

• Rafiiki

Dreamrose: Så skönt att höra ifrån dig! Har tänkt på dig! Skönt att det gick under omständigheterna bra!
    Kan mkt väl förstå att det blir mkt känsloladdat, det blir ju lite av "deja vu".
    Hoppas du får ett bra svar nu och att du kan vila dig och må lite bättre!
    Massor av styrke kramar

• Dreamrose
    catmat skrev 2009-03-14 17:36:04 följande:
    Dreamrose: Skönt att du är hemma och att allt "har gått Bra".  Att du gråt när du låg på operationsbristen är inte så konstigt. Känslorna måste ut nogonstans. Men är väldigt utelämnade när man ligger där och tankarna bara vandrar runt i huvudet. Jag har gråtit alla gånger jag legat där på operationsbordet.
    skönt att höra att man inte är ensam. Oj det lät lite dumt, hoppas du förstår vad jag menar?
    Nu ska jag värma min vetekudde och sedan sätta mig i soffan resten av kvällen.
  • catmat
    Svar på #557
    Dreamrose skrev 2009-03-14 19:10:48 följande:
    skönt att höra att man inte är ensam. Oj det lät lite dumt, hoppas du förstår vad jag menar? Nu ska jag värma min vetekudde och sedan sätta mig i soffan resten av kvällen.
    Det lät inte alls dumt . Jag förstår precis vad du menar.
  • johlinn
    Svar på #554
    Skönt att det gick förhållandevis bra! Jobbigt att bli ledsen när andra ser ibland, men det är svårt o låta bli Och jag tror nog att de varit med om det många gånger förut, så jag tycker mer synd om dig än om personalen Stor kram o hoppas att du inte har lika ont idag (helst inte alls!)

Elias ÄTER igen. Inte mycket, men lite grann iaf, det känns såååå skönt!
  • Trelletös

Dreamrose: Har inte haft internet på länge.förstod att du blivit opererad.Varför???
    Du har varit dålig länge det vet jag ju.
    Kram Therese

• Dreamrose
    Trelletös skrev 2009-03-15 16:18:56 följande:
    Dreamrose: Har inte haft internet på länge.förstod att du blivit opererad.Varför???Du har varit dålig länge det vet jag ju.Kram Therese
    Läkarna har hittat förstorade lymfkörtlar så de var in och tog ut en i armhållan som ska iväg och kollar för cancer =( Så vi får väl se hur det går.
Svar på tråden ryggmärgsbråck/mmc del 4