• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • Bellans mamma

Tidigare ska det vara

• Den där Linn

Jag tycker den är kanon...även fast man inte såg så mycket pga allt folk

• LisaP

I morgon skall jag iaf in till stan igen *ler* Brorsans tjeje skall frisera sig så hon behöver chaufför då de är här ute i skogen... Tänkte passa på att se gallerian då jag.. Så brorsan får nog hämta kidsen på skolan/dagis...

• puh fantast

Lisa: du har en för snäll bror du, som ställer upp i vått och torrt.
    Fast jag ska inte klaga jag heller, igår hade syster Lucas och idag var han hos mamma.

God natt på er!

• LisaP

japp han är bra min bror.. men så får han ju gratis mat och husrum emellanåt oxå *ler*

• MiaE

Linn: Har du inte jobb och får det måste det ju ordna sig med dagis. Och är det med kort varsel kan du hamna var som helst med pojkarna. Har du redan en 15h placering är det betydligt enklare

• Den där Linn

Men om man står i kö, och får en plats...behöver man inte ha dom där då? Tappar man platsen, eller ha man den innestående?

• MiaE

Då går ju platsen till någon annan... Man sätter ju upp ett datum från när man önskar... Och till dess försöker de ordna... Men tar man inte den är det ju inte säkert man får som man vill med nästa ansökan, för då får någon annan platsen.

• Den där Linn

Men guuud vad svårt!

När ska jag he dom på dagis då?
    Och på vilket...kommer ju absolut inte bo kvar här!

• vindaloos

Aaaaghhhh, jag vill osså fika på lördag......men det kommer ju fler tåg.

Chino: Fullständig rapport tack!!!! Jag tänker inom kort också beställa den nya ergon. Hoppas den är kanon, men eftersom jag gillar Patapum, så torde jag ju gilla ergon.

Ja imorron bär det av till stora staden och en hel shoppingdag utan bebis, det känns konstigt faktiskt. Men han skall vara hemma med pappis och busa o gosa, det är mycket bättre. Hoppas egentligen inte att jag hittar så mycket fint, det brukar bli så dyrt då

MiaE, visst är det så att inom fyra månader så skall man vara garanterad plats på förskolan? Jag har för mig det och detbrukar fungera här i kommunen.

Linn:Ja det blir svårt om du inte vet var du vill flytta och sedan fått en plats, då får du söka om eller så kanske det blir långt att hämta o lämna, eller en omväg. Du får göra bort flytten tidigt så att du vet var ni skall bo och sedan göra ansökan. Fast det är nog inte så lätt kanske.

Svar på tråden Övikstråden