• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • Pian80
    Gumsan78 skrev 2009-03-11 21:44:14 följande:
    Ojoj, vilken fart det var här! Man lär inte bli ensam på bb i sommar alltså =) Det verkar som att det är många som går på vattenjympa och f&s, går fortfarande på spinning på f&s men magen börjar ta emot så det börjar väl bli dags att testa gravidjympan. Själv bor jag i radhus på Norra Gryta med min sambo och om allt går som planerat blir vi en till i slutet av juli.Pian80: Tror bestämt att jag känner igen dig, jag antar att syrran har skvallrat om att även vi ska ha barn??/Jenny
    Hej . Roligt att se dig här. Japp, din syrra har skvallrat . GRATTIS!!! Då kanske vi får ta några barnvagnspromenader i sommar, vi borj u rätt nära varandra.
  • angeni

Aktalia: Prata mycket det kan man jag är ju som sagt lite blyg av mig men det går nog bättre när man har gjort det ett par gånger.
    Det blir ju lite annan stämmning, det är ju inte som att man pratar om ammningsbehåar och såna saker med sambon för han är ju inte direkt intresserad. hehe
    Så trevligt var det, ska försöka komma fler gånger!

Ursh inatt har inte varit en bra natt, har haft förvärkar och riktigt ont i magen varvat med ryggen hela natten, Tur att jag är ledig idag annars hade jag fått varit hemma från jobbet.

Slutar ju jobba på måndag så ska hem till farmor nu under dagen så ska hon få hjälpa mig att baka lite grann, man orkar ju inte så mycket nu när magen är i vägen och hon är ju duktig på det

Ha det bra alla!

• Cecilia1982

Hej hopp! Har varit på kontroll hos BM idag. Bebis har fixerat sig, så det förklarar de konstiga ilningarna i de nedre regionerna!{#lang_emotions_embarassed}

Nu kan den få komma tycker jag!

Vad kul med en till, välkommen gumsan!

• angeni

Vi skulle ju åka på kryssning nästa söndag, 22/3 men vi valde att avboka.
    skulle åka med min mor för barbados spelar. sångaren i barbados, björn lagerström, vi har gått i samma klass hela grundskolan så tyckte det skulle bli så kul.
    Men med tanke på nattens förvärkar blev mamma orolig så vi valde att avboka. Vore inte kul om vattnet gick ombord på båten inte:P

Bakat har vi gjort nu, blev bullar och kärleksmums Kommer bli bra att bjuda på.

Ha det bra alla!

Cecilia: Vore kul om bebis kommer lite tidigare för dig

• m o e

angeni: Gott med hembakat! Jag ska hem och baka matbröd ikväll och så ska jag nog slå till på en sats non stop-kakor.

Cecilia: Heja bebisen! Det är inte skönt med de där ilningarna neråt, men det är ju ändå ett tecken på att det börjar närma sig slutet. Hoppas du inte behöver vänta så länge till nu.

• Cecilia1982

Angeni: Jo, men vore det inte lite spännande att ha en bebis som är född på en båt?{#lang_emotions_laughing} Nej, skämt å sido så är det inte värt att chansa och särskillt inte som du känner av förvärkarna nu!

Är alla sådär duktiga och bakar och fryser in?
    Vi har gjort storkok på matlådor som vi har fryst in, lasagne, korvstroganoff och köttfärssås. Det känns ganska skönt att ha lite färdigt tills man sitter där med barnet vid bröstet och mannen har börjat jobba igen.
    Men baka är vi dåliga på, det kanske man ska börja med.

• lottak79

Angeni: Du valde nog rätt att aboka. Man vill ju inte riskera att man föder på båten. Och som jag tror så kommer nog barbados spela där kanske igen, eller mer på fast land senare. Din hälsa och barnet går ju i första hand. Hoppas du känner dig bättre. Och gott med nybakat {#lang_emotions_smile}

Cecilia: Åhh det måste ju kännas med ilningar. Hoppas en bäbis kommer snart då!

Moe: Non-stop kakor låter inte helt fel {#lang_emotions_tongue_out}

ha dé bra

• m o e

lottak: Asch, det blev inga kakor igår. Jag var för trött. Men jag bakade tekakor och småfranska i alla fall. Jag älskar verkligen min fina Kitchen Aid och skulle helst vilja baka varje dag.

Cecilia: Vi tänkte göra några storkok av köttfärssås och sånt innan vi fick Albin men vi hann ju aldrig eftersom han kom lite tidigt. Nu var det sällan vi fick matpanik hemma med bara en liten bebis. Då klarar man sig rätt bra på en macka medan man ammar. Men den här gången, när vi har en femåring också, då känner jag att vi nog borde ha lite back up-mat hemma. Så vi kanske gör lite, om vi hinner. Jag hade bakat lite muffins och bullar innan Albin kom, för det kändes bra att kunna ha något att bjuda på. Det kommer MÅNGA när man har fått barn av någon anledning. Undrar vem de vill träffa??

• angeni

Det känns med som att jag gjorde rätt. När jag bokade mådde jag ju perfekt. Men det gick jättesmidigt att avboka. Jag läste speciellt på de villkoren innan jag beställde så jag visste vad som gällde ifall det skulle behöva avbokas.
    Vilket är tur så man inte fått en chock sen.

Jag brukar inte vara duktig på att baka. Innan jag träffade min sambo tyckte jag däremot om att baka bröd. Men nu har det gått utför.
    Men nu orkar man inte stå och röra i degen som man ska.
    Men jag har sagt att när jag sedan är hemma hela dagarna så ska jag prova att börja baka lite mer bröd. För att spara lite pengar och fördriva tiden

Sista dagen hemma idag, Sedan blir det att jobba de 3 sista dagarna. Hoppas bara att dagarna går fort

Vad händer för er andra i helgen då? Blir såklart melodifestivalen på lördag efter jobbet

• Cecilia1982

Helgen? Hmm, krogen, nej... Det blir till att umgås med andra barnfamiljer som uppskattar lugna hemmakvällar med god mat och melodifestivalen. Det är rätt så skönt att de flesta i vår umgängeskrets har barn. Det underlättar förståelsen en del.

Sen måste vi se till att bli färdiga med övervåningen också. Det är såna småsaker kvar som lister. Det blir inte gjort om man inte ger sig fan på det. Man blir lite hemmablind.

Hoppas alla får en underbar helg och så hoppas vi att snön smälter nästa vecka så alla snödroppar och vårblommor snart orkar titta fram!{#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!