• vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • MiaE

Vindaloos: Jag åt ju faktiskt palt i tisdags... Och Ivan med. Han älskade det också. Åt och mumsade!!!

• millemamma

Vindaloos:
    Man blir fullständigt mörkrädd. I bland känns det som att man borde behöva "ta körkort på att ha barn" (Kände mig tvungen att hålla med, trots att jag inte brukar väsnas i den här tråden.)

• millemamma

Jqag såg förressten diskussionen om sjalar. Har sett en undderbar elastisk svart sjal på en tjej här i stan. Någon som har erfarenhet avnågot likanade. Jag undrar hur länge och till vilken vikt de fungerar bra. Ska snart ha min andra i ganska tät följd, men han var en stadig bit, så babybjörnen blev snabbt obekväm att bära.

• fru bengtsson

millemamma: Jag har en svart, elastisk sjal. Det är en Moby Wrap och både jag och dottern älskar den! Nu är hon ju inte så stor än, 2½ månad och 5kg, så jag kan tyvärr inte svara på hur länge den räcker, men jag har hört och läst att det ska gå bra att bära till ca 10kg....? Rätta mig om jag har fel, ni som har lite större barn och mer erfarenhet.

• fru bengtsson

Vindaloos: Jag vet....

• fru bengtsson

Imoen: Ska vi ha med oss något till dig eller är det bara att komma?

• Imoen

Det är bara att komma. Men ta med din elastiska sjal så att jag får titta på den.

• fru bengtsson

Absolut! Du förresten, skulle jag kunna få ditt telefonnr ifall jag vimsar bort mig på vägen? Svartby ligger liksom lite utanför min geografiska kunskap!!

Svar på tråden Övikstråden