Övikstråden
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
Välkommen och skriv på.....
Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html
Som dagisfröken kan jag bara säga att byxa jacka är det värsta man kan sätta på ett barn. Det bara glipar i ryggen....
Jag har köpt byxa & jacka i stl 80 på rean för 75 kronor, tyckte det kunde vara bra att bara ha jackan ibland. Sen har jag köpt en overall i stl 86 som hon ska ha på dagis, provade en i 80, men jag tror att den hinner bli för liten innan vintern är slut. Vill ju inte gärna att den ska börja glipa i benen, så man måste köpa en ny i slutet på säsongen.
Mia...ja jag tänkte på det oxå...jäkligt svårt det där.....hmmm....
*Gäsp*Sitter med en toksnorig liten Isaac bredvid mig och är hur trött som helst. Han kunde knappt få i sig mat inatt när jag låg o ammade så lite trött är vi båda två, och griniga.....*suck* Vi är nog trötta efter vår jättehärliga helg i fjällen, så nu gäspar vi vidare......
Ja och för att inte tala om sambon som d e så synd om......den stackarn har ju råkat ut för den helt obotliga, hårt slående sjukdomen, MANLIG FÖRKYLNING!!!!Ojojoj......
Ja vi måste köpa nån sorts fleecedress nu iaf så kisen har nåt som är lite varmare nu i höst, sedan till vintern köper vi nog en overall. Nu blir jag jättenyfiken på vad Isaac väger. HAn vägde nåt på 9200 förra månaden o 69 lång, nu blir han 7månader i morron så vi får fara och väga o mäta och stilla nyfikenheten......
Jesper har jacka och täckbyxor i storlek 80 fast grabben är ju så liten
Har 68 i storleken på vissa kläder när74 är allt för stort i midjan på busen
hm.. ska bli spännande att kolla Ellas längd och vikt i morgon, skall nämligen till bvc för boel testet, skulle eg gjort det för typ 2 v sedan men då hade vi ju vattkoppor här *ler*
Men hom är rätt stor, drar 74 i kläder och vissa av de byxorna är nästan korta ju.. som sagt spännande..
Idag har jag varit och köpt en overall i storlek 92 och det är svårt att tänka sig att E ska kunna ha den i vinter för den är ju så enormt stor nu. Jag får hoppas att han växer i den någorlunda innan det är dags att vara ute och leka i snön. Om inte annat så får jag klä på honom massor med lager under hans allvädersoverall som är storlek 86 under början av vintern.
Jag lider med er som har män som har drabbats av den manliga förkylningen. Tack och lov är ju vi kvinnor immuna.
Har någon av er sett någon bra fleecedress i storlekar upp till 86 någonstans? Både overall eller tvådelad är intressant. Det var det bästa och mest använda plagget hos oss i fjol vinter...förutom understället i ull som användes dagligen i fjol. Ullunderställ, fleeceoverall och allvädersoverall så klarar man alla sorters tempraturer och väderlekar.
Hahahaha......Isaac har fått en liten hälsning skickad av sin moster och han sitter fastklistrad och tittar och bara ler åt den.....
Tar ett litet tag att ladda fram men den är kul då den kommer.....
www.flowgo.com/funpages/view.cfm/2277
Tittade just på den och Lucas blev aldelles stilla och tittade intressant.
Är oxå intresserad av fleccedress. Perfekt att ha dagar när det inte är så kallt.
Jonathan fick en fodrad fleece dress när han föddes av en arbetskamrat till mig, storlek 80...den blir alldeles perfekt nu ju!! den är inköpt på HM.
hahaa...spelade upp länken för jonathan och han blev alldeles till sig och började genast att dansa,....