• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • MiaE

Puh fantast:
    Var på både HM och kappahl... Hm hittade jag fyra plagg... och kappahl... tio kanske...

Cherstin: Ja, jag såg eran guldklimp. Fin hon e!

• puh fantast

Gó kväll på er alla!

Sitter här med en snorig sambo som tror han är döende och en än snorigare son.

Vad har alla för planer för söndagen då? Kyrkan kanske? Stranden, långpromenad?
    För oss är det kalas som gäller. Brorsans sambos yngsta dotter fyller 11 år.

• MiaE

Jag och Ivan (och förhoppningsvis Andreas om han slutar jobba i någon tid) ska på 30års kalas. En kompis blir gammal... Annars blir det bara lugnt... Hoppas på sovmorgon i morogn, men har svårt att tro det då jag är ensam med Ivan i helgen.

• puh fantast

Mia: snacka inte om sovmorgon. Här har vi en som står i spjälsängen och skrattar och vinkar 5.30 varenda morgon.

• MiaE

Hehe! Puh Fantast... låter skoj! Men å andra sidan slipper du väl vällingskriket vid 4-6 på morgonen...

• puh fantast

Jo, visseligen. Brukar ge honom välling vid 6.30. Och det är bara för att han ska somna om. Han är trött igen då och somnar alldeles själv i sin säng då.

Hur länge sover Ivan sen, när han ätit välling?

Här har vi dåliga morgontider. När Lucas ätit sin välling vid 6.30 sover han oftast till
    8.30-9.30. Vilket jag tycker är lite väl sent att kliva upp. Medan 5.30 är alldeles för tidigt.
    Skulle vilja att han sover till 7.00, för det är inte allt så dålig tid att kliva upp.

Hur sover allas barn på natten och morgonen?

• Zandrah

Jesper lägger sig för natten kring 9 och vaknat oftast halv 8 - 8 för att få välling och sedan kliver vi upp Efter ca 2 timmar vill Jeppe sova igen, sover då va 1,5 timme

• MiaE

Ivan gör väldigt olika... Han äter ju oftast välling nån gång mellan 5 o 6. Men det kan hända att det blir allt från 4 till 7. Oftast somnar han om. Sedan sover han då till runt 8. Men jag är på tok för lat för att kliva upp då, så oftast blir vi kvar i sängen ett tag. Sedan upp och göra allt morgonstök som pyamas av, sitta på potta osv. Frukosten med gröt blir oftast runt 9.30-10. Men jag vet ju inte hur andreas gör, då han är hemma nu, dock kör jag så här på helgerna med.

• Chino

jag har funderat och fuynderat på det här med overall....

funderar nu på att köpa jacka+ byxor att ha detta år...i storlek 80 för att sen vid årsskiftet köpa en overall (på julrean kanske??) då det förmodligen är mer fart på han och han ska börja på dagis så då är overall bättre...då ser man ju oxå vilken storlek han behöver...skulle tippa på 86 då...han har ju 74-80 på kläderna nu och de är alldeles perfekta...ja, beroende på vart de är inköpta men hm´s kläder passar i den storleken.

• Tesssan82

Hiiihii Inser när jag läser klädesstorlek att min lillgrabb nog är ganska liten ändå....
    han drar 74 -80 i storlek fortfarande, byxor är oxå i 80 annars blir de toklånga!!
    Tror han fått mammas korta ben
    Hugge väger ca.10 kilo!!! *lillgnuggas*

Svar på tråden Övikstråden