Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Puh fantast....hur lång är Lukas nu??
Jonathan var på bvc igår:
9120 g och 74, 5 lång....
han kan föresten stå själv nu!! *stolt*
Idag har jag städat(hatar att städa men det måste göras) och betalat räkningar...sååå kul!!, väntar på att P ska komma hem så vi kan åka och handla...ikväll blir det film!!
Chino: vi har inte varit och vägt sen 1 aug. Men då var han 73½ lång och 9275g. Ska ringa nästa vecka och kolla om det finns någon tid veckan därpå, när han blir 10 mån.
vá duktig Jonathan är som står själv. Ja, du är duktig oxå som städar, skulle behövas här. Du som har tempot uppe kan kanske komma hit och göra det...hihihihi.
Vi ska på bio ikväll. Ska blir skönt att få komma hemifrån en stund. Hoppas bara barnvakten klarar av att lägga Lucas (ny barnvakt).
Puh fantast: Jag kommer att köpa en 92:a nu i vinter och den räknar jag med ska hålla hela vintern för oss så jag tror absolut inte att du behöver köpa en större än 86. När barnen börjar kunna ha storlek 80 och 86 så är det storlekar så har de börjat flacka ut i längdkurvan och kan därmed ha kläderna längre än de mindre storlekarna. Elias ligger en nivå ovanför "normalkurvan" och det är först nu som kläder i storlek 80 (innekläder) och storlek 86 (jackor) börjar vara på håret att börja bli lite små. Fast jag räknar ändå med att han kan ha dem åtminstone 1-2 månader till i den här tillväxttakten, eftersom det är så stort hopp till nästa storlek.
Hur lång är Lucas? Om jag får veta det kan jag jämföra lite med Elias i samma ålder och några månader efter så kanske du kan få en ungefärlig bild av hur snabbt de växer när de börjar vara runt 1-1,5 år.
1 augusti...hur gammal var han då?
Hade förresten funderingar på bio vi också ett tag, men ånrade oss. Vilken film blir det?
Imoen: 1 aug. var han nästan 9 mån. Blev 9 den 8 aug.
Vi ska se den nya svenska "Carambole".
Om jag utgår från det att E var 75 cm och vägde 9665 gram så tog det 8 månader innan han hade hunnit bli 86 cm. Så om Lucas var ca 9 månader den 1 augusti så borde han ha minst 8 månader på sig innan storlek 86 är perfekt i storlek.
Elias var 70,5 cm när han började använda overallen i storlek 80 ifjol och han var ca 78 cm när han slutade använda den och då var den exakt i benen så när han satt åkte benen upp lite.
Ja Jeppe vägdes igår med, och han är liten!
Fast lång ändå
73,5 cm lång och vägde 8820 gram.
Så smal men lång grabb
Våran lillskrutt är 74 lång och väger snäppet över 9500. Kom inte riktigt ihåg... Men jag tänker köra på¨min overall i 90 som jag fyndade förra vinterrean. Bära eller brista...
Var förresten på stan och tokfyndade idag... Hittade ju hur mycket som helst... Brände hela 500 kr på kläder till Ivan... Fast till ordinarie pris hade allt gått på 1600 kr.... Kan man kalla att få mycket för pengarna.
angelina är i tidningen idag
Mia: Var fyndade du någonstans då?