ryggmärgsbråck/mmc del 4
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
För oss med ryggmärgsbråck/mmc i omgivningen!
Pepp- och stödtråd, men också en massa massa glädje för alla framsteg!
Dreamrose: vissa säger faktiskt att det är en lyckodag! Kommer tänka p dig o don familj den dagen! Skönt att du äntligen får bort det, så att du går mot tillfrisknande! Måste ha varit en tuff tid för er..
F ska oxå till sjukhuset på fredag för röntgen av sina fötter, då får vi veta om op har lyckats!
Men ortopeden vill oxå ha en röntgen igen på hennes höfter, skumt.. det ena benet är kraftigt utåtroterarat... kanske misstänker han att allt inte är ok..?
F är så sjuk, hon kräks är snuvig , febrig o det kommer var från ett sår på ena foten, så vi ska åka in imorgon bitti o kolla upp henne. hoppas bara att vi får sova inatt!
Det är en tuff omställning för oss alla fyra nu när jag arbetar, och jag känner mig dragen åt alla håll..samtidigt som jag känner att jag nångång måste kunna ladda energi, men hur gör man det? Hur gör alla ni tappra goa mammor när ni känner att, nä nu är det nog?
jaja, allt känns säkert mycket bättre imorgon! ;)
Dreamrose: Tänker på dig och din familj! Håller tummaena för dig på fredag
Sunshine9: Det låter inget vidare ! Bra att ni ska till läkaren. När A var mindre så rtg hon höfter och knän varje år.
Nu har min man fått 7 påsar blod och är inne på dag 2 med cellgifter. Än mor han bra, inget illamåend.
Många som har det tungt just nu! Kramar till er alla!
Hos oss är det "bara" förkylning med tillhörande matvägran. Hade nog inte brytt mig om han inte vore så sjukt liten redan från början. Vi ska utreda hans tillväxt, har besök om det nästa vecka. Lite nervöst att de hittar nåt annat som är fel!
catmat: i jämförelse med hur du/ni har det nu så ska jag vara tacksam, att det inte är värre. Hoppas ni får extra stöd o hjälp med allt nu. Håller tummarna för er!
ja det är verkligen många som har det tufft nu.. tur att vi iallafall går mot ljusare tider, med våren o sommaren så kanske även allas vår hälsa blir bättre! Kram på er alla som behöver det!
sunshine9: Förstår dig fullständig!!!!
Har ju oxå precis börjat jobba och d är jätte svårt att få ihop alla bitar och räcka till!
Hemma fungerar d ok men på jobbet blir jag en negativ bitch!
Tycker d är svårt att finna energin och att hinna med och göra det där som är kul och lite extra!
Skönt att ni finns att gnälla av sig till, här finns d inga måsten......
Kompisar drar och sliter i en att man måste hinna med att träffas jämt men jag är nöjd att bara vara m min familj....
Lycka till på fredag, hoppas d går bra!!
catmat: så skönt att din man verkar tåla och må bra av cellgifterna!
johlinn: Trist med matvägran och förkylning!
Hur ska ni utreda hans tillväxt? Nyfiken eftersom I är så liten!
Vi ska träffa en neurolog nästa vecka så jag ska bomba honom m frågor....
Egentligen har han hand om kiss-bajs frågor men ändå!
Jag tycker I oxå äter sämre igen, vet inte vad jag ska ge henne.......
Inatt jobbar jag, hoppas vi har lite pyssel!
Massor av kramar till alla starka mammor...
jaha då har Robin atopiska eksem (allergiska eksem) så nu måste det utredas. kunde vara troligt med latex! vi som inte har oroat oss för den saker. Jaja vi får väl se hur det går.
I morgon kl 10.30 ska jag vara på operation. Hoppas det går bra och att smärtan efteråt inte är så jobbig.
Dreamrose: Usch då med eksem.... Har ni d i släkten?
Vi gjorde ett blodprov för att utesluta latex och I hade d inte!
Vi ska fortfarande behandla henne som latex allergisk då hon ska opereras men d var skönt att veta att i vanliga livet behöver vi inte oroa oss!
Hoppas d går bra imorgon och att du får medicin så du slipper ha ont!
Håller alla tummar för dig!
Kram i massor
Dreamrose: A har också fått/har atopiska exem
Håller tummarna för dig! ska du fasta från kl 24.00 och ducha dig med hibiscrub.
Alla varma tankar till dig
johlinn: Jobbigt med matvägran och förkylning!
I dag kom gubben hem. Han ska ta Hb och vita varje måndag och torsdag. Jag köpte honom en dosset för alla mediciner. Doktorn tyckte det var bra att han hade egen sjuksköterska hemma. Det är underbart att få hem honom. Angelica har rmb och anfall, jag har op mig 3 ggr i huvudet, en gång i nacken och jag har en shunt och Per har fått Kll. Jag tycker min familj har så det räcker. Men det spelar ingen roll att vi har en massa sjukdomar, huvudsaken är att jag får behålla dem.
catmat vännen, det är mycket för er, helt klart! Det är tur att ni har så mycket kärlek för varandra, det riktigt lyser igenom när du skriver! Berätta för Per att jag hälsar och hoppas att han får fortsätta att må så bra det bara är möjligt!
rafiiki - vet faktiskt inte vad de ska göra för utredning. Vi ska till endokrinmottagningen på onsdag, kan skriva vad de säger då!!
Feberfri bebis, men fortsatt dåligt med ätandet
Stackars sambon som får ta allt matande nu nästan...
catmat: Håller m johlinn, d märks hur mkt kärlek ni har i er familj. Det är den som gör er stark! Tycker du är helt fantastisk som orkar då du själv inte har d helt lätt!
Ibland undrar man varför en del får allt och andra inget! Man tycker man har och så händer d fler saker!
Sänder er massor av styrke kramar och så tänker jag på er
Hoppas d gör nåt
Dreamrose: Håller tummarna hela dagen!
Kram!
Jag fick provsvar idag fr läkaren och Hb var lite lågt och min ämnesomsättning m!
Undrar varför?
Tycker jag har kännt mig trött!
Ska ta nya prover snart men nästa vecka läggs vi ju in så d får bli veckan efter!
Ikväll blir d tjejefest, kan behöva d...... och imorgon ska I till världens bästa stödfamilj
då blir d godis och melodifestivalen och söndag blir d simhallen!
Ha en underbar helg och mys mkt m varandra!