• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Chino

Lisa...ja jag har just prratat med mor min om saken...ska bara duscha så åker vi upp sen...

• Chino

hmmm...nu är jag nästan säker på att jonathans tand 3 och 4 är på väg...tycks se dom skymta ...

• Moonsleeper

Chino och LisaP tack Kul att ni gillar mina bilder

• LisaP

Chino åter kom snabbt så jag får veta om det lönar sig att åka dit då *blink*

• Zandrah

Jag ska på parken med mina päron sedan!
    Jeppe fick sin 6 tand inatt så nu är grabben stor

• MiaE

Det där med 15 h/ vecka... Det är väldigt olika från förskola till förskola hur man gör. Vissa rektorsområden har bestämmelser som gäller alla förskolor. Andra bestämmer själv. Pratade om det på senaste föreståndarträffen jag var på. (Oj, vad man blivit högt uppsatt!) *fniss* Oavsett om man har 15 timmar/v eller mindre betalar man för 15 timmar. Sen är det upp till en själv om man har barnet där eller om man bara betalar för att få behålla platsen. Däremot tror jag inte det är bra att ha barnet för lite på förskola, typ bara 5-6 timmar/v... Då kommer det aldrig in i rutinerna, svårare att få kompisar osv...
    På förskolan där jag jobbar har vi för övrigt våra 15-timmars barn 5 timmar 3 dagar i veckan.

Och så till en som inget vet... Vad är det på Parken????

• vindaloos

Finns det inte något ställe där supertrötta mammor kan få va' 15h/v??? Nä skämt åsido, det var en jobbig tisdag och en jobbig onsdag, nu är vi på framåtmarsch igen (hoppas jag)
    Kisen är alldeles röd runt munnen av paprika som det visade sig att han tyckte väldigt mycket om. Hm fast utan tänder att tugga med går det lite dåligt......

Fundering, är det nån som har tips på vad man kan göra för smarrig barnpuré av svarta vinbär??? (*pssst Imoen* svara)

• Imoen

Vindaloos: Testa att ge honom bären som de är. De är nog alldeles perfekta för honom nu att träna att tugga på. Men annars så är ju banan och svartvinbär gott. Svartvinbär och hallon (d.v.s. bär-bär). Eller gör svartvinbärskräm istället för ren puré.

• vindaloos

Imoen: Skall testa ge honom dem som de är, han är ju inte så där jätteintresserad av något annat än gröt och mammas hemkokta fruktpureér.......ja det ska va katrinplommonpuren då
    Paprika, hallon och vindruva har han då gillat att suga på så varför inte bären som de är.
    Hm *flin* visst menar du typ att jag skall reda en kräm med potatismjöl som vanligt?

• vindaloos

Imoen: Vågar inte ge banan, han har så jättelätt att bli hård i magen. Hur är det med svarta vinbär, lösande eller stoppande?
    SKulle behöva en hel lista med massa sånna förklaringar så man bara kan kika på.....tro om man skall sammanställa en?

Svar på tråden Övikstråden