• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Imoen

Tänk vad olika det kan vara att vissa barn har så svårt att gå upp i vikt fastän de får mat medan andra kan gå upp ett kilo på en vecka. E gick inte upp mycket de första två månaderna heller, men så vände det nästan över en natt och han började lägga på sig rätt mycket ett tag. Men så länge man ser att de kissar, bajsar och verkar må bra i övrigt så är det bäst att inte oroa sig för mycket. Men visst kan jag relatera till er oro över att hon inte går upp i vikt som "alla andra barn".

• Den där Linn

Om du inte bor allt för långt borta så kommer vi mer än gärna, om det är okay?

• Imoen

linn84: Nej, jag bor inte långt bort...fast det beror ju på var du bor förstås.
    Jag skickar min adress till dig också så att du hittar.

• fru bengtsson

Det var likadant med Manda också. Jag har mycket mat, men den är tydligen inte tillräckligt fet. Ellen hann ju t o m gå ner i vikt innan vi började ge ersättning...
    Hon har f ö sovit i sjalen hos mig sedan 18-tiden ikväll. Det är så gosigt så jag har inte velat lägga ifrån mig henne, men nu är det hög tid för pyjamas och lite kvällskäk!

• Imoen

fru bengtsson: vad mysigt det låter. *drömmer mig tillbaka till bebistiden*

linn84: you've got mail

• Imoen

Nu ska jag gå och sova så att jag är pigg imorgon då det bär iväg till S-vall. Vi ska hälsa på våra bästisar som har fått en liten pojke. Så imorgon lär man ju vara lagom bebissjuk .
  • MiaE

Vad roligt att vi verkar bli några stycken på fredag när vi ska fika!

• Imoen

Ja, jättekul att det kommer tjejer som jag aldrig har träffat också.

De som fikar på fredag är (än så länge):
    Imoen
    Vindaloos
    MiaE
    fru bengtsson
    linn84
    ev. Carina (från sjalbarn - men jag vet inte om hon kommer än)

Svar på tråden Övikstråden